بررسی کامل گوشی سونی اریکسون Xperia Arc S در فارنت

در جدیدترین بررسی تلفن‌های همراه در فارنت، امروز گوشی سونی‌اریکسون اکسپریا آرک‌اس را معرفی و مورد بررسی قرار خواهیم داد.

147

فارنت: در جدیدترین بررسی تلفن‌های همراه، امروز گوشی سونی‌اریکسون اکسپریا آرک‌اس را در فارنت، معرفی و مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مقدمه:

سونی‌اریکسون بعد از دل‌کندن از جاوا و عرضه گوشی اکسپریا X10 با سیستم عامل اندروید و تجاربی که از عرضه آن داشت، سری Arc را به بازار عرضه کرد که با استقبال خوبی روبرو شد و باعث شد تا این شرکت در نمایشگاه آیفا 2011 گوشی جدید این سری یعنی Arc S‌ را معرفی کند تا موقتا گل سرسبد این شرکت تا روی آوردن به گوشی‌های دوهسته‌ای و اندروید 4 در سال آینده باشد و تنها تفاوت آن با مدل قبلی، پردازنده ارتقاء یافته 1.4 گیگاهرتزی در برابر پردازنده یک گیاهرتزی آرک، افزایش سرعت 7.4 مگابیتی در شبکه های نسل 3 به 14 مگابیت و همچنین اضافه شدن برخی قابلیت‌های جزئی در دوربین 8 مگاپیکسلی آن است.

تا اینجا به نظر می‌رسد اضافه شدن حرف S  در انتهای نام این مدل تنها به خاطر سریع‌بودن (Speed) آن نسبت به مدل  Arc ‌است اما خب این پایان کار نیست و بهتر است تا آخر این بررسی با ما همراه باشید.

طراحی:

اولین چیزی که در نگاه اول در این گوشی جلب توجه می‌کند شباهت کامل آن با خلف خود یعنی آرک است و دقیقا می‌توان گفت که هیچ تغییری در ظاهر گوشی نخواهید دید. همان انحنای جذاب در پشت گوشی وجود دارد و بدنه پلاستیکی ضدخش آن اگر چه همچنان در مدل رنگ مشکی به اثر انگشت شما بر روی خود علاقه خاصی خواهد داشت اما در گوشی مورد بررسی ما که سفید رنگ بود اصلا جلب توجه نمی‌کند.

دوباره در این گوشی شاهد بدنه‌ای با ضخامت 8.7 میلیمتری در نازک‌ترین قسمت و کمتر از 10 میلیمتر در ضخیم‌ترین قسمت یعنی در پائین و بالای آن باشیم تا همچنان عنوان یکی از نازک‌ترین اسمارت‌فون‌های بازار را به یدک بکشد.

وزن 117 گرمی گوشی در کنار صفحه نمایش 4.2 اینچی آن به کمک بدنه معقر دستگاه نهایتا به این موضوع رسیده که شما هنگام حمل گوشی در جیب خود کمتر ان را احساس کنید. صفحه نمایش 4.2 اینچی آرک‌اس بر خلاف علاقه خاص اچ.تی.سی به صفحه نمایش‌های متمایل به مربع به اندازه‌ مستطیل شکل نزدیک است تا هنگام در دست گرفتن خوش‌فرم‌تر و جمع‌و‌جورتر به نظر بیاید.

تنها مشکل باقی ماندن اثر انگشت در طراحی بدنه پلاستیکی اکسپریا آرک‌ در این گوشی در واقع با تنوع رنگ حل شده تا آرک‌اس با رنگ‌های سفید، آبی تیره، نقره‌ای، سیاه و سفید براق و صورتی عرضه شود.

با این مشخصات فکر کنم شاهد یکی از خوش‌استایل‌ترین گوشی‌های هوشمند باشید اما اجازه بدهید بیشتر به سراغ جزئیات برویم.

بر روی گوشی شاهد سه دکمه منو (Menu)، هوم (Home)و بازگشت (Back) در قسمت پائین گوشی و در زیر صفحه نمایش هستیم که علائم این دکمه‌ها در بالای آن دیده می‌شود و در زیر این دکمه‌ها علامت تجاری اکسپریا دیده می‌شود.

در بالای صفحه نمایش شاهد بلندگو، سنسور تشخیص میزان نور هستیم تا حالا تنها ایراد ظاهری نبودن نور زیر علائم سه‌تائی در زیر صفحه نمایش و نکته مثبت ظرافت همان دکمه‌های سه‌تائی بود که اصلا هیچ صدائی ایجاد نمی‌کرد و چراغ‌هایی برای ایجاد روشنایی در زیر آنها قرار داده شده است.

در لبه سمت راست و پائین بدنه شاهد دکمه شاتر دوربین هستیم که کمی ریز به نظر می‌رسد کمی بالاتر دکمه تنظیم صدا و همچنین تنظیم بزرگنمائی در حالت عکسبرداری و فیلمبرداری دیده می‌شود و درگاه ورودی یو.اس.بی برای شارژ و اتصال به رایانه و همچنین ال.ئی.دی بسیار کوچک علائم فعالیت دستگاه دیده می‌شوند.

در لبه سمت چپ دستگاه تنها در قسمت بالای بدنه شاهد درگاه خروجی جک 3.5 میلیمتری صدا هستیم.

بالای دستگاه درگاه خروجی HDMI خودنمائی می‌کند که پوشش روی آن به خوبی طراحی شده است. دکمه پاور گوشی در سمت چپ بالای بدنه قرار گرفته که یکی دیگر از نکات منفی گوشی طراحی دکمه بسیار کوچک ان است که چون عملیات خاموش کردن صفحه نمایش با همین دکمه انجام می‌شود تا بخواهید به آن عادت کنید برای شما کمی آزاردهنده خواهد بود.

پشت دستگاه و در قسمت پائین بلندگوی خوش‌صدای دستگاه قرار گرفته و در بالای آن علامت سبز رنگ سونی اریکسون خودنمائی می‌کند تا کمی بالاتر از آن لوگوی اکسپریا و بالاتر از آن نیز منفذ میکروفون دوم قرار بگیرد. دریچه و لنز دوربین در کنار فلش ال.ئی.دی در گوشه سمت چپ و بالای دستگاه قرار گرفته‌اند که در زیر آنها علامت اچ.دی کیفیت آن را به رخ می‌کشد.

تنها ایراد موجود مکان قرارگیری لنز دوربین است که اگر کمی انصاف به خرج دهیم با توجه به نازک‌اندام بودن گوشی و بدنه معقر آن و نازک بودن میانه دستگاه بهترین مکان قرارگیری لنز دوربین دقیقا همین جا بوده است.

پائین بدنه دستگاه هم خبری نیست جز میکروفون اصلی و جای بند که سونی‌اریکسون طبق یک سنت دیرینه علاقه خاصی به آن دارد.

حالا با اجازه شما قاب پشت دستگاه را باز می‌کنیم که بخاطر پلاستیکی بودن آن (که گناهش بر گردن وزن 117 گرمی گوشی است) سر و صدای دلهره آوری ایجاد می‌کند که بعد از مدتی ترس شما هم مثل ما خواهد ریخت. پشت دستگاه به غیر از دوربین و فلش ال.ئی.دی در بالای دستگاه و جایگاه سیم کارت و رم که قرارگیری آنها مستلزم درآوردن باطری است تازه متوجه حکمت منفذ موجود بر قاب پشتی خواهید شد جائیکه دومین میکروفون دستگاه برای کاهش نویز صدای ارسالی دیده می‌شود.

نرم افزار:

خب به سراغ نرم‌افزار دستگاه می‌رویم. اندروید جینجربرد 2.3.4 به اندازه کافی گویایی برتری نرم‌افزاری دستگاه است تا براحتی از امکانات این نسخه از اندروید در کنار سخت‌افزار مناسب دستگاه بهره ببرید. خود سونی‌اریکسون هم دست بکار شده و مثلا برنامه تکمیل‌تر فیس‌بوک را به رابط کاربری اضافه کرده و با اولین اتصال به فیس‌بوک اطلاعات پروافیل شما به بخش‌های مختلفی از گوشی سرایت پیدا می‌کند و می‌توانید تصاویر موجود در فیس‌بوک را در گالری گوشی ببینید، آخرین به‌روزرسانی دوستانتان را در دفترچه تلفن ببینید.

در واقع این برنامه تایم‌اسکیپ (Timescape) سونی‌اریکسون است که به مشتاقان فیس‌بوک اجازه می دهد تا همه ارتباطات خود با یک نفر را در یک صفحه جمع کنند پست‌ها، تماس‌ها، پیام‌های متنی و .. همه در یک صفحه، تا برای مشاهده اوضاع و احوال مجبور نباشید برنامه کاربردی متفاوتی را باز کنید.

قابلیت عکسبرداری سه‌بعدی به ‌صورت پانوراما و قابلیت ذخیره اسکرین‌شات از محیط گوشی از جمله امکانات نرم‌افزاری اضافه شده در آرک‌اس است. برای گرفتن اسکرین‌شات کافیست تا دکمه پاور دستگاه را نگهدارید تا منوی خاموش شدن دستگاه ظاهر شود. در گزینه آخر شاهد گزینه اسکرین‌شات هستید که در بسیاری از موارد مانند این مطلب که ما را بسیار یاری کرد به یاری شما نیز بیاید.

در قسمت نگارش متن نیز شاهد یک قاموس فارسی پیشرفته هستیم تا در هنگام تایپ متن فارسی به کمک شما بیاید.

استفاده از برنامه وایزپایلوت به کم جی.پی.اس کلاس A راهنمای خوبی برای شما خواهد بود. برنامه‌های دیگری مانند آفیس‌سوئیت، اکسپریا هات‌شاتز و .. به اندازه کافی شما را مجهز خواهند کرد تا به بخش جذاب دوربین برسیم.

 عکسبرداری و فیلمبرداری:

اجازه بدهید همان اول بگویم که دوربین آرک‌اس را می‌توان نقطه قابل اتکای گوشی دانست. دوربین 8 مگاپیکسلی کاملا با کیفیت و پیشرفته با سنسور Exmor R CMOS گوشی آرک‌اس با فلش ال.ئی.دی مطمئنا نیاز شما را در مکان‌های مختلف برای تصویربرداری و عکسبرداری به خوبی مهیا خواهد کرد.

در این دوربین جدا از امکان عکسبرداری پانورامای سه‌بعدی که در انتهای قسمت نرم افزار به آن اشاره کردیم و تصاویر سه‌بعدی آن در نمایشگرهای سه‌بعدی قابل مشاهده خواهد بود، بررسی نتایج این دوربین به ما نشان داد که سونی‌اریکسون توانسته حداکثر کارایی از از سنسور Exmor R بگیرد که اکنون از این سنسور در دوربین‌های دیجیتال خود بهره می‌برد.

منوی امکانات دوربین کامل به نظر می‌رسد و در آن امکان تنظیم حالت موسوم به شکار لبخند نیز قرار گرفته است که در هنگام آزمایش عملکرد سریع و فوق‌العاده‌ای را به همراه داشت. در هنگام تنظیم دوربین در این حالت گزینه دیگری نیز به منوی سمت چپ اضافه خواهد شد که میزان حساسیت در زمان شکار! را به عهده شما خواهد گذاشت.

کافیست منوی سمت چپ را به وسط صفحه بکشید تا امکانت تنظیم بیشتری مااند تنظیم فوکوس، عکسبرداری با تایمر، عکسبرداری با صدا، تنظیم نور و.. خودنمائی کند. با انجام این کار بر روی منوی راست آلبوم کامل تصاویر گرفته شده را شاهد خواهید بود.

در حالت فیلمبرداری کیفیت 720p و ۳۰ فریم بر ثانیه بهمراه فوکوس خودکار را تجربه خواهید کرد که البته در منوی سمت چپ قابل تغییر است و می‌توانید امکانات بیشتری مااند فوکوس بر روی چند نقطه، تنطیم کیفیت، تنطیم میزان روشنایی را در این منو با وسط کشیدن آن بیابید. کیفیت فیلمبرداری به اندازه‌ای خوب است که شما را ترغیب به استفاده از پورت اچ.دی.ام.آی کند.

حالا برویم سراغ نقاط ضعف. پورت HDMI بر روی دستگاه وسوسه‌کننده است اما به نظر می‌رسد سونی‌اریکسون با کمترین هزینه می‌توانست زودتر لذت استفاده از این درگاه را با قرار دادن یک کابل مخصوص این درگاه به مشتریان خود بچشاند. بله درست است از کابل HDMI  خبری نیست باید خود به دنبال تهیه آن باشید.

اندازه و جای دکمه شاتر دوربین به دلیل نازکی بدنه و سبک بودن گوشی در هنگام عکسبرداری به لرزش دستان شما کمک خواهد کرد و در همین حال باید عکسبرداری با یک دست را فراموش کنید.

سونی اریکسون در آرک‌اس از رو نرفته و مانند مدل آرک از دوربین مکالمه بر روی گوشی خبری نیست و البته برای ما کاربران ایرانی که تازه داریم به انتظار زمان راه‌اندازی کامل نسل سوم عادت می‌کنیم، زیاد مهم نیست است و این مورد تنها برای مصرف‌کنندگان محترم شبکه‌های 3G در کشورهای دیگر خوشایند نباشد.

 نمایشگر:

نمایشگر کاملا مشکی آرک‌اس در هنگام خاموش بودن دستگاه، کاملا نوید نمایشگر باکیفیتی را به ما می‌داد تا با رونش شدن صفحه نمایش متوجه کیفیت بالاتر از حد متوسط صفحه نمایش شویم و اینکه سونی به خوبی از موتوز بروایا تلویزیون‌های خود در این نمایشگر بهره برده تا با رزولوشن  480×854 پیکسل برازنده نام Reality display باشد که سونی بر آن نهاده است.

البته نمی‌توان از این موضوع گذشت که با وجود نمایشگرهای آمولد کیفیت صفحه نمایش آرک‌اس در برخی مواقع مانند زاویه دید از رقابت باز می‌ماند اما کیفیت آن در اماکن مختلف با روشنایی متفاوت مانند آفتاب، چندان تفاوتی ندارد و سونی اریکسون با عملیات موسوم به سازگار کردن تصاویر، آنها را با کیفیت خاصی که در هنگام تماشای ویدیو یا عکس نماد بیشتری پیدا می‌کند، به نمایش می‌گذارد.

 

مشخصات فنی:

در هنگام معرفی آرک‌اس توسط شرکت سونی‌اریکسون تنها گوشی اندرویدی با پردازنده مشابه گوشی گالاکسی‌نات بود. پردازنده‌ای که بنا بر ادعای سونی تا 25 درصد بر سرعت پردازش در این گوشی افزوده است و بررسی‌های ما در هنگام مرور وب و دیگر پردازش‌های سنگین از عملکرد فوق‌العاده مناسب پردازنده آن حکایت داشت.

رم دستگاه همچنان 512 مگابایت باقیمانده که صدای بسیاری از طرفداران سونی اریکسون را درآورد اما به نظر برای سطح پردازش و کارکرد روزانه و بالاتر از حد معمول یک تلفن همراه کافیست.

نتیجه‌گیری:

این گوشی اکنون (در زمان انتشار مطلب) در بازار ایران مابین 550 تا 580 هزار تومان (با توجه به دارا بودن گارانتی‌های متفاوت) بفروش می‌رسد. آنچه که مشخص است این گوشی با توجه به اینکه آخرین گوشی اندروید سونی اریکسون در بازار است تا عرضه شدن گوشی جدیدی در این سطح از سونی اریکسون روند کاهش قسمت کندتری دارد.

از قیمت که بگذریم زیبایی در طراحی بدنه و قابلیت‌های این گوشی در کنار نرم‌افزار آن که سونی‌اریکسون وعده ارتقای آن به اندروید 4 را نیز داده، این نوید را می‌دهد که خاطره خرید این گوشی مطمئنا خاطره خوبی برای شما خواهد بود اما نهایتا این خود شمائید که با بررسی ظاهر، قابلیت‌ها، امکانات و نهایتا قیمت آن، تصمیم نهایی را خواهید گرفت. خرید خوبی داشته باشید.

از دفتر تهران شرکت سونی اریکسون که این گوشی را در اختیار ما قرار دادند متشکریم.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

147 نظر برای این مطلب
  1. حسام می‌گوید

    سلام سونی اکسپریا ارک اس دارید من خریداریم با قیمت بالا خریداریم دارید کار کرده هم داشته باشه میخرم لطفا جواب بدید

  2. سینا می‌گوید

    گوشیه من هم ارک اس هستش اما وقتی دکمه پاور رو میگیرم گزینه اسکیرین شات نمیاد برام لطفا راهنمایی کنید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      دکمه پاور بعلاوه دکمه ولوم پائین به صورت همزمان

      1. راستان می‌گوید

        نمیشه آقا
        یا لااقل مال من نمیشه
        سونس اریکسون آرک اسس هم هست
        قبلا داشتم ها الان ندارم این قابلیت رو!

  3. ERFAN می‌گوید

    من الان اندروید گوشی رو بردم بالا چطوری اسکرین شات بگیرم کارم خیلی گیره لطفا جواب بدین

    1. محسن صحافی می‌گوید

      دکمه پاور بعلاوه ولوم پائین همزمان

  4. هانیه می‌گوید

    بالای صفحه ی گوشی من یه چیزی اومده که اصلن نمیدونم چیه و چه جوری باید حذفش کنم

  5. سعید می‌گوید

    سلام… یکی به من بگه چطوری گوشی رو تنظیم کنم تا مخاطب های جدید رو تو سیم کارد ثبت کنه و نه گوشی…

  6. سیدمحمد می‌گوید

    سلام .واقعا از دست این گوشی لعنتی خسته شدم هیچی مداره لامصب ن حافظه ن ورزن جدیدش میاد ن چیز دیگه چیزی هم نصب میکنم مستقیم میره تو حافظه گوشی هیچ کاریشم نمیشه کرد اعصابم خورد کرده اخر کار میشکنمش میندازم اشغالی مشتری هم چیدا نمی
    شه بفروشم .

  7. محمد جونننن می‌گوید

    سلام حقیقتش گوشی خوبی نیست چندین ساله نورزن جدیدی اومده براش ن حافظه داره لامصب هرچی نصب میکنم میگه حافظه پراست اصلا مورد پسندم نیست .شنیدم ک شرکت سونی اریکسون ورشکست شده خب پس این گوشیا ها رو بندازیم اشغالی بهتره والا

  8. لیلا می‌گوید

    سلام من گوشیمو خیلی وقته دارم تازگیا هم بخاطر اینکه زیاد هنگ میکرد فلشش کردم بعدشم خوب کار میکرد اما یهویی خاموش شد هرکاری میکنم روشن نمیشه(فقط در حد اینکه متن سونی و اکسپریا رو نشون میده روشن میشه) امکانش هست که سوخته باشه لطفا راهنماییم کنید

  9. فریناز می‌گوید

    من برنامه instragram را نصب کردم ولی هر کاری میکنم نمیتونم از عکس هاش عکس بگیرم یعنی ذخیره کنم من باید چیکار کنم میشه کمک کنید .

    1. Amir می‌گوید

      خب از صفحه اسکرین شات بگیرید
      جوابتون در کامنت قبلی هست

  10. سمانه می‌گوید

    گوشی من android 4 روش نصب شده ولی هر کاری میکنم نمیتونم اسکرین شات بگیرم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      دکمه پاور + دکمه ولوم پائین

      1. حسین می‌گوید

        دمت گرم

  11. محمد می‌گوید

    سلام دوستان منم ARCS گرفتم چرا وقتی به اینترنت وصل میشه ئانقدر سریع شارژ می خوره راهی به غیر از خرید بسته اینترنتی هست؟ اینطور نشه؟ ممنون میشم جواب بدین

  12. mm می‌گوید

    سلام,
    میخواستم بپرسم این چراغ کوچک سمت چپ بالای گوشی کارش چیه؟ مال من که تا بحال ندیدم روشن بشه, بعد هم کسی میدونه این گوشی چراغ هشدار برای اس ام اس و سایر موارد داره یا نه؟ من که هرچی جستجو کردم چیزی یافت نکردم. کسی میتونه کمک کنه؟

  13. ستایش می‌گوید

    من رم 16 گذاشتم جدیدا .اما حالا هرچی نصب می کنم میره رو خود گوشی.قبلا این طور نبود .چکارکنم؟؟؟؟

  14. نوشین اکبری می‌گوید

    میشه من رو راهنمایی بفرمایید چطور میتونم عکسهای گوشیم(sonyericson arcs) رو روی کامپیوتر با ویندوز xp منتقل کنم چون ظاهرا ویندوز موبایل رو نمیشناسه و cd هم در جعبه نبود تا به ویندوز بشناسوونه دستگاه رو.
    ممنون

    1. محسن صحافی می‌گوید

      برنامه Sony Pc Companion رو نصب کنید

  15. نوشین اکبری می‌گوید

    خیلی داغ میکنه من قبلا دو مدل نوکیا داشتم اصلا اینطوری نبود…. انقدر داغ میشه که احساس میکنه کف دستت داره میسوزه

  16. هادی می‌گوید

    خیلی داغ میکنه میترسم بترکه

  17. مصطفی می‌گوید

    با سلام
    من گوشی arc s دارم و امروز بردمش پیش یکی از دوستام ک تو کار گوشی هستش . ی چیزی بهم گفت ک شاخ در آوردم . گفت گوشی arc s اگه آب یا ضربه بخوره دیگه فاتحش خونده میشه چون قسمت ic و بقیه قطعاتش به نحوی رو گوشی سوار شده ک قابلیت جدا کردن و تعمیر قطعه مورد دار دیگه امکان نداره . شما هم همچین چیزی رو تصدیق میکنید ؟

  18. سارا می‌گوید

    سلام.آقای صحافی کمکم کن.بگو بین گوشی اکسپریا neo و اکسپریا neo v کودوم را بگیرم.neo v جدید تره ولی کیفیت دوربینش از neo پایین تره.ولی هر دوش اون چیزایی را که من دونبالشم رو داره.قیمتشم مناسبه.حالا فرق این دو تا چیه.منتظرم.ممنون

    1. محسن صحافی می‌گوید

      اگر مدل گوشی ها رو درست نوشته باشید باید عرض کنم که:
      اکسپریا نئو 8 گیگابایت حافظه داخلی داره اما نئو وی 2 گیگابایت حافظه داخلی داره
      اکسپریا نئو دوربین 8 مگاپیکسلی داره ولی اکسپریا نئو وی دوربین 5 مگاپیکسلی
      تفاوت دیگه ای بین این دو مدل نمیشه نام برد که بخواد رو تصمیم شما تاثیری بگذاره
      موفق باشید

      1. سارا می‌گوید

        سلام.ممنون آقای صحافی همیشه با حوصله جواب منو میدین.بله اسم گوشی ها همینه و درسته. یعنی عاقلانه اینه که neo بگیرم؟ آخه یه جا نوشته بود که مزیت neo v اینه که سیستم عاملش یالاتر و قی تره.منم نرم افزار واسم مهمتره.میشه بگین صحت داره یا نه.آخه 3 ماه پیش یه گوشی سامسونگ گرفتم اصلا خوب نبود نمی خوام دوباره پشیمون بشم.واسه همین حساسم.ممنون

        1. محسن صحافی می‌گوید

          هر دو گوشی بنا بر اعلام شرکت سونی به اندروید 4 قابل ارتقا هستن و هیچ تفاوتی از این نظر ندارن. البته الان نمی دونم که کدوم گوشی به اندروید 4 ارتقا پیدا کرده یا خیر . منتاها هر دو گوشی نهایتا اندروید 4 رو دریافت خواهند کرد البته اون طور که خود سونی اعلام کرده..

          1. سارا می‌گوید

            من با راهنمایی شما تصمیمم رو گرفتم.واقعا ممنون .همیشه من از راهنماییاتون استفاده میکنم. از سایت خوبتونم ممنون.کمک بزرگی کردین

      2. گیتی می‌گوید

        سلام
        گوشی من سونی اریکسون xperia arc s هستش میشه برام وصل اینترنتش توضیح بدین .راستی خط من همراه اوله
        خیلی ممنون

  19. نام شما می‌گوید

    سلام روز بخیر.من حدود 3هفته ست گوشی ارک اس خریدم اما متاسفانه به کامپیوتر وصل نمیشه ،زمانی که کابل رو وصل می کنم هیچ پیغامی نمیده.نمایندگی و جایی که خریدم هیچ کمکی بهم نکردن تا مشکلم حل شه .لطفا راهنماییم کنید.ایا با فلش درست میشه؟؟؟

    1. شهرام می‌گوید

      سلام دوست عزیز من این مشکل رو ندارم
      باید یک نرم افزار ساده دانلود کنی
      بااین نرم افزار می تونی هر کاری که خواستی انجام بدی
      Moborobo
      Flashtool-drivers

  20. ارش می‌گوید

    سلام من گوشیم ارک اس خیلی وقت دارم
    میشه راهنمایی کنید چطور میشه روت کرد ?
    و اگه روت شه مشکلی نداره ? بعضیا میگن روت نمیشه یا گوشی روشن نمیشه
    میشه راهنمایی کنید زود جواب بدین منتظرم
    ممنون

  21. azadeh می‌گوید

    یه سوال دیگه گارانتیش کامتل هستشومثل اینکه دیگه شرکت کامتل خدمات نمیده الان باید ببرم کجا؟؟؟

  22. azadeh می‌گوید

    من 2 سال پیش این گوشیو خریدم.هفته پیش اومدم از بلوتوثش استفاده کنم گوشیم خاموش شد و حدود 20 باری ریاسارت شد تا روشن شد البه اگه sd کارت توش بود که کلا روشن نمیشددد ومیشه یگید باید چی کار کنم؟؟؟

  23. حامد می‌گوید

    با سلام و خسته نباشید خدمت دوستان عزیز
    من جدیدابه مشکلی خوردم گوشی رو که میخوام روشن کنم اتوماتیک ریست میشه و صفحه اصلی رو بالا نمی یاره
    چه کنم
    plz help me

  24. نام شما می‌گوید

    سلام میخواستم ضبط کردن صدا روی گوشیم داشته باشم میشه برنامه شو برام توی ایمیلی بیارید در ضمن لطف کنید طرز نصب هم بهم بگید متشکر گوشیم xper هستش منتظرم چون خیلی احتیاج دارم باز م متشکرم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      برنامه های اندروید زیادی برای ضبط کردن هست که با یه سرچ کوچولو میتونید پیدا کنید

  25. تارا می‌گوید

    سلام گوشی من Xperia sl. وقتی میخوام چیزی دانلود کنم پیام میده که تعداد زبانه ها بیش از حد بازه. نمیدونم منظورش چیه،لطفا منو راهنمایی کنید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      متن دقیق پیغام و برنامه‌ای که با اون در حال دانلود هستید رو بفرمائید.

  26. یسنا می‌گوید

    سلام میشه راهنماییم کنین ب فیس بوک متصل بشم اولین باره میخوام اینکارو انجام بدم.

  27. lili می‌گوید

    سلام.
    من از اکسپریا آرک اس خیلی راضیم.تقریبا 1سال میشه خریدم.جدیدا عکس العملاش کند شده.میشه بگید چیکار میتونم بکنم؟
    یه مشکل دیگه که دارم،برای دریافت اس ام اس هیچ چراغی به منظور (alarm)نداره؟
    چراغ ال ای دی کناره گوشی فقط زمان تماس بی پاسخ چشمک میزنه.

    1. محسن صحافی می‌گوید

      آگه سیستم عامل گوشیتون رو آپدیت کردید طبیعیه.. اما می تونید از برنامه هایی برای سبک تر کردن دستگاه کمک بگیرید که البته تاثیر شگفت آوری هم نداره و این گوشی روی نسخه اندروید اولیه اش بهتر کار می کنه
      در مورد چراغ ناتیفیکیشن هم برنامه های زیادی در این زمینه موجوده که می تونید از اونها استفاده کنید
      موفق باشید

  28. معین می‌گوید

    میشه بهم بگین چه
    مشکلاتی داره؟

  29. نام شما می‌گوید

    چند وقتیستکه گوشیم سونی اکپریا اس ال وقتی در حالت استن بای هستش هر چند ثانیه یا دقیقه صفحه نمایشش که خاموش{سیاه}{در حالت استراحت}هست خودش بدون اینک بهش دست بزنم روشن میشه…….دیگه عجیب رفته رو اعصاب….
    لطفا راهنمایی ام کنید…….راستی به هنگام بازی کردن باطریش زود داغ میکنه تازه کیف داره داغیشو کمتر احسلس میکنم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      شما یک برنامه یا ویجت باز دارید که اون مانع از به اسلیپ رفتن گوشی شما میشه
      اونو پیدا کنید. احتمالا همین دلیل داغ شدن باطری گوشی شما هم هست.
      موفق باشید

    2. محمد صالح می‌گوید

      گوشیت رو ریست کلی کنی درست می شه

  30. محمد می‌گوید

    خوبه ولی خیلی پهن نیست

  31. milad می‌گوید

    بهترین موبایلی که تا به حال خریدم.لطفا برنامه هایش را برای من ایمل کنید

  32. حسين می‌گوید

    باسلام
    لطفا” راهنمایی کنید ، به نظر شما اگر برنامه گوشی به فارسی تغییر کنه مشکلی براش بوجود میاد.

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      اگر منظورتون تغییر زبان خود گوشی به فارسی هست. خیر

  33. فرهاد می‌گوید

    سلام – ممنون از اطلاعات خوبتون .لطفا کمکم کنید که مشکل بزرگی دارم .
    گوشی بدون اینکه اتفاق خاصی براش افتاده باشه روشنایی صفحه رو از دست داده . منو و .. درست کار میکنند اما بسختی قابل مشاهده اند چون هیچ روشنایی در صفحه نیست .
    ممنون میشم راهنمای بفرمایید . با تشکر فراوان

    1. حسن کریمی می‌گوید

      دوست عزیز یعنی نمیتونید از قسمت تنظیمات نور صفحه نمایش رو افزایش بدین؟ یه وایپ کامل انجام بدین (یا factory reset) ببینین مشکل حل میشه؟از چه رامی استفاده می کنین؟

  34. mahsa می‌گوید

    salam goshi man arc s narmafzare filmbardari mikham lotfan age kasi sitesho dare behem bede

    1. حسن کریمی می‌گوید

      سلام. درلینک زیر دوتا از بهترین برنامه های فیلمبرداری اندروید رو واستون آپلود کردم
      video cam illusion که حتی روی رام های کاستومی که مشکل فیلمبرداری دارن (اندروید 4 ) قابل استفادس (نسخه پرو)
      و motion camera که موقع فیلمبرداری حتی لرزش دست رو بی‌اثر می‌کنه.
      http://www.mediafire.com/?tbig781ebo34fmm

  35. امین می‌گوید

    ببخشید منظورم 890 هزار تومن بود :D

  36. صنم می‌گوید

    سلام من همیشه Golauncher روی گوشیم دارم.جدیدا که آپ دیت کردم هنگ میکنه…

    راستی اگر دیگه نخوام ار گوگل پلی استفاده کنم چیکار کنم؟؟؟هر کار میکنم نمیشه حذفش کنم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      بهتره لانچر ور حذف کرده و دوباره نصب کنید. استفاده از گوگل پلی اجباری نیست و فضای خاصی رو هم اشغال نمی کنه این برنامه به صورت پیش فرض نصب شده و جزو برنامه های اصلی کوشیه. راه هایی برای حذف برنامه هست اما فکر نمی کنم انقدر مشکلتون باهاش جدی باشه.

  37. qazale می‌گوید

    سلام،گوشی من همینه،ولی خیلی زود شارژ خالی میکنه،لطفا ب من بگید میشه کاری کرد یا نه؟؟؟؟؟

    1. amin می‌گوید

      سلام غزل جان گوشی های اندرویدی کلا زود شارژ خالی میکنن

    2. محمد صالح می‌گوید

      از برنامه های کاربردی که روی گوشیت نصب کردی کم کن

  38. سارا می‌گوید

    سلام ببخشید با گوشیم چطور صدا ضبط کنم (xperia arc)در ضمن با تنظیم تایم ضبط صدا مشکل دارم نمی دونم چطور باید باهاش کار کنم .

  39. بهنام می‌گوید

    سلام داشتم گوشی را ابدیت میکردم وسط ابدیت برق رفت الان دیگه گوشی روشن نمیشه خواهش میکنم کمکم کنین باید چکار کنم.

    1. محمد صالح می‌گوید

      باید فول فلش کامل بخوره تا بیاد بالا

  40. عباس می‌گوید

    سلام . چرا بازی یا برنامه هایی رو که میگیرم در کارت حافظه نمیرود و حافظه گوشی پر شده و نمیدانم که چه کار کنم و هر برنامه ای را که برای انتقال میگیرم باز هم به درون کارت حافظه نمیرود لطفا راهنمایی کنید

    1. ساسان می‌گوید

      سلام .دانلود نرم افزار پیسی سویت اندروید از اونجا نصب کن

    2. محمد صالح می‌گوید

      اول باید با برنامه روت گوشیت رو روت کنی بعد ارتقا سیستم عامل بدی مثلا اندروید 2.3 رو به 2.3.7 یا غیره ارتقا بدی

    3. الیاس می‌گوید

      باسلام
      این مشکل معمولاتو کوشیها هست ولی میتوان با نصب برنامه app2 sd pro حل کرد
      این برنامه بازی های نصب شده را به sdکارت منتقل میکند

  41. ازاد می‌گوید

    سلام من گوشی ایکسپریا ارک اس خریدم اندروید ان را به 4 ارتقا دادم حالا میخام به اصلی خودش برگردانم خواهشا اگه برنامه شو داری برام ایمیل کن .در ضمن راهنمایی بفرمایید. با تشکر

    1. محمد صالح می‌گوید

      xperia رو باید با نرم افزار فلش se tool سونی اریکسون فلش کنی تا اندروید اولیش برگرده

  42. HAMOON می‌گوید

    سلام اقا محسن. من گوشیم سیمبین بوده می شه بگید برنامه های android رو چتوری نصب کنم رو گوشی؟