معرفی و بررسی 5 مسنجر محبوب تلفن‌های همراه هوشمند

امروزه استفاده از نرم‌افزارهای پیام‌رسان یا همان مسنجر (messenger) در تلفن‌های همراه هوشمند حالت عمومی به خود گرفته و کاربران می‌توانند با استفاده از این نرم‌افزارها به راحتی با دوستان خود در شبکه‌های اجتماعی مختلف در تماس مستقیم بوده و با آنها گپ برنند و حتی عکس‌هایشان را به اشتراک بگذارند.

16

در این میان سیستم‌عامل‌هایiOS، اندروید، ویندوز موبایل، بلک‌بری و حتی سیمبیان دارای اپ‌های فراوانی برای چت فوری (insnant messeging) هستند که انتخاب مسنجر مناسب برای استفاده را دشوار می‌سازد. در اینجا سعی خواهم کرد، 5 برنامه برتر در این زمینه را به شما معرفی و نکات مثبت و منفی هر کدام مورد را با هم مورد بررسی قرار دهم:

اپلیکیشن beejive IM

می‌توان گفت این اپ یکی از بهترین و پرسرعت‌ترین برنامه‌های موجود برای چت است که با سرعت اینترنت اپراتورهای همراه کشور نیز به خوبی کار می‌کند. این نرم‌افزار برای iOS،اندروید و بلک‌بری نوشته شده است و با استفاده از آن می‌توان به اکثر شبکه‌های اجتماعی موجود از جمله یاهو، فیس‌بوک، جی‌تالک و جابر دسترسی داشت.

به علاوه سیستم push notification این نرم‌افزار بسیار خوب عمل می‌کند، یعنی کافیست با آن وارد اکانت‌های چت خود شوید، هر پیامی که برای شما ارسال می‌شود بلافاصله برای شما اخطاری مبنی بر دریافت پیام داده می‌شود، به علاوه با  beejive IM می‌توانید با چندین ID از یک سرور مثلا یاهو on  باشید که یکی از مزایای آن می باشد.

شما با beejive IM می‌توانید عکس، فیلم، فایل‌های صوتی و حتی مکان خودتان را با  دوستان به اشتراک بگذارید. تنها عیبی که می‌توان به این اپ گرفت قیمت 10 دلاری آن است که البته به لطف وجود روت و جیلبریک این مشکل حل می‌گردد. برای دریافت نسخه‌های مختلف این برنامه می‌توانید به این صفحه بروید.

اپلیکیشن IM+

یکی دیگر از نرم‌افزارهای پرطرفدار و پرکاربرد برای گوشی‌های iOS، اندروید، بلک‌بری، ویندوزفون و سیمبیان می‌باشد که ظاهر فوق‌العاده زیبایی دارد و تمامی سرویس‌های چت موجود را پشتیبانی می‌نماید، البته تجربه من نشان می‌دهد که این برنامه اینترنت پر سرعت‌تری نسبت به beejive IM نیاز دارد که در بعضی از موارد کار با آن را دشوار می‌کند.

اشتراک عکس، فیلم، مکان حاضر، push notification و چت گروهی از جمله دیگر امکانات این برنامه می‌باشد. این برنامه در دو نسخه عادی (رایگان) و پرو موجود است که خوب طبیعتا در نسخه رایگان باید تبلیغات موجود در آن را نیز تحمل کنید. برای دریافت نسخه‌های مختلف این برنامه می‌توانید به اینجا بروید.

اپلیکیشن nimbuzz

این نرم‌افزار در ایران تقریبا نام شناخته‌تری دارد و به گفته شرکت سازنده آن 60 میلیون کاربر تلفن همراه در گوشی‌های آیفون، اندروید، بلک‌بری، سیمبیان و حتی جاوا از این مسنجر استفاده می‌کنند.

نسخه جدید این مسنجر از قابلیت تماس تصویری و صوتی نیز پشتیانی می‌کند. به علاوه نسخه تحت ویندوز این مسنجر برای کسانی که دوست دارند با چند ID از سرورهای مختلفonline  باشند گزینه مناسبی به نظر می‌رسد.

یکی از تنها ایراداتی که می‌توان به nimbuzz گرفت لزوم ثبت‌نام  در آن برای استفاده از این مسنجر می‌باشد، یعنی اگر بخواهید از این نرم‌افزار استفاده کنید حتما باید یک اکانت در آن برای خودتان ایجاد نمایید. بعلاوه با این اپ می‌توانید با یک ID از چند سرویس‌دهنده چت استفاده کنید. برای دریافت نسخه‌های مختلف این برنامه می‌توانید به اینجا بروید.

اپلیکیشن ebuddy

یکی دیگر از مسنجرهای کاربردی برای سیستم‌های iOS، اندروید، سیمبیان، بلک‌بری و ویندوزموبایل می‌باشد که از سرعت قابل قبولی در دریافت و ارسال پیام‌ها برخوردار است. استفاده از این اپ نیز مانندnimbuzz  وابسته به ثبت‌ نام کاربری در سایت آن می‌باشد.

ebuddy برای آیفون و اندروید در دو نسخه رایگان و pro ارائه شده است که تفاوت آنها وجود تبلیغات برای نسخه رایگان است. برای دریافت نسخه‌های مختلف این برنامه می‌توانید به اینجا بروید.

اپلیکیشن Yahoo Messenger

بر خلاف اپ‌های معرفی شده قبلی، یاهو مسنجر فقط برای online شدن با سرویس چت یاهو کاربرد دارد، ولی امکانات جالب آن برای تماس صوتی و تصویری، شباهت فراوان با نسخه کامپیوتری، پشتیبانی از اکثر شکلک‌های موجود در یاهو مسنجر و همچنین پشتیبانی از اکثر سیستم‌عامل‌های موجود تلفن همراه موجود باعث طبقه‌بندی آن در اپ‌های برتر در این زمینه می‌شود.

برای دریافت نسخه‌های مختلف این برنامه می‌توانید به اینجا بروید.

نتیجه‌گیری و جدول مقایسه‌ای:

این 5 برنامه از نظر من 5 برنامه مسنجر برتر تلفن‌های همراه هوشمند بود. اگر شما تجربه استفاده از برنامه دیگری را دارید که به نظرتان ارزش تجربه کردن از سوی دیگر کاربران را دارد همین پائین و در قسمت نظرات با ما و باقی دوستان در میان بگذارید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

16 نظر برای این مطلب
  1. پوریا می‌گوید

    به نظر من Hangout واقعا عالیه.
    ساخت کمپانی گوگله و امنیت و سرعت فوق العاده بالا و رابط کاربریشم نرم و روانه.
    تماس تصویری هم داره.

  2. رضا می‌گوید

    سلام خوب بود
    متشکرم
    شما نرم افزار وایبر برای گوشی سامسونگ جاوا دارید
    ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  3. احسان می‌گوید

    سلام
    بچه ها نرم افزار مشترک چت بین اندروید و جاوا و اندروید و سیمبین ک رایگان باشه ب جز نیمباز کسی میدونه چی هست؟؟؟ ممنون میشم بگید

  4. نام شما می‌گوید

    سلام به نظر شما چه مسنجری می تونه هزینه ی مکالمه و اس ام اس به حداقل برسونه تو ایران؟

  5. کوروش می‌گوید

    به نظر من بهترین برنامه Whatsapp و viber میتونه باشه البته line هم نسبتا خوبه

  6. iran cebu می‌گوید

    به نظر من از همه اینها بهتر viber و whats app سرویساش مجانیه بجز whats appکه واسه ایفون ،و بلکبری ۱دلار در سال میگیره،، و کرک اینها هم فراوونه

  7. superb boy می‌گوید

    من از اکثر این مسنجرها استفاده کردم.واسه ما ایرانیا با این سرعتgprsمون پرسرعت ترین مسنجر shmessengerهستش.اما ایکاش ورژن مخصوص اندرویدش هم وجود داشت.
    من خودم اکثرا از beejive استفاده میکنم چون ظاهر بسیار زیباتری داره و درضمن قابلیت کوپی پیست هم داره،کافیه انگشتتون رو روی pmی که میخواید کوپی کنید چند ثانیه نگه دارین تامنوش باز شه.
    نیمبازهم فقط بخاطر قابلیت چت رومش هست که اینقد سرزبونا افتاده.

  8. فرید می‌گوید

    faqat SHMESSENGER
    بهترین مسنجر موبایل با بالاترین امکانات و قابلیت آرشیو مطالب چت شده .
    بسیار زیباست خیلی هم امکانات بالایی داره .
    shmessenger.org

  9. فرید می‌گوید

    whatsapp و oovoo خوب نیستند؟

  10. persoft می‌گوید

    فقط نیمباز
    محشره
    عالیه

  11. persoft می‌گوید
  12. سلام می‌گوید

    در بین مسنجرها در ایران یاهو و در کل دنیا لایو مسنجر خیلی پر کاربرد است.
    مسنجر لایو هم برای دیوایسها وجود دارد که معرفی نکردید.

  13. CCU می‌گوید

    nimbuzz عالیه.

  14. kaghaz می‌گوید

    من از میان موارد مطرح شده IM را از همه بیشتر می پسندم

  15. spy می‌گوید

    nimbuzz قابلیت تماس صوتی داره ولی پولیه.ضمن اینکه بر اساس اطلاعات سایتش به عنوان بهترین IM سال 2011 شناخته شده.ممنون از مطلب خوبتون

    1. بردیا می‌گوید

      Nimbuzz تماس صوتی اینترنتی اش مجانیه و به نظرم بهترین کیفیت رو داره. اون تماس تلفنی شهری/راه دور اش هست که پولیه. مثل اسکایپ