ناسا سومین و گران‌ترین مریخ‌نورد خود را هم به فضا پرتاب کرد

سرانجام سومین مریخ نورد شرکت ناسا صبح امروز به وسیله راکت اطلس 5 از پایگاه کیپ کاناورال به فضا فرستاده شد تا این حس کنجکاوی سنگین وزن، کاملترین و گرانترین نمونه‌ای باشد که تاکنون برای کاوش در مریخ و برای ارضای کنجکاوی بشر پرتاب شده است.

0

فارنت: سرانجام سومین مریخ‌نورد شرکت ناسا صبح امروز به وسیله راکت اطلس 5 از پایگاه کیپ کاناورال به فضا فرستاده شد تا این حس کنجکاوری سنگین وزن، کاملترین و گرانترین نمونه‌ای باشد که تاکنون برای کاوش در مریخ  و برای ارضای کنجکاوری بشر پرتاب شده است.

گفتنی است که پرتاب این مریخ‌نورد که به Curiosity یا همان کنجکاوی معروف شده است دارای دو هدف عمده بوده است که عبارت است از: 1-آیا در مریخ حیات وجود دارد؟ 2- آیا در گذشته در این سیاره حیات وجود داشته است؟

گفتنی است که این ربات آزمایشگاه سرخود دارای ارزشی در حدود 2 میلیارد و 500 میلیون دلار است و البته نسبت به نمونه‌های قبلی هم سنگین‌تر در حدود یک تن و هم دارای توانایی‌های بسیار بیشتری است.

جان گروتزینگر از مدیران ارشد این پروژه، Curiosity را یک چهارچرخه ای که به اندازه یک مینی کوپر که بر روی چرخهای یک نفربر نصب شده، توصیف کرده است.

گفتنی است که طبق برنامه‌ریزی های مشخص که در 3 مرحله انجام خواهد پذیرفت، قرار است Curiosity در یک منطقه مشخص در مساحتی در حدود 20 کیلومتر فرودبیاید و در همان محدوده نیز به کاوش و آزمایش‌های خود بپردازد.

اگر تمامی برنامه‌ها به خوبی پیش برود انتظار می‌رود مریخ نورد سوم ناسا در ماه اوت موفق به فرود در مریخ شود.

Source:Via Msnbc

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.