رالی مرگ در آیفون

تنها شانس بیرون رفتن تو از این زندان و بخشیده شدنت، برنده شدن در تمامی مسابقات و جدال مرگبار با رانندگان دیگر است که آنها هم برای آزادی خود تلاش می‌کنند، تو یک راننده هستی که خلاف‌های زیادی داشته و دولت و پلیس از دست تو به ستوه آمده‌اند پس دیگر چاره‌ای برای رهایی نداری!

1

“تنها شانس بیرون رفتن تو از این زندان و بخشیده شدنت، برنده شدن در تمامی مسابقات و جدال مرگبار با رانندگان دیگر است که آنها هم برای آزادی خود تلاش می‌کنند، تو یک راننده هستی که خلاف‌های زیادی داشته و دولت و پلیس از دست تو به ستوه آمده‌اند پس دیگر چاره‌ای برای رهایی نداری”.

این گفتگوی کوتاه کلانتر یک زندان نامعلوم است که راننده نگون بخت ما به وسیله او دستگیر می‌شود و حالا برای رهایی، چاره‌ای جز شرکت در مسابقات مخوف رانندگی که بر سرجان قیمت تعیین می‌کنند ندارد.

 شرکت Remedy تولید کننده عناوین مشهوری چون مکس پین و Alan Wake ،به تازگی نسخه مبتنی بر پلاتفرم آیفون بازی رالی مرگ خود را که برای رایانه های شخصی در سال 1996 ارائه کرده بود با کیفیت بسیار عالی ارائه کرده و به جرات می‌توان این بازی را یکی از بهترین بازی های سبک رانندگی برای آیفون دانست.

تمرکز اصلی در این بازی ،کشتن رانندگان دیگر و پیروزی در مسابقات است  و شما می‌توانید هر خودرو را با یک سلاح استاندارد و یک سلاح جانبی انتخاب کنید  که همیشه همراه شما خواهند بود.

خودروهای موجود در بازی چندین نوع خواهند بود که البته برخی از خودروها بصورت VIP بوده و از داخل بازی قابل خریدن می‌باشند و برخی دیگر به تدریج و با کسب امتیازات بیشتر آزاد می‌شوند.

پولی که شما بدست می‌آورید به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله آنها می‌توان به مکان قرارگیری در پایان مسابقه ،تعداد خودروهای نابوده شده توسط شما ،چلو زدن از  رئیس هر مرحله که قریب به 23 کاراکتر هستند و کاراکتر جان گورو معروف هم یکی از آنان است ،نابود کردن خودروی آنان ،ثبت رکورد تازه ،جمع آوری دلار که با هدف قرار دادن جعبه های چوبی به دست می آید و.. اشاره کرد.

شما با پولی که بدست می آورید می‌توانید هندلینگ خودرو،سرعت و زره پوششی آنرا بروز کرده و ارتقاء دهید  و در ضمن کلاس سلاح استفاده شده خود را نیز با پولها و امتیازات جمع آوری شده بالاتر کنید  و به مرحله گلد برسانید که این پروسه دارای 9 مرحله بروز رسانی است.

البته با ارائه سیستم جدید ارتقاء، ،همیشه کاربران میل به انجام دادن بازی های بیشتر برای ارتقاء خودروی خود را  دارند و ممکن است بازی و مراحل به پایان رسیده باشند ولی کاربر بخواهد تمامی خودروها و سلاح ها را با بروز رسانی کامل در اختیار داشته باشد و برای همین بازی را دیگر کنار نگذارد مثل خود من!

 کنترل خودرو کمی در ابتدا عذاب آور است که می توان با  انتخاب دوربین دوم(روی زاویه دوربین اول اصلا حساب نکنید)  کمی به این وضعیت بهبود بخشید و البته مطمئن باشید با کمی تمرین اوضاع کاملا بر وفق مراد شما خواهدشد.

با پیشرفت در بازی شما سطح حود را از Rookie به آماتور ارتقاء داده تا اینکه به سطح GOD دست پیدا می‌کنید و پیشرفت بازی نیز دارای درصدی است که با بردن در تمامی مراحل و بروز رسانی کامل خودروها و اسلحه‌ها به این درجه دست پیدا می‌کنید. که تمامی این بروز رسانی ها و تعویض خودرو در گاراژ انجام می‌شود که شما در پایان هر مسابقه خودروی خود را در آن مشاهده می‌کنید.

.شما در هنگام بازی دو گزینه دارید که یک گزینه برای شلیک کردن سلاح اصلی و گزینه دوم برای هدایت خودرو است و جالب این است که شما هیچ گزینه ترمزی ندارید و کافی است تا در یکی از مراحل گیر بیافتید تا به دین ترتیب زمان بسیار زیادی را از دست بدهید.

چاده های مسابقه نیز بسیار خوب طراحی شده و در حدود 6 نوع جاده اصلی وجود دارد که در برخی مراحل و برای تنوع بیشتر تغییراتی در نحوه مسابقه در جاده ایجاد شده است.

از گرافیک خیره کننده بازی نمی توان گذشت که برای ایفون 4 دارای حداکثر کیفیت است و وقتی خودرو در سرپیچ  دور میزند شما به طور ملموس گرد و خاک را مشاهده میکند و این ها در کنار موسیقی زیبای بازی و گفتگوهای رانندگان و کل کل های معروف بین خودشان زیبایی خاصی به بازی بخشیده و نشان دهنده یک نگاه حرفه ای در پشت ساخت این بازی است.

بازی در حالت معمولی بین 6 تا 8 ساعت اتمام آن طول می‌کشد و شرکت سازنده قول ارائه بروز رسانی های بیشتر را برای آن داده است.

به نظر من این برای یک شرکت سازنده معروف بازیهای کنسولی که نخستین محصول خود را برای ایفون ارائه کرده است یک پیشرفت و موفقیت خارق العاده است.

خوب: گرافیک خیره کننده، موسیقی زیبا، مراحل متنوع و کاراکترهای جالب

بد: هندلینگ در ابتدا افتضاح، نداشتن ترمز

لینک فروشگاه آیتونز

لینک های کرک شده بازی  Death Rally

سرور یک

سرور دو

منبع: ضمیمه کامنت روزنامه ایران

نویسنده:مهدی صحافی

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. نوید می‌گوید

    جزو محبوبترین بازی های من با آیپد هست.
    توصیه میکنم روی آیپد (2) ببینید این بازی رو تا لذت و کیفیت بازی رو بهتر حس کنید! ;)