طرح برپائی اولین جنگل عمودی جهان در میلان ایتالیا

در طرح جنگل‌های عمودی که به زبان ایتالیایی بوسکو ورتیکال خوانده می‌شود، فضای موجود در دو برج مسکونی مورد نظر قادر به جای دادن 900 گیاه و درخت در خود هستند که به طور طبیعی و متوسط برای این میزان گیاه و درخت 10 هزار فوت مربع (929 متر مربع) در سطح افقی فضا نیاز است.

2

فارنت: شهر میلان دومین شهر بزرگ ایتالیا و یکی از ابرشهرهای این کشور به حساب می‌آید. این شهر از لحاظ کیفیت هوا، شهر وحشتناکی به شمار آمده و از بدترین شهرهای ایتالیا از این لحاظ به حساب می‌آید این موضوع باعث شده تا طراحان این شهر با توجه به تراکم شهری و نبود جای کافی برای ایجاد فضای سبز به فکر راههای جدیدی مانند جنگل عمودی برای ایجاد فضای سبز و بهبود کیفیت هوای این شهر باشند.

استفانو بوئلی نام طراحیست که در اندیشه تحقق بخشیدن به رویای هوای پاک در میلان است و با این انگیزه، پیشنهاد و طرح تبدیل دو برج بلند مسکونی به جنگل عمودی را به مسئولان این شهر ارائه داده است.

در طرح جنگل عمودی که به زبان ایتالیایی بوسکو ورتیکال خوانده می‌شود، فضای موجود در این دو برج مسکونی قادر به جای دادن 900 گیاه و درخت در خود هستند که به طور طبیعی و متوسط برای این میزان گیاه و درخت 10 هزار فوت مربع (929 متر مربع) در سطح افقی فضا نیاز است.

درختان و گیاهان موجود در این دو برج گیاهان ، گرد و غبار و دی‌اکسیدکربن جذب می‌کنند، اکسیژن مورد نیاز در اطراف خود را بیشتر می‌کنند و سپر ساختمان‌های اطراف در برابر سر و صدا و گرما خواهند بود. طرح جنگل عمودی اکنون تنها در حد همان طرح باقی نمانده و بنا بر اعلام مسئولان شهری میلان کار ساخت و یا بهتر بگوئیم تبدیل این دو برج آغاز شده است.

Source: Gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. ایثار باتمان قلیچ می‌گوید

    یک راه مقابله با آلودگی هوا در شهرهای بزرگ “گسترش فضای سبز عمودی” در شهرهاست.
    گسترش کاشت گیاه پیچک دقیقا در همین راستا است. این کار نسبت به بسیاری دیگر از روش های گسترش فضای سبز، به شدت کم هزینه به حساب می آید.
    به علاوه در فصول سرد سال که آلودگی هوا به اوج خود می‌رسد اغلب درختان شهری نیز خشک و بی برگ می‌شوند ولی پیچک، گیاهی است که همچنان سبز باقی می‌ماند و به کار تصفیه هوا ادامه می‌دهد.
    کاشتن پیچک و انواع گیاهان رونده بر روی دیوار جانبی ساختمان‌ها (که نمایی ندارد) ، دیوار مابین خیابان و حیاط ساختمانها، بر روی دیوار کناری برخی بزرگراه‌ها ، در فضای مابین درختان و درختان حاشیه خیابان ها راه حل بسیار ساده و کم هزینه ای است که باعث گسترش قابل ملاحظه فضای سبز شهری و کاهش آلودگی هوای شهرهای بزرگ می شود.
    به علت قیمت بالای زمین در شهرهای بزرگ، گسترش فضای سبز در سطح افقی بسیار پرهزینه است بنابراین می بایست استراتژی و راهبرد اصلی شهرداری ها، “گسترش فضای سبز در سطح عمودی” باشد.

  2. kian می‌گوید

    ممکن بتوانند بسازنند اما نگهداری ان هزنیه سنگین میبرد و باید دید ک چه مدت درختان در ارتفاع دوام می اورند احتمالا طرح 2 سال بیشتر دوام نمی اورند