آمازون، ابریشم را با یکی از سریع‌ترین ابررایانه‌های جهان قدرت می‌بخشد

پس از عرضه تبلت کیندل فایر و آغاز بکار مرورگر ابریشم برخی نگرانی‌ها مبنی بر این موضوع مطرح شد که شرکت آمازون بوسیله این مرورگر قادر به ردیابی تمام حرکات آنلاین کاربران از طریق یک واسطه میان آن‌ها و وب خواهد بود.این نگرانی‌ها بر این مساله استوار بود که مرورگر ابریشم از شبکه مراکز داده بزرگ این شرکت برای پیش بارگذاری صفحات وب، قبل از اینکه در تبلت بارگذاری شوند، استفاده می‌کند.

0

فارنت: شرکت آمازون چندی پیش از تبلت کیندل‌فایر خود رونمایی کرد. یکی از امکانات و قابلیت‌هایی که در این تبلت وجود داشت استفاده از مرورگری به نام ابریشم (Silk) در آن بود که آمازون تاکید بسیاری بر سرعت آن داشت.

حالا و با انتشار لیست 500 تایی سریعترین ابررایانه‌های جهان در هفته گذشته مشخص شد که آمازون برای بالابردن سرعت مرور وب در مرورگر ابریشم از یکی از سریع‌ترین ابررایانه‌های جهان بهره گرفته است.

در لیست سریعترین ابررایانه‌های جهان مطابق معمول ده ابررایانه اول به مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی تعلق دارد. اما وقتی به رتبه‌های بعدی نگاه می‌کنیم در رتبه چهل و دوم نام آمازون به چشم می‌خورد که با نام Elastic Compute Cloud (EC2) خودنمایی می‌کند.

در مشخصات این ابر رایانه آمده است که از هفده هزار و بیست و چهار پردازنده تک هسته‌ای بهره می‌برد و به 66 هزار گیگابایت حافظه مجهز بوده و ظرفیت اتصال اترنت آن نیز 10 گیگابایت اعلام شده است.

حالا جای تعجب ندارد که شرکت آمازون از قدرت این ابر رایانه برای بالا بردن قدرت مرورگر ابریشم تبلت کیندل فایر بهره ببرد.

پس از عرضه تبلت کیندل فایر و آغاز بکار مرورگر ابریشم برخی نگرانی‌ها مبنی بر این موضوع مطرح شد که شرکت آمازون بوسیله این مرورگر قادر به ردیابی تمام حرکات آنلاین کاربران از طریق یک واسطه میان آن‌ها و وب خواهد بود.

این نگرانی‌ها بر این مساله استوار بود که مرورگر ابریشم از شبکه مراکز داده بزرگ این شرکت برای پیش بارگذاری صفحات وب، قبل از اینکه در تبلت بارگذاری شوند، استفاده می‌کند.

پس از بالا گرفتن این موضوع، جف بزوس، بنیانگذار و مدیرعامل آمازون، این قابلیت مرورگر را تنها برای دسترسی فوق‌العاده سریع به وب دانست و اینکه این قابلیت باعث خواهد شد که میزان محاسبات مورد نیاز پردازنده تبلت کیندل‌فایر که نسبت به پردازنده آی‌پد 2 اپل، کارایی پایین‌تری دارد، کاهش پیدا کند.

حالا با روشن شدن استفاده آمازون از یکی از سریعترین ابر رایانه‌های جهان، در کنار استفاده تبلیغاتی آمازون از این موضوع، نگرانی قبلی مبنی بر نقض حریم خصوصی و استفاده این شرکت از علائق کاربران در مرور صفحات وب برای تبلیغات و دیگر اهداف تجاری و هم‌چنین درخواست‌ سازمان‌های اطلاعاتی بیشتر خواهد شد.

Source: Ars Technica

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.