گران‌ترین و پربیننده‌ترین تصویر جهان را چه کسی عکاسی کرده است؟

همواره از سال‌ها پیش یعنی درست زمانی که ویندوز ایکس‌پی محبوب، در اکتبر سال 2001 برای اولین بار قلب رایانه‌های ما را تسخیر کرد، تصویر پشت صحنه یا همان والپیپر پیش‌فرض ویندوز که چمنزاری سبز با آسمانی آبی و چند تکه ابر را نشان می‌داد توجه ما را به خود جلب کرده است. اما آیا تاکنون فکر کرده‌اید که عکاس تصویر مشهور پس زمینه ویندوز ایکس پی چه کسی بوده است؟

9

احتمالا پیش از این چندین گزارش از اینکه این چمنزار تصویر مشهور پس زمینه ویندوز ایکس پی در کجا قرار دارد خوانده‌اید و ما نمی‌خواهیم روایتی تکراری را برای شما بازگو کنیم و در این مطلب قصد داریم چگونگی خلق این تصویر و عکاس آن را به شما معرفی کنیم.

چاک اوریر نام عکاس این تصویر است که پس از مدتی و هنگامی که از سوی مایکروسافت به عنوان تصویر زمینه ویندوز ایکس‌پی مورد استفاده قرار گرفت، عنوان پربیننده‌ترین تصویر جهان را به خود اختصاص داد. اما داستان این عکس روایتی جالب‌تر است.

اوریر در این خصوص می‌گوید که وی در سالی که این تصویر را عکسبرداری کرده هفته‌ای چند بار از این مسیر عبور می‌کرده است اما هنگامی که در ماه ژانویه و برای دیدن دوست‌دختر خود از این مسیر در حال عبور بوده با این منظره در منطقه سونوما در ناپا در ایالت کالیفرنیای شمالی روبرو شده است.

تصویر مشهور پس زمینه ویندوز ایکس پیبسیاری از مردم وقتی منظره‌ای زیبا را می‌بینند تنها به تحسین آن می‌پردازند و عده‌ کمی وجود دارند که ایستاده و از این گونه مناظر عکسبرداری کنند اما عکاس سابق مجله نشنال جئوگرافیک با دیدن چمن‌های سبز و آسمان آبی و نور خورشید شفاف و تکه ابرهای موجود در آسمان آنقدر مدهوش شده بود که بلافاصله دوربین خود را به کار بیندازد.

مطمئنا او حتی لحظه‌ای هم به این نمی‌اندیشیده که تصویری که در حال ثبت کردن آن است پربیننده‌ترین تصویر جهان خواهد شد..

چند سال بعد وقتی او عکاس مشهوری شد، کمتر کسی به فکر استفاده از تصاویر در زمینه دسکتاپ بود اما اکنون بیش از یک میلیارد نفر این تصویر را به عنوان تصویر مشهور پس زمینه ویندوز ایکس پی دیده‌اند اگر چه برخی از این تعداد به این تصویر به خوبی دقت نکرده‌اند.

وی پس از آن بسیار عادی با این عکس برخورد کرده و حتی ان را فراموش کرده بود تا آنکه مسئولان وب‌سایت کوربیس در تماس با او اعلام کرده‌اند که مایکروسافت خواهان تصویر ارجینال این عکس شده است.

با اینکه چندین سال از انتخاب این تصویر از سوی مهندسان مایکروسافت به عنوان تصویر مشهور پس زمینه ویندوز ایکس پی می‌گذرد اما هنوز این عکاس 69 ساله بر محرمانه بودن مبلغ قرارداد منعقد شده میان او و مایکروسافت پایبند است و البته قیمت آن چندان هم مهم نیست چرا که هنوز گزارش‌ها این تصویر را گران‌قیمت‌ترین تصویر عکاسی شده در جهان می‌دانند.

اگر داستان این تصویر برایتان جالب است و کنجکاو هستید بدانید این روزها چه بلایی سر منظره تصویر مشهور پس زمینه ویندوز XP آمده است بد نیست مطلب منظره پس زمینه معروف ویندوز ایکس‌پی این روزها در دنیای واقعی چه شکلی شده است؟! را درفارنت بخوانید. اما آیا به نظر شما شانس چقدر در این داستان مهم بوده است!؟

Source: DailyMail

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

9 نظر برای این مطلب
  1. کریم می‌گوید

    من تا به حال فکر میکرپم این عکس فتوشاپ است !

  2. آبی می‌گوید

    اینم از مزایایه دوست دختر داشتنه!!!!!!!!!!!!!!

  3. Meisam Moore می‌گوید

    گاهی اوقات آدم کارایی میکنه که خودشم نمی دونه چیکا کرده ها !!!

  4. mehran می‌گوید

    واقا بعضی عکس ها چه سرنوشتی بیدا میکنن…مطلب خوبی بود

  5. m می‌گوید

    تکراری اما جالب

  6. agent77 می‌گوید

    خیلی جالب بود

  7. ghasem می‌گوید

    من اىن مطلب را دو ماه پىش ىا بشتر در مجله دانش و کامپىو تر خوندم ,جالب بود اما واسه من تکرارى

    1. یکی می‌گوید

      درسته ما هم دیدیم و قدیمی بود اما لازم نیست که همه جا جار بزنیم که مثلا آپدیت هستیم . تکراری باشه شاید بعضیا ندیده باشن . الان که گفتی تکراری بوده راحت شدی؟

  8. امیر کامجوفر می‌گوید

    بسیار جالب