اولین به‌روزرسانی iOS5 هم دردی از کاربران آیفون دوا نکرد!

اپل یکی از اهداف اصلی عرضه این به‌روز رسانی را رفع مشکل باطری کاربران آیفون اعلام کرده بود اما حالا تعدادی از همین کاربران که قابل توجه هستند با وجود نصب نسخه به‌روز رسان عرضه شده، همچنان از مشکل کم شدن شارژ گوشی خود شکایت دارند.

4

فارنت: صبح امروز خبر عرضه اولین به‌روزرسانی برای سیستم عامل iOS5 را منتشر کردیم و ساعتی نگذشته بود که اولین جیلبریک برای iOS5.0.1  منتشر شد.

در همان مطلب اعلام کردیم که اپل یکی از اهداف اصلی عرضه این به‌روز رسانی را رفع مشکل باطری کاربران آیفون اعلام کرده است. اما آیا این مشکل برطرف شده است؟ صبح امروز ما نیز صحت رفع این مشکل را تنها به تایید کاربران منوط دانسته بودیم. حالا تعدادی از همین کاربران که قابل توجه هستند با وجود نصب نسخه به‌روز رسان عرضه شده، همچنان از مشکل کم شدن شارژ گوشی خود شکایت دارند.

این مشکل تا آنجا ادامه پیدا کرده که برخی وب‌سایت‌های اینترنتی از جمله گیزمودو به این بحران آیفون لقب باطری‌گیت (iPhone Batterygate) را داده‌اند.

تعدادی از این کاربران در فروم‌های پشتیبانی شرکت اپل دوباره اعلام کرده‌اند که باز هم با مشکل روبرو هستند که در ادامه به برخی از این پیام‌ها اشاره می‌کنیم:

به‌روز رسانی جدید کلاْ نتوانسته کمکی بکند. من تنها مرورگر سافاری را باز کرده‌ام و تنها با باز کردن این مرورگر 2 درصد از شارژ باطری من کم شده است.

من هم یک و نیم ساعت پیش آیفون خود را به‌روز کردم . در همین یک و نیم ساعت 20 درصد از شارژ باطری من بدون هیچ‌گونه استفاده‌ای کم شده است.

به نظر می‌رسد اپل در اولین به‌روز رسانی خود برای سیستم عامل iOS5 باید دوباره تجدیدنظر کرده و به‌روزرسانی دیگری را عرضه کند تا شاید بتواند یکی از برتری‌های اصلی سیستم عامل iOS نسبت به اندروید یعنی طول عمر باطری بیشتر را حفظ کند و کاربران آیفون بتوانند در برابر اندرویدی‌ها حرفی برای گفتن داشته باشند! باید دید اپل در اولین بحران پس از استیو جابز چه خواهد کرد! نظر شما چیست؟

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. حسین می‌گوید

    من آیفون 4s دارم و هنوز هم به 5.0.1 آپدیت نکردم.قبول دارم که بازی زیاد میکنی یا از نرم افزاراش زیاد استفاده میکنی زود شارژ خالی میکنه ولی نه به این حدی که دوستان دارن میگن.من دیشب ساعت 1 شب گوشیم 100 درصد شارژ داشت صبح ساعت 9.30 که نگاش کردم شارژش شده بود 98 درصد.یعنی 2 درصد در حالت استند بای برای تقریبا 8 ساعت.که اونقدر هم که میگن بد نیست.

  2. Goldenstarc می‌گوید

    خب کار هیچ ادمی بی ایراد نیست
    حالا این مشکلی که برای دو هسته ای ها هست برای سنسیشن هم هست؟

  3. محمد می‌گوید

    من فکر کنم مشکل ضعف باتری باید سخت افزاری حل بشه.اپل با گماشتن پردازنده دو هسته ای قطعا باید باتری با آمپراژ بالاتر روش میزاشت.
    شایدم بهتر بود که ios اپن سورس بود مٍثل آندرویید تا توسعه دهندگان میتونستن شخصی سازیش کنن.
    من که آندرویید دارم و از رامهای کاستوم استفاده میکنم تقریبا هر 2 هفته راممو آپ میکنم!اونم به نسخه نهایی آندرویید 2.3.7 (البته ورژن 4 هنوز کار داره).
    دیگه 20% برا 1.30 ساعت واقعا خیلی زیاده!
    فک 1% گوشیتو موقع خواب بزاری رو آلارم که صبح بیدارت کنه ولی گوشیت صبح نشده با این شدت! که باتری مصرف میکنه خاموش بشه!
    فعلا که این یک نکته منفیه!چون قطعا برای پردازشهایه سنگینتر و استفاده از شبکه 3G و حتی Wi-Fi چقد باتری میخوره…

  4. حمید می‌گوید

    مشکل اپل نرم افزاری نیست
    مسکل با نسل جدید باریها است که در ای پد سه هم کار خواهد کرد
    شاید زود بود این فناوریها عمومی شوند
    دیناپک مبدع این نوع باطریها بوده و بقیه هم کپی کردن
    اما حالا معلوم شده که خوب در نیامدند