فایرفاکس 7 ساله شد

هفته گذشته هفته بزرگی برای بنیاد موزیلا به حساب می‌آمد. در این هفته فایرفاکس هفت سالگی خود را جشن گرفت و فایرفاکس 8 هم به بازار عرضه شد.

2

فارنت: هفته گذشته هفته بزرگی برای بنیاد موزیلا به حساب می‌آمد. در این هفته فایرفاکس هفت سالگی خود را  جشن گرفت و فایرفاکس 8 هم به بازار عرضه شد.

موزیلا روز گذشته در مطلبی در وبلاگ خود با اشاره به 7 ساله شدن فایرفاکس آورده است که: امروز ما بسیار هیجان‌زده هستیم که به عنوان یک جامعه جهانی هفتمین سالروز تولد فایرفاکس را جشن می‌گیریم. به عنوان تنها مرورگر مستقل با ماموریت بهتر ساختن وب، ما افتخار می‌کنیم که چگونه در 7 سال گذشته فایرفاکس، وب را پیشرفت داده‌ایم.

در ادامه این مطلب نکاتی در خصوص پیشرفت‌های حاصل شده در این هفت سال ذکر شده است که خواندن انها خالی از لطف نیست. در ادامه این مطلب آمده است:

– آخرین نسخه فایرفاکس 32 مرتبه سریع‌تر از اولین نسخه فایرفاکس یعنی فایرفاکس 1 است.

– ما به تازگی به یک چرخه انتشار جدید رسیده‌ایم که معطوف به ارائه ویژگی‌ها، پیشرفت عملکرد، به‌روز رسانی‌های امنیتی و بهبود پایداری  برای افزایش سرعت کاربران است.

– بهره‌گیری و پشتیبانی از فناوری HTML5 در فایرفاکس این تضمین را ایجاد می‌کند که توسعه‌دهندگان وب می‌توانند تجارب زیبا و هیجان‌انگیری را برای کاربران در صفحات وب ایجاد کنند.

– امکاناتی همچون تب، جلوگیری از حملات فیشینگ و نرم‌افزارهای مخرب، نوار ابزار جذاب و امکان محافظت از به‌جا ماندن ردپای کاربر در وب و هزاران افزونه موجود در گالری فایرفاکس به میلیون‌ها کاربر این مرورگر در سراسر جهان امکان انتخاب و کنترل بیشتری بر نحوه وب‌گردی خود را می‌دهد.

موزیلا در ادامه اعلام داشته است که به مناسبت هفتمین سالروز تولد فایرفاکس به حمایت و نگهداری از دو فایرفاکس کوچک خود (فایرفاکس نام دیگر پاندای سرخ است) که در باغ وحش شهر ناکسویل در ایالت تنسی قرار دارند ادامه خواهد داد. (برای تماشای تصاویر زنده این دو پانداری سرخ می‌توانید اینجا را ببینید)

بنیاد موزیلا سال گذشته اعلام کرد که همانطور که تاکنون همیشه سعی داشته از دنیای وب محافظت کند حالا هم سعی دارد از این گونه در حال انقراض محافظت کرده و این دو تا فایرفاکس کوچک را خودش بزرگ کند.

فارنت نیز هفت سالگی فایرفاکس را به تمامی دوستداران این مرورگر تبریک می‌گوید.

پ.ن: خبر عرضه غیررسمی فایرفاکس 8 بر خلاف همیشه و به دلیل تغییر پوسته فارنت منتشر نشد که به همین خاطر از شما عذرخواهی می‌کنیم اما این مرورگر رسما از روز گذشته منتشر شده است.

Source: Mozilla Blog

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. fery می‌گوید

    پس برای همینه فایرفاکس من 2-3 روزه از کار افتاده.هیچ صفحه ای رو باز نمیکنه.پاکش کردم،نسخه 8 رو ریختم بازم کار نکرد.تو 3 تا از سیستم هام اینطوری شده.تازه هی هنگ میکنه.

  2. CCU می‌گوید

    مرورگر محبوب من ,اما خوب با نصب چندتا افزونه یه خورده سنگین میشه.