راه‌اندازی نسخه جدید فارنت

در نسخه جدید فارنت سعی شده تا کلیه مواردی را که کاربران در طول دو سال گذشته آنها را به ما گوشزد کرده بودند در نظر بگیریم.

21

فارنت: تقریبا پس از تولد یک سالگی فارنت وعده تغییر پوسته آن را داده بودیم اما به برخی دلایل که بعضی از آنها از اختیار ما خارج بود این موضوع تا امروز به تعویق افتاد تا ما حتی دو سالگی فارنت را هم یک هفته‌ای عقب بیندازیم.

در نسخه جدید فارنت سعی شده تا کلیه مواردی را که کاربران در طول دو سال گذشته آنها را به ما گوشزد کرده بودند در نظر بگیریم که البته مطمئنا هنوز نقایصی وجود خواهد داشت که سعی می‌کنیم بتدریج آنا را نیز برطرف کنیم.

اما در نسخه جدیدی شاهد چه موضوعات جدیدی هستیم (البته برخی از این تغییرات بتدریج در روزهای آینده کامل خواهد شد):

تغییر ساختار صفحه اول از حالت باکس به حالت ردیفی:

در پوسته قبلی ما برای اولین بار میان وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌های خبری سعی کردیم از یک ساختار بکس شش‌تایی برای دسته‌بندی اخبار خود بهره ببریم. استفاده از باکس شش‌تایی برخی محاسن و معایب داشت که به دلیل افزایش تعداد بازدید صفحه اول و مطالب منتشر شده دیگر پاسخگو نبود اما خب طرفداران خود را هم داشت و نهایتا باعث شد از ان ساختار صرف‌نظر کنیم.

اضافه شدن صفحه تماس با ما:

اگر چه این قسمت جزو بیهیات هر سایت اینترنتی است اما خب متاسفانه از روز اول در فارنت وجود نداشت و ارتباط ما با کاربران از طریق بخش نظرات صفحه درباره ما و یا ایمیل سایت بود که گاهی حتی به پای بخش نظرات مطالب روزانه هم کشیده می‌شد. خود ما نیز از روز اول به این نقص اگاه بودیم اما آزمایشی بودن پوسته و اینکه هر روز منتظر اتمام کار قالب جدید بودیم این موضوع را به تاخیر انداخت. خب بگذریم حالا هم دیر نشده این قسمت پذیرای نظرات و پیشنهادات شماست.

وبلاگ فارنت:

همواره در این دو سال بوده‌اند رخدادهای شخصی برای نویسندگان که قابلیت طرح در قسمت اخبار سایت را نداشته‌اند و گاه ما حتی درد دل‌های خودمان با شما را نیز فراموش کرده‌ایم. در این بخش که به زودی افتتاح خواهد شد. ارتباط صمیمانه‌تری را با شما خواهیم داشت.

اضافه شدن نام نویسندگان:

در ابتدای کار فارنت بنا بر برخی دلایل سعی داشتیم تا فارغ از نام و هیاهوی موجود در دور و برمان تنها به کیفیت کار بیندیشیم و عدم درج نام نویسندگان نیز از جمله این دلایل بود. حالا که بسیاری از دوستان اینترنتی حتی از نزدیک با ما آشنا هستند. از این پس شاهد حضور نام نویسندگان در بالای مطالب خواهید بود تا بیشتر به علایق و طرز دیدگاه و بیان آنها آشنا شوید.

کامل شدن فید فارنت:

در دو سال گذشته انتقادات بسیاری در خصوص کامل نبودن فید فارنت را شاهد بودیم که برخی از آنها با وجود انکه حق را به ما می‌دادند اما بازهم خواستار کامل شدن فید فارنت برای دوستانی بودند که از اینترنت کم‌سرعت بهره می‌برند. اکنون و با وجود اینکه دیگر از گودر سابق هم اثری نمانده و کاربران دست به دامان گوگل‌پلاس شده‌اند، فید فارنت به صورت کامل منتشر خواهد شد.

اگر چه هنوز هم بر این باوریم که کامل بودن فید وب‌سایت‌های ایرانی تنها به تنبل شدن کاربران و پائین آمدن رنک جهانی وب‌سایت‌ها و وبلا‌گ‌های ایرانی منجر خواهد شد و از سوی دیگر برای سایت‌هایی که مانند روزهای اول فارنت تازه پا به عرصه گذاشته‌اند بازدید کامل و حضور کامل کاربران بسیار مثمرثمرتر از تعداد افراد مشترک فید خواهد بود. به هر حال این جا جای ادامه بحث در این خصوص نیست و بسیاری از دوستان همکار هم در دیدارهایمان به این موضوع اعتراف داشته‌اند.

بخش نظرات:

در بخش نظرات شاهد امکان امتیازدهی به سایر نظرات و پاسخگوئی مستقیم به آنها هستیم که با وجود رشد دو برابری تعداد نظرات در فارنت در یک سال گذشته بحث‌های گرم و منطقی‌تری را شاهد خواهیم بود. برای این بخش برنامه‌های بیشتری داریم که به مروز انجام خواهد شد.

لینکدونی:

اگر چه در دو سال گذشته لینکدونی فارنت کم و بیش فعال بوده و مشتریان پر و پاقرص خود را داشته و حتی برخی لینک‌های موجود در آن بیش از 10 هزار بار کلیک خورده‌اند اما در لینکدونی جدید که در آدرسی جداگانه و در زیردامنه فارنت ایجاد شده است شاهد لینکدونی بروزتر از ما خواهید یود.

گزارش تصویری:

در برخی اخبار و مطالب تعداد تصاویر به اندازه‌ای بود که به اندازه متن موجود برتری داشت و بیشتر یک گزارش تصویری بود تا یک مطلب. حالا ما برای این بخش، دسته جداگانه‌ای ترتیب داده‌ایم تا با تصاویر روز دنیای فناوری نیز آشنا شوید.

فارنت مدیا:

اگر خدا یاری کند در این بخش شاهد حضور حداقل فتگی یک ویدیو در خصوص موضوعات روز فناوری خواهید بود.

پربازدیدترین/ پربحث‌ترین:

در این ستون همانطور که از نام آن پیداست شاهد حضور لینک‌های پربازدید و پردیدگاه فارنت خواهید بود. این ستون در پوسته قبلی نیز وجود داشت اما این بار بازه زمانی کوتاه‌تری ( یک هفته را برای ان در نظر گرفتیم) تا هر هفته از اخبار مورد علاقه دیگر کاربران نیز آگاه شوید.

نظرسنجی:

همواره با بررسی بخش نظرات مطالب به این باور رسیده‌ایم که با تنوع جالبی زاز نظرات کاربران در خصوص تمامی مسائل روبرو هستیم. با توجه به تعداد بازدیدکنندگان از این پس سعی خواهیم کرد در خصوص مطالب مختلف نظرسنجی‌هایی را منتشر کرده و نتایج آن را به صورت تحقیقی قابل اعتنا منتشر کنیم. پس همین الان در اولین نظرسنجی ما شرکت کنید.

برنامه هفته آیفون و اندروید:

در این دو بخش همانطور که از نامشان پیداست سعی خواهیم کرد مانند گذشته به معرفی برنامه‌هایی تحت این دو پلتفرم همراه محبوب بپردازیم. تنها فرق این قسمت‌ها با گذشته در مرتب بودن بازه زمانی و همچنین پرداختن بیشتر به آنهاست. هر هفته می‌توانید با توجه به سیستم عامل تلفن همراه خود شاهد معرفی برنامه‌های روز در این دو بخش باشید.

همراهان فارنت:

در نسخه پیشین به دلیل کمبود فضا شرمنده برخی دوستان همکار در تبادل لینک و معرفی انها به عنوان همکار بودیم. در نسخه جدید این موضوع تا حد امکان مرتفع شده و در فوتر سایت شاهد لینک دوستان همکار خواهید بود. اگر وب‌سایت و یا وبلاگی دارید که با توجه به جایگاه و رتبه خود فکر می‌کنید می‌توانیم آن را در این بخش قرار دهیم با ما تماس بگیرید.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

21 نظر برای این مطلب
  1. ho0man می‌گوید

    این پوسته خیلی خوبه ولی یه مشکله کوچولویی داره که اگه برطرفش کنید یعنی به سلامتی کاربراتون اهمیت میدین.واما مشکل اینه که رنگ پس زمینه سلیتتون سفیده وباعث میشه اذیت شدن چشم ها میشه.اگه مثلا سیاه یاه هرنگی که غلیظ تر باشه بهتره.
    ممنون

  2. محسن پاك نيت می‌گوید

    سلام بر محسن صحافی عزیز و باقی دوستان فارنتی!
    اعیاد با سعادت و پر برکت قربان و غدیر رو بهتون تبریک می‌گم و خوشحالم که جشن تولد فارنت هم با این اعیاد همزمان شده.
    لباس نویی که بر تن فارنت کردید بسیار برازنده است و جدای از ساده بودن، کاربردپذیری و در دسترس بودن عناصر مختلف قالب، مهمترین نکات مثبتش هستن.
    امیدوارم اعضای محترم تیم فارنت، همچنان با قدرت و پشتکار مثال‌زدنی‌ای که دارن، نسبت به تولید محتوای کیفی وکاربردی در وب فارسی فعالیت بکنن و از همه‌ی شما بابت مطالب خوبی که به من آموزش داده‌اید متشکرم.
    بدون تعارف، فارنت رو به عنوان یکی از برترین مجلات اینترنتی حوزه فناوری اطلاعات می‌شناسم و همیشه از اینکه کاربر فارنت هستم راضی بوده‌ام.
    براتون بهترینها رو از خدا می‌خوام و امیدوارم ارتباطات فارنت و مجله اینترنتی گویا آی‌تی روز به روز بیشتر و صمیمانه‌تر باشه و بتونیم همکاری‌های مشترک بیشتری داشته باشیم.
    :)

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      شما خیلی لطف دارید محسن جان..
      ما ارادتمند شما و دوستان گویا آی تی و جناب میری هستیم و برای شما آرزوی بهترین ها رو داریم.

  3. محمد می‌گوید

    تبریک به خاطر اتمام پروژه ی پوست اندازی.
    چند نظر:
    -بنظرشما چرا اغلب سایت های خارجی و معروف اینقدر دلنشین و زیبا هستند؟نظر من اینکه سادگی حرف اول رو میزنه که میشه گفت شما رعایت کردین-در پوسته جدید-اما به لوگو و منوی سایت توجه کنید و یه سری دیگری-با نگاهی ژرف تر-به همون سایتها بزنید؛خوب سه بعدی(3D)لوگو بسیار تخت،یک رنگ و بی روح هست،اگه یه طیف رنگی از مثلا سفید به خاکستری و بعد سیاه بزنید با رعایت برجستگی و حاشیه و سایه روشن حتما دلچسب تر خواهد شد.و منوها هم همین طور.
    -و اما بعد همچنان منتظر فیدهای کاملتان هستیم.
    -انتخاب زیر لوگوی فارنت-اخبار دنیای صفرو یک-بسیار زیرکانه بوده،یکی از انتقادهای من-قبلا-در مورد اخبار از هر دری سخنی بود،منظور اخبار غیر مربوط به آی تی؛که البته اسم جدید میتونه همون سیاست قبلی رو ادامه بده و اینجوری نمیشه خیلی بهش گیر داد،چون تو این دنیای امروزی حتی فرش هم با یه دستگاهی ساخته میشه که اون دستگاه از صفر و یک استفاده میکنه؛به هرحال گفته باشم زرنگ بازی در نیارین برا پر کردن مطالب روزانه برین سراغ اینجور اخبار؛من یکی شمارو هر روز رصد میکنم-بیشتر از طریق گودر(که شما نگران قالب جدیدش نباشین ما گودری ها یه فکری واسش میکنیم)-خبر بی ربط ببینم تذکر میدم.
    -ضمنا این بخش نظراتی که راه انداختین,می دونم به خاطر تازه بودن پوسته جدید و اطلاع تمام مشتریان شما از نظرات دیگران و پاسخ های شماست ولی گفتم یادآوری کنم یه وقت یادتون نره اینو از home page ورش دارین.
    با آرزوی موفقیت برای شما عزیزان که زحمت می کشین و مارو از اخبار روز دنیا بی خبر نمی زارین؛خدا خیرتون بده،الهی عاقبت به خیر بشین.

  4. Smile می‌گوید

    الان اومدم ……نارو باز کنم، کلا پشیمون شدم، این تمشون چیه که اینقد سنگینش کرده؟ :-?
    خب نظر هر شخصی اهمیت داره، دوستانی هم که از قالب جدید خوششون نمیاد یا با قسمتهاییش مشکل دارن، میتونن به مسئولین عزیز بگن تا نظرات اونهارو هم ترتیب اثر بدن، ولی یادتون نره، 99.99% ما ایرانیها داریم از خطوط خیلی پر سرعت استفاده میکنیم که جهان به چشم خودش ندیده، پ به اون 0.01% رحم کنید که نتشون اون خیلی رو نداره و فقط پر سرعته :D
    این ……نا هنوزم واز نشده، اینا همونایی هستن که به اون 0.01% اهمیتی قائل نشدن :))

  5. رضا می‌گوید

    سلام نسخه جدید خیلی به دلم نشست اگر چه نسخه قبلی هم تو وب فارسی متفاوت بود و نسخه جدید هم تا حدودی همین طوره
    یه فکری هم به حال نسخه موبایل بکنید تا عذاب ما کم بشه.. ممنون

  6. kian می‌گوید

    پوسته جدید قشنگتر …امیدوار تغییرات در همه بخشها باشه

  7. مهیار می‌گوید

    سلام

    راستش این پوسته من را هم جذب نکرد اصلا نمیدونم چرا بهم نچسبید خیلی توقع بیشتر از اینا داشتم ازتون نه این که بگم پوسته قبلی خوب بود ها نه! ولی خوب بهش عادت کرده بودم مطمئنن به این هم عادت میکنم اما پوسته جذابی نیست
    وبلاگ و وبسایت های بسیاری وجود داره در وب فارسی که از پوسته های جذاب استفاده میکنند اگر بخوام یک نمونه بیارم وبلاگ http://weblogina.com
    امیدوارم توی پوسته جدید (بعدی) بیشتر از اینا کار کنید

    اما یک مشکلی که من همین اول داشتم با این پوسته اینه که این پوسته با مانیتور واید هم نیاز به اسکرول به چپ و راست داره که آزار دهنده است

    ممنون

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام مهیار جان..
      ممنون از همراهی و نظرات خوب همیشگی‌ات..
      مطمئنا ما قبل از اینکه پوسته رو نصب کنیم رو سایزهای مختلفی تست می‌کنیم. اما موردی که شما گفتی رو هیچ سایزی ندیدیم که از چپ به راست نیاز به اسکرول داشته باشه. حدس من اینه که از بزرگنمایی صفحه تو فارنت استفاده کردی و این تو کش مروگر شما باقی مونده. یک بار دیگه امتحان کن لطفا..
      امیدوارم چه با این پوسته و چه با پوسته دیگه مث همیشه با ما همراه باشی..
      ممنون

      1. مهیار می‌گوید

        شما درست گفتی
        مشکل از مرورگر من بود
        متاسفم که در نظر قبلی همین اول کاری زدم تو برجک که نه این قالب خوبه نه اون خوب بود ولی واقعیت بود دیگه چیکارش میشه کرد :)
        اما درباره ی قالب چیزی نگفتید
        یعنی مثل دوستی که در کامنت بعدی گفته به خاطر ماهیت متفاوت این 2 وبلاگ با هم متفاوت هستند؟؟ واقعا متفاوت هستید؟؟؟
        توی کامنت قبلی …نا را مثال زدم
        ببخشید که بازم مثال میزنم این به این دلیل نیست که شما ندیده باشی شما خودت اینکاره تر از منی ولی برای یاد آوری
        فارسی:
        writeage
        1pezeshk
        barsam
        osyan
        انگلیسی:
        engadget
        gizmodo
        و خیلی سایت ها و بلاگ های دیگه
        قالبت ساده است ولی بروز نیست و بی روح هم هست
        به هر حال امیدوارم فارنت همچنان با محتوا بمونه

    2. کامران محبی می‌گوید

      جناب مهیار
      منم مانند شما هم وبلاگینا رو می خونم و هم فارنت رو اما اگر کمی دقت کنید متوجه ماهیت متفاوت وبلاگینا و فارنت می شوید که باعث میشود پوسته این دو تا با هم متفاوت باشه.
      پوسته جدید فارنت اگرچه در اینترنت اکسپلورر که من همیشه استفاده می کنیم مشکلات زیادی داره که فارنت قول برطرف شدنش رو داده اما به نظر من از پوسته پر نقص و سرد و بی روح قبلی فارنت خیلی بهتر شده است.

  8. پویا می‌گوید

    فارنت واقعا ناامیدم کردی . یکی به خاطر اینکه ویندوز فون دار ها رو آدم حساب نکردی . دوم از این تم عهد دقیانوسیت . واقعا فبلی مگه چش بود . حیف نبود……

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      به هر حال پویا جان عهد دقیانوس هم دوره مهمی بوده واسه خودش.. :)
      گذشته از شوخی انتخاب دو تا پلتفرم آیفون و اندروید برای صفحه اول به خاطر این نیست که ویندوزفون اهمیتی برای ما نداشته باشه اما به خاطر محدودیت جا تو صفحه اول این دو تا پلتفرم که محبوب‌تر بودند رو انتخاب کردیم. بهتون قول میدم معرفی برنامه‌های ویندوزفون اگر چه در صفحه اول جای نگیرن اما مثل گذشته در مطالب عادی فارنت ادامه داشته باشه..
      ما برای طراحی این پوسته نظرات زیادی رو در نظر گرفتیم..

  9. Rayman می‌گوید

    اقا خیلی هم خوبه و واقعا عالی شده وب سایت…اتفاقا تم قبلی خیلی شلوغ تر بود و ادم اصلا به عنوان بندی های توجه نمی کرد و فقط دنبال خبر جدید تر بود…ولی الان واقعا عالی شده

  10. majid می‌گوید

    ضمن خسته نباشید پوسته جدید به نظر خیلی بهم ریخته و شلوغ و سردر گم میاد … البته مطمئن هستم که درستش میکند /

  11. محمد می‌گوید

    با سلام . لطفا به فکر ماهایی که ویندوز فون داریم هم باشید .. برنامه هفته ویندوز فون رو هم بذارید و به معرفی برنامه ها و بازی های این سیستم عامل قدرتمند موبایل باشید

  12. پویا می‌گوید

    پوسته واقعا ناجور شده اصلا جذابیت نداره قبلی خیلی شیک تر بود…
    تازه این تمام صفحه هم نیست که خیلی بده .
    مطالبتون خیلی خوبه منم خیلی وقته اینجا سر میزنم.
    سایت حیفه با این پوسته خرابش نکنین :(

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام پویا جان..
      از اینکه خیلی وقته با ما همراهی ممنون..
      در مورد اینکه پوسته جدید نتونسته نظر شما رو جلب کنه واقعا متاسفم امیدوارم باقی دوستان نظرشون این نباشه…
      اما منظورتو از تمام صفحه متوجه نشدم اگه منظورت فضای سفید سمت چپ صفحه است اونجا رو قرار ه برای تامین بخشی از هزینه‌ها که هر روز داره بالاتر میره به تبلیغات اختصاص بدیم که تو سال گذشته درخواست‌های زیادی رو به دلیل نداشتن فضا رد کردیم..
      امیدوارم با اضافه شدن و کامل شدن پوسته نظر شما هم تامین بشه..
      ممنون که با مایی

  13. CCU می‌گوید

    پوسته جدید بنظر کامل تر از پوسته قبلی میاد ,ولی من در مرورگرم که فایرفاکس 8 میباشد در بعضی از منوها یکمی بهم ریختگی میبینم ,نمی دونم از پوسته است یا از سیستم من ,در کل من با هر تغییری که باعث پیشرفت بشه موافقم.

  14. eric می‌گوید

    با سلام
    این تم جدیدتون واقعا افتضاحه. یه بازگشت به عقب بد. لطفا تجدید نظر کنید. حیفه

  15. ُSmile می‌گوید

    با سلام و عرض خسته نباشید شدید خدمت بر و بچز فارنت، واقعا گل کاشتید، من که وقتی صفحه اول رو دیدم اول جا خوردم و بعدش کلی ذوق کردم، دست مریزا، خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی قشنگ و کامل و سادست، آدم راحت متوجه بخشا میشه و بخشا هم خیلی قشنگ کنار هم قرار گرفتن
    فقط 2تا نکته(انتقاد نیستا :D):
    فید rss چیلتر شده و نمیشه ازش استفاده کرد.
    قسمت پیشنهاد برنامه های ویندوز فون رو هم در نظر داشته باشید، چون بعد از عرضه ویندوز 8، حتما اونم فراگیر میشه

    بازم دست مریزا، گل کاشتید، ممنون از همتون