رونمایی از سری آشا؛ خانواده امیدهای هوشمند نوکیا!

بنا بر اعلام نوکیا کلمه Asha از هندی مشتق شده و معنی آن “امید” است که نمایانگر تمرکز نوکیا بر تجربه کاربری مثبت و برقراری ارتباط میلیون‌ها نفر با فرصت‌های جدید است تا به آنها کمک ‌کند به آرزوهایشان برسند.

8

فارنت: امروز نوکیا روز پرکاری را در نوکیاورلد پشت سر گذاشت. امروز این شرکت علاوه بر دو گوشی و یا بهتر بگوئیم دو برادر در خانواده لومیا، چهار گوشی با نام مشترک آشا را در سری 40 خود به بازار معرفی کرد.

بنا بر اعلام نوکیا کلمه Asha از هندی مشتق شده و معنی آن امید است که نمایانگر تمرکز نوکیا بر تجربه کاربری مثبت و برقراری ارتباط میلیون‌ها نفر با فرصت‌های جدید است تا به آنها کمک ‌کند به آرزوهایشان برسند.

این چهار گوشی با نام‌های آشا 200، آشا 300، آشا 301 و آشا 303 همگی جزو سری 40 نوکیا یعنی خانواده گوشی‌های معمولی اما هوشمند نوکیا بوده و مجهز به صفحه‌کلیدهای فیزیکی هستند.

Asha 303

آشا 303 به صفحه نمایش 2.6 اینچی، پردازنده یک گیگاهرتزی و صفحه کلید فیزیکی با استاندارد QWERTY مجهز بوده و از مواد عالی و بدنه فلزی برخوردار است و نوکیا آن را گوشی شگفت‌آور خوانده است!

آشا 303 به مرورگر نوکیا بر پایه Cloud مجهز است. این مرورگر تا 90 درصد وب را فشرده می‌کند تا سرعت بیشتر و دسترسی مقرون‌به‌صرفه‌تری را در هزینه‌های اینترنت مهیا کند.

اینجا هم پرندگان خشمگین حضوری موثر دارند و این بازی به همراه دیگر برنامه‌ها نظیر برنامه پیام‌رسان Whatsapp و نسخه نهایی نقشه نوکیا برای سری 40 (در برخی کشورها)‌ به صورت پیش‌فرض در این گوشی نصب شده است.

نوکیا قیمت اعلام شده برای این گوشی را 115 یورو دانسته و انتظار می‌رود تا پایان سال 2011 به بازار عرضه شود.

Asha 300

آشا 300 دومین عضو این خانواده است که اگر چه لمسی است اما همانطور که گفتیم مانند بقیه اعضای خانواده از صفحه کلید فلزی برخوردار است و به پردازنده یک گیگاهرتزی، دوربین 5 مگاپیکسلی، درگاه کارت حافظه قابل ارتقاء تا 32 گیگابایت مجهز است.

قابلیت اتصال به شبکه 3G  وبرخورداری از مرورگر نوکیا بر پایه Cloud دسترسی سریع‌تر به اینترنت را برای این گوشی به همراه خواهد داشت و پرندگان خشمگین نیز به صورت پیش‌فرض بر روی آن نصب خواهد بود و رادیو اف‌ام نیز به عنوان دیگر قابلیت آن معرفی شده است.

نوکیا قیمت تقریبی این گوشی را 85 یورو اعلام کرده و انتظار می‌رود تا پایان سال 2011 به بازار عرضه شود.

Asha 201 and 200

نوکیا آشا 201 و آشا 200 هر دو از یک صفحه کلید شبیه به هم بهره می‌برند اما تفاوت اصلی انها در پشتیبانی آشا 200 از دو سیم کارت است و انتظار می‌رود این دو گوشی تا پایان سال و به قیمت 60 یورو به بازار عرضه شوند.

در آشا 200 کاربران قادر خواهند بود تا تا به راحتی سیم‌کارت دوم را بدون خاموش کردن گوشی عوض کنند و باطری آن بنا بر اعلام نوکیا تا 52 ساعت پخش موسیقی را پشتیبانی می‌کند.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

8 نظر برای این مطلب
  1. سارا می‌گوید

    سلام. گوشی اشا۳۰۲ دارم نه اینترنتش کار میکنه نه wifi esh میشه بطور کامل راهنماییم کنین ؟

    1. حسن کریمی می‌گوید

      در مورد اینترنت ، تنظیمات رو دریافت کردین ؟ چه پیغامی دریافت میکنید؟ اگه امکانش هست یک بار گوشی رو با بازگشت به تنظیمات کارخانه بالا بیارید و دوباره امتحان کنید ( اول از موارد مهم نسخه پشتیبان تهیه کنید )

  2. melorin می‌گوید

    nokia asha 200 ye gooshiye aalie vase kasike ziyad az gooshish estefade mikone
    man vaghean azash raziyam
    in gooshi az maadod ghooshihaiie ke ba tavajoh be gheymatesh aaaali kar mikone

  3. مهدی شاکری می‌گوید

    سلام CCU همانطور که گفتید مشکلات به مرور رفع می شود ولی مثل اینکه برای نوکیا مشکلات به مرور دارد اضافه می شود شما که اینجا زیاد سر می زنید! لطفا به فروم نوکیا هم زیاد سر بزنید تا ببیند مشکلات چگونه به مرور رفع می شوند!!!!!!

  4. CCU می‌گوید

    با سلام
    فارنت همیشه وبلاگ محبوب من بوده و هست و من سعی میکنم حداقل روزی یک مرتبه به این وبلاگ سر بزنم.
    آقای مهدی شاکری سری40 ,سری گوشی های ارزان قیمت نوکیا میباشد ,که بنظر من در اکثر موارد دارای طراحی مناسبی میباشد وافراد معمولی براحتی با آن کار می کنند ,هر سیستم عاملی دارای نقاط ضعفی میباشد که به مرور رفع خواهد گردید.

  5. مهدی شاکری می‌گوید

    ما باید چکار کنیم که نوکیا دست از سر سری 40 بردارد تا بیشتر آبرویش نرود سیستمی که توانی جستجو در فون بوک را فقط برای نام فامیل دارد به چه دردی می خورد تازه مشکلات دیگش که دیگه بماند

    1. نام شما می‌گوید

      نه! اشتباه نکنید! شما و مراجعه به تنظیمات میتونید حالت نمایش مخاطبین رو بر اساس نام قرار بدید و با نام کوچک سرچ کنید،درضمن ۵۸۰۰ بی نظیره… شما آسایش دارید باهاش

  6. رحمن(رحمان) می‌گوید

    فارنت این روزا کارت خیلی خوب شده.
    امیدوارم همینطور ادامه بدی خیلی مرسی.