دردسر جدید رقبا؛ اپل اختراع «Slide to unlock» را انحصاری کرد!

امروز سازمان ثبت اختراعات آمریکا به صورت رسمی حق بهره برداری از اختراع Slide to unlock را به صورت انحصاری به شرکت اپل اعطاء کرد.

13

فارنت:امروز سازمان ثبت اختراعات آمریکا به صورت رسمی حق بهره برداری از اختراع Slide to unlock را به صورت انحصاری به شرکت اپل اعطاء کرد.

اپل در این مورد می گوید:”این ثبت اختراع شامل یک روش جدید کنترل کردن دستگاه در صفحات لمسی است که شامل نمایش تصویر بر روی صفحه در حالت قفل است و کاربر می تواند با کشیدن این رابط لمسی مبادرت به بازکردن گوشی کند”.

استیو جابز این نرم افزار را در تاریخ 23 دسامبر 2005 اختراع کرد و در تاریخ 25 اکتبر سال جاری با کد 8.046.721در اداره مذکور ثبت شد و این بدان معنی است که هر شرکتی بخواهد از این فناوری استفاده کند باید از اپل اجازه رسمی بگیرد که البته اپل هم اجازه نخواهد داد!.

پ.ن:به شخصه امیدوارم با نبودن جابز فقید در اپل ایده های خلاقانه این شرکت ته نکشد!.

Source:9to5mac

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

13 نظر برای این مطلب
  1. وحید می‌گوید

    محمد جان عاشق طرز فکرت شدم!!! باعث جلوگیری از خز شدن slide to unlock میشه !!! خدایا!!

    اپل بجای این بازیها بره مشکل باطری آیفون جدیدشو حل کنه…

  2. mohamad می‌گوید

    شما خودتونم هرچی خلاقیت به خرج بدی مال خودته اپل هم از نظر من کار درستی کرده . معنی نداره که سامسونگ می ره یه گوشی می زنه ( ای کاش یکی بود ) کپی آیفون منم بودم ناراحت می شدم بله اگه ios انحصاری نبود الان با این مشارکت دوستان تا حالا glx هم یه گوشی با ios زده بود . مثلا اندروید که سیستم عامل جالبی بوداصلا روی بعضی از گوشی همه چیش هنگ میکنه این کار اپل هم باعث جلوگیری از خز شدن slide to unlock میشه .

  3. کوروش می‌گوید

    مرگ بر انحصارطلب! این کارها فقط سرعت رشد تکنولوژی رو کند میکنه.
    اونوقت الان این شد فناوری؟!!!! حالا شاید خلاقیت باشه ولی دیگه فناوری که نیست.

  4. انجمن کرک ایران می‌گوید

    خداروشکر که اپل قدرت برتر تکنولوژی دنیا نیس و رقبای قدرتمندی در همه زمینه ها داره وگرنه معلوم نبود با این خصلت انحصارطلبش چی به روز این تکنولوژیهای ارتباطی می اومد. تصور کنین اگه اپل کلا موبایل رو اختراع کرده بود و حق انحصاری اونو داشت. احتمالا الان فقط ثروتمدان و شاهزاده های عرب موبایل داشتن!

  5. علی آتشین می‌گوید

    تصور کنید اگر مخترع تلفن های همراه، دکتر مارتین کوپر، حق شماره گیری با استفاده از دکمه رو انحصاری می کرد! چون من تلفن همراه رو اختراع کردم هیچکس جز من حق نداره دکمه شماره گیر روی تلفن همراه نصب کنه مگر اینکه من اجازه بدم من هم که اجازه نمی دم! دنیا خیلی جالب می شه وقتی همه چیز انحصاری باشه.

  6. mohsen sanei می‌گوید

    جالبه اپل داره همه چیزشو پولی میکنه چون فکر کنم دوران خلاقیت با مرگ جابز تموم شد

  7. رصا می‌گوید

    بنظر من اپل یبار بیاد کلا حق گوشی تمام لمسی رو به اسم خودش ثبت کنه ، بلکه رضایت بده و بیخیال ملت بشه. آخه با این کارا می خواد تا کجا بره ؟!

  8. مهمان می‌گوید

    @مهمان دیگر
    کمتر شرکتی مانند اپل و به این شکل عمل می کند. خود شما به جمله آخرتون عمل نکردید. خدا رو شکر گوگل ابزاری برای جستجوی پتنتها دارد. یه نگاهی به پتنتهای شرکت اپل، موتورولا، آی بی ام، گوگل و مایکروسافت بیندازید تا متوجه شوید که موضوع پتنتهای ثبت شده هرکدام چیست.
    http://www.google.com/patents
    کافیست که نام شرکت را به عنوان Assignee پتنت وارد کنید. در کادر جستجو مثلا بزنید inassignee:”Apple Inc” z

  9. مهمان می‌گوید

    @مهمان، خیر اینطور نیست دوست عزیز الان هم شرکت ها همه اینهارو ثبت میکنن ! حتی ساده ترین افکت ها هم ثبت شده و با اجازه هم ازش استفاده میکنن و در بعضی موارد با پرداخت هزیده
    معمولا این بده بستان ها چون دو طرفه هست هزینه دریافت نمیکنن از هم . چون همه این شرکت ها هرچیزی که توانستن و ثبت کردن
    جز جز قسمت های مختلف تلفن همراه شما ثبت شده است و با رعایت حق و دریافت اجازه استفاده میشن
    بزرگترین دیلیل خریداری موتورولا موبایل توسط گوگل اختراعاتی بود که توسط موتورولا ثبت شده تا گوگل هم یه اهرم فشار و راه رایگان برای بده بستان اجازه استفاده داشته باشه
    خوبه اول فکر کرد، بعد تحقیق کرد بعد نظر داد :D

  10. […] ۱٫ اپل اختراع “Slide to unlock” را انحصاری کرد! (+) […]

  11. مهمان می‌گوید

    اپل در زمینه ثبت پتنت های بی معنی (مثل شکل مستطیلی گوشی، برخی از Gesture های لمسی و …) گوی سبقت رو از شرکتهای دیگه ربوده. فقط یه لحظه فکر کنید اگر تمام شرکتهای دنیا هر چیز ساده ای رو که در محصولاتشون استفاده می کنند انحصاری می کردند الان وضعیت پیشرفت علم و تکتولوژی چه بود. اپل شرکت نوآوری هست ولی نه آنقدر که بعضیها فکر می کنند. شرکتهای زیادی هستند که تکنولوژیهای به مراتب پیچیده تر و مهمتری را تولید می کنند بدون آنکه مانند اپل در بوق و کرنا کنند. هیچ وقت شرکتی مثل IBM ابداعات پیش پا افتاده ای مانند همین Slide to unlock رو انحصاری نمی کنه چون در مقابل دستاوردهای پیچیده این شرکت مثل یه شوخی میمونه. واقعا بعضی وقتها از کارهای اپل حالم بهم می خوره. طوری روی ابداعاتش مانور میده که انگار نبض تکنولوژی رو در دست داره در حالیکه به جز چند مورد بقیه کارهاش صرفا ابداعاتی تجاری و در جهت افزایش فروش و سود بیشتر هستند و هیچ پیشرفت تکنولوژیکی ای در آنها دیده نمی شود.

  12. محسن پاک نیت می‌گوید

    ممنون بابت مطلب خوبتون.

    فارنت: خواهش می کنم محسن جان

  13. محسن پاک نیت می‌گوید

    سلام؛

    من هم فردا می‌رم (pinch to unlock‌) رو ثبت می‌کنم

    پس فردا (tap to unlock)

    پس اون فرداش (swipe to unlock)

    پس پس فردا (to unlock سیبیل آتشی)

    :)

    انحصار … یه روزی میاد که هر انحصارطلبی شکست می‌خوره …

    حتی اگر به اندازه‌ی اپل بزرگ و عالی باشه.