نوکیا: کودکان توسط تلفن‌های همراه هوشمند طلسم شده‌اند!

بچه‌های امروز نسبت به هر سن دیگری بیشتر از اینترنت استفاده می‌کنند و بیشتر عاشق گوشی هوشمندشان هستند. ممکن است به سختی باور کنید؛ برای همین یکی از بلاگ‌های جهانی نوکیا 5 دلیل برای شما می‌آورد.

2

فارنت: زمان‌های قدیم بچه‌ها را مشغول بازی در کوچه و خیابان می‌دیدیم، اما امروزه در حال تایپ پیام، سروکله زدن با محتوا یا مکالمه با موبایل. با بچه‌های نسل موبایل آشنا شوید! این بچه‌ها نسبت به هر سن دیگری بیشتر از اینترنت استفاده می‌کنند و بیشتر عاشق گوشی هوشمندشان هستند. ممکن است به سختی باور کنید؛ برای همین یکی از بلاگ‌های جهانی نوکیا 5 دلیل می‌آورد که چرا کودکان به عنوان افسون‌شدگان موبایل بزرگ می‌شوند:

1- تعداد گوشی‌های موبایل آنها بیشتر از بقیه است

در سال 2004 روزنامه گاردین از رشد مشترکان موبایل در کودکان کمتر از 10 سال خبر داد. در آن زمان 38 درصد از بچه‌ها حداقل یک موبایل را داشتند. اما تحقیقات جدید GFK نشان می‌دهد که 90 درصد از بچه‌های زیر 16 سال موبایل دارند. رواج گوشی‌های تلفن همراه به حدی زیاد بوده که بیشتر مدارس استفاده از آنها را ممنوع کرده‌اند. مثلا در نیویورک، کودکان برای نگه داشتن موبایلشان روزانه یک دلار به مدرسه می‌پردازند.

2- بیشتر از همیشه با موبایل سروکار دارند

نه تنها کودکان به موبایل مشتاق‌ترند بلکه آنها از مشتاق‌ترین کاربران در انتقال اطلاعات هم هستند. تحقیقات شرکت نیلسن به تازگی کشف کرده که ذخیره اطلاعات در میان نوجوانان امریکایی بین سال‌های 2009 و 2010 چهاربرابر شده است. بخشی از این نتایج بدین شرح است: ” بیشتر میزان این افزایش را کاربران مذکر ایجاد کرده‌اند که بیشتر به گجت‌ها یا همان ابزارهای الکترونیک علاقمند هستند. این افراد 75 مگابایت را به خود اختصاص می‌دهند که نسبت به 17 مگابایت در سه ماهه دوم سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است. دختران، 53 مگابایت از اطلاعات را در مقایسه با 11 مگابایت در سال گذشته از آن خود کرده‌اند.

3- بیش از همه اس‌ام‌اس بازی می‌کنند

تنها سروکله زدن با محتوای موبایل نیست که در میان نوجوانان افزایش پیدا کرده است. در سال 2008 حدود 38 درصد از نوجوانان روزانه پیام ارسال می‌کردند. در سپتامبر 2009، مرکز تحقیقاتی Pew گزارش داد که این رقم به 54 درصد افزایش پیدا کرده است. این همان چیزی است که شما با شنیدن آن به این نتیجه می‌رسید که کودکانتان چقدر شیفته این ابزار الکترونیک هستند.  بیش از نیمی از نوجوانان امریکایی روزانه 50 پیام ارسال می‌کنند یا ماهانه 1500 پیام و از هر سه نفر یک نفر بیش از 100 پیام ارسال می‌کند؛ یعنی 3 هزار پیام کوتاه در ماه. دختران نوجوان 14 تا 17 ساله قهرمانان تایپ پیام هستند. این گروه در روز تقریبا 100 پیام ارسال می‌کنند. شاید حیرت‌آور باشد، اما 42 درصد از نوجوانان اقرار می‌کنند که چشم‌بسته هم می‌توانند پیام تایپ کنند.

4- نرم‌افزار طراحی می‌کنند

در حالی که نسل پیشین را به عنوان اولین کسانی که از موبایل استفاده می‌کنند، نسل Y می‌گویند، این نسل موبایل‌بازها را اولین برنامه‌نویسان می‌گویند. فاهما والویا نوجوانی اهل اندونزی بیشتر اوقات فراغت خود را به ساختن بازی می‌گذارند تا به کودکان اندونزی زبان انگلیسی و مهارت‌های ابتدایی ریاضی را بیاموزد. با رشد انبوه نرم‌افزارها و برنامه‌های کاربردی شاید آن‌قدرها هم شگفت‌اور نباشد که بدانید این نوجوان فقط 12 سال سن دارد.

5- بدون تلفن همراهشان نمی‌توانند زندگی کنند

همه مردم می‌دانند که موبایل‌ها چقدر در زندگی امروز ما مهم هستند، اما 57 درصد از نوجوانان امریکایی می‌گویند تلفن همراه در زندگی اجتماعی آنها فاکتور اصلی است. گروه دوم بر این باورند که تلفن همراهشان در مورد موقعیت‌یا محبوبیت آنها در اجتماع، جواهرات، ساعت و کفش‌های گرانبها اطلاعات بیشتری می‌دهد. 83 درصد از آنها نیز از تلفن همراه برای عکس گرفتن و 63 درصد نیز برای ارسال عکس استفاده می‌کنند، یعنی آنها بیش از هر نسل دیگر زندگی موبایلی خود را ضبط می‌کنند.

این دلایل، شواهد خوبی بر این بودند که نشان دهیم موبایل بچه‌های امروز را طلسم کرده است.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. مهدی شاکری می‌گوید

    سلام CCU عزیر فکر کنم نوکیا هم شما را طلسم کرده است :-o

  2. CCU می‌گوید

    موبایل ویا بهتر بگم انواع تکنولوژی امروزه همه رو طلسم کرده.