پایان دوران نام «سونی اریکسون»؛ سونی سهم اریکسون را خرید!

شرکت سونی موفق شد تا با خرید سهام 50 درصدی شرکت سوئدی اریکسون به مبلغ 1.46 میلیارد دلار، مالکیت کامل شرکت سونی اریکسون را در اختیار بگیرد.

12

چند هفته پیش خبر داده بودیم که شرکت ژاپنی سونی به دنبال خرید سهام شرکت سوئدی اریکسون در اتحاد تجاری بخش موبایل با نام سونی اریکسون است.

اکنون و بنا بر اعلام شرکت سونی این اتفاق افتاده و این شرکت موفق شده است تا با خرید سهم 50 درصدی شرکت اریکسون در این بخش به قیمت 1.46 میلیارد دلار، کنترل کامل شرکت سونی اریکسون را در اختیار بگیرد. سونی در عین حال برخی حقوق اختراع از جمله 5 مورد حق اختراع فناوری بی‌سیم را به طور کامل از آن خود کرد.

شرکت اریکسون اعلام کرده است که بازار موبایل از محصولات سنتی به سمت محصولات هوشمند تغییر جهت داده است و این شرکت دیگر هم‌افزایی آشکاری در جهت در کنار هم داشتن بخش فناوری و بخش گوشی نمی‌بیند.

سونی نیز اعلام کرده است که مالکیت کامل شرکت سونی اریکسون، باعث پیشرفت استراتژی چهار وجهی سونی در بازارهای تلویزیون، لپ‌تاپ،‌تبلت و تلفن همراه خواهد شد. این شرکت قصد دارد تا فقط فروشنده دستگاه در این 4 بازار نباشد و بتواند محتوای مورد نظر خود را نیز در این بازارها از طریق شبکه پلی‌استیشن‌ و شبکه سرگرمی‌های سونی به فروش برساند و حضوئری جدی را نیز در بخش فیلم با توجه به نقش شرکت سونی پیکچرز داشته باشد.

از سال 2001 توافقنامه همکاری ده ساله‌ای میان شرکت سونی و شرکت اریکسون برای ایجاد شرکت سونی اریکسون در بخش موبایل منعقد شدکه تاکنون برای اریکسون 500 میلیون یورو سودآوری داشته است. شرکت سونی اریکسون در سال‌های اخیر بر روی دستگاه‌های اندرویدی تمرکز کرده است و تلفن‌های همراه اکسپریا آرک و اکسپریا پلی (موسوم به پلی‌استیشن فون)‌ شاید آخرین محصولات مهم این شرکت باشد.

همواره برای بسیاری از ما این سوال مطرح بود که چرا با وجود نام بزرگ سونی این شرکت در بازار موبایل همواره نام اریکسون را به یدک می‌کشد شاید از این پس شاهد حضور تلفن‌های همراه با برند سونی و در حد بزرگی نام این شرکت باشیم.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

12 نظر برای این مطلب
  1. مبین می‌گوید

    لپ تاپ سونی ارکسون عالی خر کار بودن من هنوزم لپ تاپاشو دارم

  2. امیر محمد می‌گوید

    حداقل آرم اریکسون به اون خوشگلی رو نگه می داشتید یا با سونی ترکیب میکردید

  3. سینا می‌گوید

    حیف شد!!! سونی و اریکسون مکمل هم بودن، تکنولوژی دوربین و پلیر از سونی بود و تکنولوژی تلفن سلولی از اریکسون…
    یادتون باشه قدیما هم با اینکه سونی تکنولوژی بالایی داشت ولی گوشی هایی که تولید میکرد چندان جالب نبودوفروش جندانی نداشت و اریکسون گوشی هاش خیلی خوب بود ولی مدیریت فروش و بازاریابی ضعیفی داشت و زیاد پیدا نمیشد…
    ولی این دو کنار هم گوشی هایی تولید کردن که حتی غول تولید موبایل یعنی نوکیا رو توی فشار انداختن…
    من گوشی های اریکسون رو خیلی قبول دارم و تکنولوژی سونی در زمینه های صوتی و تصویری. و از تلفیق این دو واقعا راضی بودم. دوستایی که میگن برند چندان دلچسبی نبود چرا میگن؟!!! سونی همون سونی بود در کنار اریکسون… فکر میکنیین اریکسون کیفیت کار سونی رو پایین آورده؟ اتفاقا خیلی هم بالا برده.
    ولی امیدوارم هر دو شرکت گوشیهای خوبی تولید کنن.. چون من طرفدار تکنولوژی بالا هستم، نه برند و لیبل و مارک!!!!

    1. ذوالفقار می‌گوید

      سلام من خودم هم طرفدار گوشی های با اصالت مثل سونی نوکیا و سامسونگ هستم و از این گوشی چینی ها بدم میاد اما هواوی هم انصافا کیفیتش خوبه اما شیائومی رو یکی از دوستان خرید خیلی هم گرون بود اما از همون اول هنگ می کرد و اما اینکه می گی سونی نوکیا را تحت فشار گذاشت سونی تحت فشار نگذاشت اون سیستم عامل اندروید بود که این کار روکرد سونی هم اندروید استفاده کرد و نوکیا هم سراغ اندروید نرفت اون بلا سرش اومد و گرنه اگه می رفت سراغ اندروید اول می موند تو جهان و همچنان یکه تازی می کرد و وقتی این اتفاق افتاد فرصت برای سونی و سامسونگ و دیگر برند ها بیشتر شد چون سهم عمده ای از بازار به اندروید اختصاص یافت و نوکیا هم در این عرصه ورود نکرد و جا برای پیشرفتشون زیاد شد اما متاسفانه الان سونی تو موبایل افت کرده

  4. حسن می‌گوید

    همه چیز فقط سونی

  5. حدیث می‌گوید

    سونی بدون اریکسون تو زمینه تولید گوشی هیچی نیست

  6. تایتان می‌گوید

    سونی و ضرر ؟ شاید تو ایران ملت بجای خرید سونی برن سامسونگ و ال جی بخرن ولی بقیه جاهای دنیا یا پاناسونیک می خرن یا سونی ….
    ببینید جالا گوشی های این شرکت هم با گوگل چه انقلابی خواهد کرد – حتی اکسپریا هم فروش خوبی داشت با اینکه سونی اریکسون بود و یک برندی شده بود که زیاد به دل نمی چسبید و وقتی کسی از پلی استیشن استفاده می کرد مجبور بود برای استفاده از هدست سونی از اکسپریا استفاده کنه اما الان دیگه با خیال راحت و اطمینان گوشی های سونی رو می خریم – من که اولیشم

  7. mohsen sanei می‌گوید

    هرچند که من اصلا محصولات این شرکت رو دوست ندارم اما امیدوارم کیفیت محصولاتش با حضور پر رنگ سونی بهتر بشه

  8. LynX می‌گوید

    @مجید پ نه پ سامسونگ!؟! کجا تو فروش براویا ضرر کرده؟! اصلا تا حالا براویا که هیچ،تا حالا یه محصول سونی داشتی که میگی ((سونی؟!))؟؟؟

    1. ارمان می‌گوید

      گوشی سونی مثل اکسپریا سولا با تاچ شناور

  9. مجید می‌گوید

    خدا اخر و عاقبت این کار به خیر کنه ، تو فروش تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی که کلی ضرر داده … حالا هم میخواد پدر گوشی های موبایل رو در بیاره ، سونی !؟ /

  10. CCU می‌گوید

    با سلام
    امیدوارم با این خرید و با بدست آوردن گنجینه اختراعات اریکسون در تکنولوژی گوشی توسط سونی و ترکیب آن با دیگر اختراعات و دستگاه های انحصاری سونی شاهد گوشی های قدرتمندتر با آرم سونی باشیم.