فراخوان یک میلیون و ششصد هزار دستگاه تلویزیون براویا سونی

بنا بر بیانیه سونی برخی ترانسفورماتورهای استفاده شده در 5 مدل براویا در ژاپن مورد فراخوان قرار گرفته‌اند و هیچ گزارشی تاکنون مبنی بر بروز حادثه در خارج از ژاپن گزارش نشده است.

1

فارنت: اگر شما یک دستگاه تلویزیون براویا سونی مابین سال‌های 2007 و 2008 خریداری کرده‌اید شاید روزی شاهد آتش گرفتن ناگهانی آن باشید! سونی اعلام کرده است که به دلیل اظهارات یازده نفر از مشتریان که شاهد آتش گرفتن خودکار تلویزیون براویا خود بوده‌اند یک میلیون و ششصد هزار تلویزیون براویا را فراخوان خواهند کرد. (چه شجاعانه!)

بنا بر گزارش بلومبرگ این مشکل در اجزاری ترانسفورماتور تلویزیون‌های برویا صورت می‌گیرد که در تعدای از مدل‌های براویا مورد استفاده قرار گرفته است.

یوکی شیما سخنگوی سونی در این زمینه می‌گوید:  اجزای معیوب سیستم نور پس‌زمینه احتمالا دلیل گرمای بیش از حد و ذوب شدن بالای تلویزیون می‌شود.

بنا بر بیانیه سونی برخی ترانسفورماتورهای استفاده شده در 5 مدل براویا در ژاپن مورد فراخوان قرار گرفته‌اند و هیچ گزارشی تاکنون مبنی بر بروز حادثه در خارج از ژاپن گزارش نشده است.

پایگاه اینترنتی پروداکت‌ریویو جدول مشخصات 8 مدل که تحت تاثیر این ایراد قرار دارند را منتشر کرده است. بنا بر گزارش این وب‌سایت تلویزیون‌های براویا مدل‌های KDL-40D3400, KDL-40D3500, KDL-40D3550, KDL-40D3660, KDL-40V3000, KDL-40W3000, KDL-40X3000  و KDL-40X3500 تحت تاثیر این ایراد قرار دارند.

گفتنی است از عرضه این مدل‌های تلویزیون براویا سونی در ایران خبری در دست نداریم و معمولا در تلویزیون‌ها نام مدل‌ها در کشور سازنده با نام عرضه شده در کشورهای دیگر علی‌الخصوص ایران متفاوت است. البته این موضوع تنها در خصوص تلویزیون‌هایی که از مبادی رسمی و با گارانتی داخلی عرضه می‌شوند صدق می‌کند.

موضوع دیگر اینکه سونی اعلام کرده است که تاکنون این مشکل در خارج از ژاپن اتفاق نیفتاده استپس به فکر خرید و نصب کپسول آتش‌نشانی در کنار براویا خود نباشید. البته تصمیم با خودتان است.

جدا از مشکلی که برای تلویزیون‌های سونی به صورت انگشت‌شمار پیش امده فراخوان سونی در این حجم اقدامی شجاعانه و البته هوشمندانه است. هنوز تعظیم تمام‌قد روسای سونی برای عذرخواهی از ۷۷ میلیون کاربر شبکه پلی‌استیشن را از یاد نبرده‌ایم.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. مجید می‌گوید

    کسی سونی نمیخره ، الان همه سامسونگ /