جیمیل از این پس به زبان شیرین پارسی هم صحبت می‌کند!

شرکت گوگل بالاخره پس از مدتها از آغاز بکار سرویس پست الکترونیکی جیمیل که اکنون دیگر تبدیل به محبوبترین سرویس پست الکترونیکی در ایران و جهان شده است زبان فارسی را به آن اضافه کرد.

12

نیاز به توضیح نیست اما خودتان خوب می‌دانید که منظور از اضافه شدن زبان فارسی این نیست که پیش از این امکان ارسال ایمیل به زبان فارسی در جیمیل مهیا نبود بلکه منظور این است که جیمیل زبان فارسی را به مجموع 53 زبان رابط کاربری خود اضافه کرده و تمام منوها و فهرست‌های جیمیل دیگر به زبان فارسی قابل مشاهده است.

اینکه چرا تابحال با توجه به گستردگی زبان فارسی این اقدام تاکنون به تاخیر افتاده بود بحثی جداست اما این اقدام خود گامی دیگر پس از راه‌اندازی وبلاگ گوگل به زبان فارسی برای ارتباط بیشتر غول موتورهای جستجوگر با فارسی‌زبانان است.

ایان هیل، مدیر پروژه بومی‌سازی، تیم زبان فارسی در پستی در وبلاگ گوگل آورده است:

در Google ما می‌خواهیم که محصولاتمان در تمام جهان در دسترس و قابل استفاده باشد، و این بدین معنی است که ما باید این محصولات را به بیشترین تعداد زبان ممکن ارائه دهیم. تیمهای Gmail و بومی‌سازی با هم همکاری کرده‌اند تا Gmail را در ۵۳ زبان به مردم دنیا ارائه کنند. امروز این عدد به ۵۴ می‌رسد، چرا که پس از همکاری نزدیک با تیم فارسی ما مفتخریم که فارسی را به عنوان جدیدترین زبان Gmail معرفی کنیم.

برای نصب زبان فارسی در جیمیل خود می‌توانید این‌گونه عمل کنید:

وارد حساب Gmail خود شوید.

  • بر روی نماد چرخ دنده بالای صفحه و سپس «تنظیمات Mail»‏ (Mail settings) کلیک کنید.
  • زبان فارسی (Persian) را از منوی کشویی «زبان نمایشگر Gmail» ‏(Gmail display language)  در بخش «زبان» (Language) انتخاب کنید (لیست زبانها ترتیب الفبایی ندارد).
  • روی «ذخیره تغییرات» (Save Changes) کلیک کنید.

ایان هیل با اشاره به اینکه تغییر زبان کاربری به فارسی در حساب جیمیل شما در تلفن‌های همراه هوشمند شما هم اعمال خواهد شد و حتی اگر زبان را به فارسی تغییر دهید، باز هم می‌توانید نامه‌ها را به هر زبان دیگر بخوانید و بفرستید، در ادامه آورده است که :

ناگفته نماند که اگر به تازگی با Gmail آشنا شده‌اید. ما کماکان به بهبود رابط کاربری فارسی در محصولاتمان ادامه داده و ویژگی‌های اختصاصی بیشتری برای زبان فارسی پشتیبانی خواهیم کرد.

با وجود اینکه همچنان به خاطر تاخیر در این اقدام گوگل سوال‌های بسیاری در ذهنمان باقیست اما تنها جمله‌ای که برای گفتن باقی می‌ماند این است: سپاسگزاریم جناب گوگل!

منبع Google Persianblog
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

12 نظر برای این مطلب
  1. gole maryam می‌گوید

    سلام من این کارو کردم بازم فارسی نشد

  2. a می‌گوید

    اینا که می گن گوگل بده طرفدارای فیسبوکن به خدا … اجیر شدن

  3. دانشجو می‌گوید

    فولاد جان داری راست میگی.
    بعضی از افراد هستند که تا حالا از سرویس جیمیل استفاده نمیکردند و علتش این بود که توانایی خواندن زبان انگلیسی را نداشتند. ولی عده ای آدم کم سواد که اطلاعات ارزشمندی هم در اختیارشان نبود تا به جیمیل بدهند از سرویس آنان استفاده میکردند. به همین دلیل گوگل در اقدامی ددمنشانه زبان فارسی را به لیست زبانهایش اضافه کرد تا کاربرانی که اطلاعات ارزشمند در اختیار دارند از جیمیل استفاده کنند و جیمیل نیز اطلاعاتشان را بدزدد.
    ننگ بر تو ای گوگل!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  4. david می‌گوید

    بایستی از امید کردستانی تشکر کرد که تو گوگل هوای ما ایرانی ها رو داره
    دمش گرم ما خیلی دوستش داریم

  5. رازخوانده می‌گوید

    نگفتم!
    نمونه افراد ….. جناب فولاد گرامی!
    نمیدونم این چه فکر بچه گانه ای هست که تمام دنیا میخوان به ما ضربه بزنن و قصد نابودی مارو دارن یا حتی مارو آدم حساب نمیکنن! ماها مشتری هستیم و اونا ارائه دهنده خدمات وقتی ما از سرویسهای اونا استفاده کنیم با تبلیغاتی که به ما نشون میدن درآمد بدست میآرن به همین سادگی!مثلا الآن جیمیل یا یاهو دارن از من اطلاعات هسته ای میگیرن واسه حمله! چرا این فکر بچه گانه را دارید که همه دنیا دشمن ماست!
    فولاد جان طرز فکرتون را درست کنید و اینقدر بدبین نباشید

  6. جواد می‌گوید

    این چه حرفیه!!!
    دایه مهربونت از مادر نیستند اما جناب فولاد کمی فکر کنید همین هم میتونن به ما ندن.. پس خدات رو شکر کن با این همه تحریم ها باز گوگل این کار رو برای ما انجام داده
    چرا فکر میکنی که گوگل این زبان فارسی رو اضافه کرده باید اینکار رو میکرد؟؟؟؟
    جمله شما دقیقا منظورت همینه اتفاقا به نظر بنده شما خوب فکر نمیکنید..
    اگر سرعت ما زیاد نیست به خاطر اینه که اونایی که تو فناوری اطلاعات ایران هستند و سردمدار اینترنت ، دیگه نمیتون جلوی ما ایرانی ها رو بگیرن
    به خاطر خیلی کارها هم امنیت ، هم فیلتر و هم…

    یه سال از شما ..چرا به شرکت ها دولتی خداتا سرعت میدن اما به خانگی نمیدن؟

    خودمون رو گول نزنیم..

  7. حسین می‌گوید

    سلام
    سپاسگذاریم با این که ایران تحریم است باز مردم را از دولت جدا کرده و قاطی بازی سیاسی نکردند

  8. فولاد می‌گوید

    چرا بعضی دوستان قضیه رو نمی گیرن ! چرا فکر می کنید اونها دایه مهربانتر از مادر شده اند .
    مطمئن باشید اگر چیزی گیر اونها نیاد واسه ما ایرانی ها تره هم خورد نمی کنند . اخه فکر کرده اید ما چه سودی واسه اونها داریم که خدمات به ما ارایه کنند .
    یه جا یه مسئول می گفت : سرعت اینترنت پایین است ولی همش انچه شما فکر می کنید نیست . این سرعت بدلیل تحریم ها است . اندک سرعتی هم که قسمت ما می کنند واسه اینه که از ما دارند اطلاعات می گیرند . انها بدلیل ترس از حملات سایبری سرعت بالا در اختیار ما قرار نمی دن .
    به نظر شما این اطلاعات را از کجا می گیرند ؟ کمی فکر کنید …

  9. مهمان می‌گوید

    کاش اول مشکل نوشتن راست به چپ رو در جیمیل حل می کردند. این خیلی مهمتر از رابط کاربری فارسی بود.

  10. رازخوانده می‌گوید

    واقعا کار بزرگی انجام دادند اما بزودی یکسری افراد درگیر توهم توطئه میان و میگن پشت این کار مقصود استعماری دارن!!!!
    (والله شاید یک دعوا هم بین آندروید و اپل هم در بگیره) آخه تو این وبلاگ هرچی نوشتن آخرش به دعوا بین اینا رسیده!!!

  11. جواد می‌گوید

    سلام
    واقعا باید سپاسگذار بود با این همه تحریم باز گوگل هوای ما ایرانی ها رو تو بعضی جاها داره

    به قول شما ما هم سپاسگذاریم جناب گوگل

    و

    تشکر از فارنت

  12. مجید می‌گوید

    وبلاگ جیمل رو ف ی ل تر کردن … آخه چرا /