دوچرخه اندرویدی فورد با فناوری خودروهای فرمول یک!

دوچرخه شرکت فورد با استفاده از حسگرهای خود می‌تواند حس کند که شما به چه میزان فشار را برای پدال زدن تحمل می‌کنید و به صورت اتوماتیک از انرژی الکتریکی ذخیره شده استفاده کند تا به شما فشار وارد نشود!

0

فارنت: گویا باید انتظار داشته باشیم که تمام کارخانه‌های خودروسازی بزودی به سراغ دوچرخه‌ها هم بیایند اما بر خلاف دوچرخه متعارف شرکت فراری، شرکت فورد در دوچرخه خود از فناوری‌های خاص ساخت اتومبیل‌های خود بهره برده است.

در بیشتر دوچرخه‌های الکتریکی شما مجاز به انتخاب میان استفاده از انرژی الکتریکی و یا قدرت پدال پاهای خود هستید و یا ترکیبی از هر دوی آنها هستید اما در دوچرخه شرکت فورد  با استفاده از حسگرهای الاستیسیته مغناطیسی در توپی چرخ جلو می‌تواند حس کند که شما به چه میزان فشار را برای پدال زدن تحمل می‌کنید و به صورت اتوماتیک از انرژی الکتریکی ذخیره شده استفاده کند تا به شما فشار وارد نشود!

البته این دوچرخه هوشمند می‌تواند دور زدن شما را هم تشخیص دهد و اجازه کنترل بیشتری به شما بابت سرعت در زمان استفاده از انرژی الکتریکی را می‌دهد.

نکته جالب این است که این سنسورها برای ماشین‌های فرمول یک اختراع و توسعه داده شده‌اند و با تشخیص انحراف در میدان مغناطیسی اطراف سنسورها کار می‌کنند.

اینجا هم پای اندروید گوگل در میان است چرا که یک برنامه یا اپلیکیشن اندروید از تلفن همراه هوشمند دوچرخه‌سوار که بر روی دسته فرمان دوچرخه نصب شده به او اجازه دسترسی به تنظیمات دوچرخه را می‌دهد.

جنس بدنه این دوچرخه که از طراحی دوگانه جنسی برخوردار است از فیبر کربن و هیبرید آلومینیوم است و از سیستم تعویض دنده شیمانو آلفاین با تسمه کربنی بهره می‌برد و با یک شارژ کامل می‌تواند 85 کیلومتر مسافت را طی کند.

شرکت فورد در خصوص زمان عرضه و قیمت این دوچرخه که هنوز نامی هم برای ان انتخاب نکرده، سکوت اختیار کرده اما برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که این شرکت بدنبال توسعه یک برنامه آیفون برای این دوچرخه است تا نظر اقلیت دوچرخه‌سوار آیفون‌دار را نیز برای خرید این دوچرخه جلب کند و بعد خطوط تولید انبوه آن را راه‌اندازی کند.

Source: via Wired Gadget Lab

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.