لامبورگینی تنها 20 دستگاه «عنصر ششم» تولید خواهد کرد!

وزن 999 کیلوگرمی عنصر ششم در کنار موتور 5.2 لیتری آن توانسته برای این محصول، شتاب صفر تا صد 2.5 ثانیه‌ای را به ثبت برساند و حداکثر سرعت آن 300 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

3

فارنت: در مراسم رونمایی از محصول جدید شرکت لامبورگینی با عنوان گالاردو (Gallardo LP 570-4 Super Trofeo Stradale) در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت 2011، استفان وینکلمن مدیرعامل این شرکت از تولید و عرضه محدود محصول خاص جدید این شرکت با نام عنصر ششم (Sesto Elemento) خبر داد.

چندان عجله نکنید و به فکر درآوردن پول‌‌های خود از حساب بانکی‌اتان نباشید چرا که همانطور که گفتیم تولید این محصول محدود است و لامبورگینی قصد ندارد بیشتر از 20 دستگاه از این خودرو تولید کند و تابحال تمام آنها را پیش‌فروش کرده است.

عنصر ششم لامبورگینی سال گذشته و در نمایشگاه اتومبیل پاریس به عنوان یک طرح مفهومی و یا همان کانسپت برای نشان دادن اوج فناوری این شرکت به نمایش گذاشته شده بود.

این خودرو بدنه‌ای از جنس فیبر کربن دارد تا به وزن ایده‌آل 999 کیلوگرم برسد. البته این تنها استفاده این اتومبیل از فیبر کربن نیست و این محصول نام خود یعنی عنصر ششم را نیز از فیبر کربن الهام گرفته است چرا که کربن ششمین عنصر در جدول تناوبی است.

وزن 999 کیلوگرمی عنصر ششم در کنار موتور 5.2 لیتری آن توانسته برای این محصول، شتاب صفر تا صد 2.5 ثانیه‌ای را به ثبت برساند و حداکثر سرعت آن 300 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

لامبورگینی پیش از این اعلام کرده بود که این خودرو هرگز رنگ جاده را به خود نخواهد دید اما گویی فشار مشتریان خاص این شرکت برای نشستن پشت فرمان عنصر ششم، لامبورگینی را برای تولید و عرضه هر چند محدود این محصول مجاب کرده است.

وینکلمن در این خصوص می‌گوید: بازخورد عالی از سوی مشتریان و درخواست‌های متعدد آنها ما را متقاعد به درگیر شدن با چالش تولید محصولی با خصوصیات منحصر بفرد کرد.

لامبورگینی در خصوص قیمت و تاریخ عرضه این محصول هیچ توضیحی نداده است اما نشریه آلمانی اتوموتور اند اسپورت از قیمت نجومی 2.6 میلیون دلار و تاریخ عرضه ابتدای سال 2013 خبر داده است.

Source :Via Gizmag

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. علی ب می‌گوید

    روم به دیوار ولی ماهم داریم سری جدید پیکان رو درست می کنیم

  2. حبیب می‌گوید

    امکانات این خودرو چی هست؟
    اگه مطلبی در این مورد پیدا کردین بذارید
    اینم عالی بود

  3. ali می‌گوید

    بسیار زیبا بود