صاعقه اینتل سال آینده به ویندوز خواهد زد!

شرکت‌های ایسر و ایسوس سال آینده میلادی محصولات تحت ویندوز خود در کلاس اُلترابوک را با برخورداری از این فناوری به بازار عرضه خواهند کرد.

0

فارنت: شرکت اینتل امروز اعلام کرد که فناوری انتقال داده تاندربولت از سال 2012 به رایانه‌های شخصی تحت ویندوز راه خواهند یافت.

مولی ادن مدیر بخش بازار رایانه‌های شخصی شرکت اینتل در گردهامیی این شرکت در سان‌فرانسیسکو ضمن اعلام این مطلب اعلام کرد که شرکت‌های ایسر و ایسوس سال آینده میلادی محصولات تحت ویندوز خود در کلاس اُلترابوک را با برخورداری از این فناوری به بازار عرضه خواهند کرد.

فناوری تاندربولت شرکت اینتل اجازه انتقال داده در کابل‌های مسی و در یک مسیر دو کاناله با سرعت 10Gbps در هر کانال را می‌دهد. این فناوری در ماه فوریه و همزمان با رونمایی اپل از محصول مک‌بوک‌پرو خود به بازار معرفی شد.

Thunderbult vs USB

مولی ادن همچنین خاطرنشان کرد که استفاده از این فناوری در رایانه‌های تحت ویندوز به وسیله ارتباط درایوهای حالت جامد اینتل (SSD) میسر خواهد شد.

در فناوری تاندربولت که از تمامی استانداردهای I/O پشتیبانی می‌کند، سرعت انتقال داده‌ها تا ۱۰ گیگابیت در هر ثانیه می‌رسد و برای انتقال داده از دو کانال مجزا بهره برده می‌شود. فناوری تاندربولت همچنین از فایروایر، فناوری‌های پیشین یو.اس.بی، شبکه‌های اترنت و درگاه‌های نمایشگرهای کیفیت بالا مانند HDMI و DVI پشتیبانی می‌کند.

پیش از این در گزارش‌ها آمده بود که برخی غول‌های سخت افزاری دنیا نظیر LaCie و وسترن‌دیجیتال  به زودی محصولات خود در بازار حافظه‌های جانبی را مجهز به فناوری تاندربولت به بازار عرضه خواهند کرد. در این گزارش‌ها نام‌های بزرگ دیگری همچون AJA، BlackMagic،Matrox ، Sonnet دیده می‌شد.

Via: ZDnet UK

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.