‌پردازنده گرافیکی «Galaxy S II» قدرتمندترین پردازنده خاندان اندرویدیان!

در تلفن همراه Galaxy S II پردازنده گرافیکی Mali در کنار پردازنده مرکزی Exynos4210 قرار گرفته که قدرت اصلی این تلفن همراه را تامین می‌کند.

6

فارنت: نتایج یکی از آخرین بررسی‌ها بر روی قدرت و توانایی گرافیکی تلفن های همراه هوشمند حاکی از آن است که تلفن همراه Galaxy S II سامسونگ بیشترین توان گرافیکی را در میان تلفن‌های همراه هوشمند اندرویدی در اختیار دارد.

تلفن همراه  Galaxy S II یا همان  GalaxyS2 از پردازنده گرافیکی قدرت بالای 1.2 گیگاهرتزی سیلیکونی Mali-400 آرم بهره می‌برد.

وب‌سایت Anandtech ضمن درج نتایج این تحقیق در گزارش خود آورده است که سامسونگ از نسخه 4 هسته‌ای Mali-400 بهره می‌برد و نتایج بدست آمده از آن متحیرکننده است.

در تلفن همراه Galaxy S II شرکت سامسونگ، پردازنده گرافیکی Mali در کنار پردازنده مرکزی Exynos4210 قرار گرفته که قدرت اصلی این تلفن همراه را تامین می‌کند.

همانند رایانه‌های شخصی سخت‌افزارهای گرافیکی در حال تبدیل شدن به قابلیت اصلی تلفن‌های همراه هوشمند در کنار افزایش کیفیت و اندازه صفحات نمایش آنها هستند.

به‌طور مثال  در Galaxy S II ما شاهد یک صفحه نمایش  4.3 اینچی  WVGA AMOLED  با دقت 800×480 پیکسل هستیم اما در دیگر تلفن‌های همراه هوشمند مانند موتورولا دروید دقت صفحه نمایش 540×960 پیکسل است. از این بهتر استفاده از پردازنده‌های سیلیکونی است که باعث افزایش سرعت در پردازش تصاویر بازی‌ها و  برنامه‌های مولتی‌مدیا می‌شود.

سامسونگ در خصوص پردازنده Exynos4210 اعلام کرده است که این چیپست قابلیت پشتیبانی از دقت WSVGA دو صفحه نمایش اصلی ال‌سی‌دی و همچنین نمایشگر 1080p HDTV را به صورت همزمان دارد.

سامسونگ این توانایی را به دلیل استفاده این چیپست از لوله‌های جداگانه مدارهای پردازشی دانسته است.

Via: Anandtech & Cnet

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

6 نظر برای این مطلب
  1. hrsjamei می‌گوید

    سلام
    وقتی Iphone 5 بیاد گلکسی اس 3 بازهم اوله

  2. حسین می‌گوید

    دوستان قیمتو نمیدونم بر چه اصاصی گفتید چون من هنوز تو بازار ایران ندیدمش ولی تنها چیزی که میدونم فعلا گالاکسی اس 2 در اندرویدها واقعا اوله! اپل هم هرچقدر میخواد گرون قیمت باشه وقتی کاراییه گالاگسیو نداره بدرد نمیخوره! باید ببینیم اپل 5 میتونه همچین امکاناتیو با همچین قیمتی عرضه کنه!

  3. حسام می‌گوید

    اقا امید علی راست میگه ربطی به پول نداره……
    در ضمن galaxy sII الان 50000 تومان ارزون تره
    از همه جهاتم بهتره apple هم مثل nokia باید به فکر باشه تا قافله رو نبازه….
    باید تا apple iphone 5 صبر کرد

  4. امید می‌گوید

    آره علی جان، شما پولت که نمیرسه اپل بخری… برو یه دونه سامسونگ بگیر حالشو ببر.

    نوشته شده توسط ipad2

  5. علی می‌گوید

    خودمونیم ها
    سامسونگ و آندروید ریختن بالا هم
    اپل بیچاره داغون شده . استیو هم که گفت فایده نداره برم خونه !
    :)

  6. AHMAD می‌گوید

    سلام
    یکی نیست بیاد به این سامسونگ بگه اخه دو هسته ای چه فایده ای داره که زدی نه بازی خفنی وجود داره نه نرم افزار خفنی که استفاده بکنه از توان پردازنده