گوگل کاربران ایرانی جیمیل را به تغییر رمز عبور خود وادار کرد!

در هفته گذشته موسسه هلندی DigiNotar اعلام کرد که ارتباطات آنلاین خصوصی برخی از کاربران اینترنت که به صورت عمده در ایران قرار دارند به وسیله یک گواهینامه جعلی SSLاست. که باید توسط دیجی نوتار برای گوگل صادر شده است مورد حمله قرار گرفته

5

فارنت:گوگل مصرانه از کاربران ایرانی پست الکترونیکی خود خواسته است تا رمز عبور جیمیل خود را تغییر دهند و در برخی از موارد این اصرار به اجبار تغییر پیدا کرده است.

در هفته گذشته موسسه هلندی DigiNotar اعلام کرد که ارتباطات آنلاین خصوصی برخی از کاربران اینترنت که به صورت عمده در ایران قرار دارند به وسیله یک گواهینامه جعلی SSL که باید توسط دیجی نوتار برای گوگل صادر شده است مورد حمله قرار گرفته تا شاید هکرها بتوانند به محتوای پست الکترونیکی برخی از کاربران دسترسی پیدا کنند.

گوگل مرورگر کروم را بلافاصله بعد از شناسایی گواهینامه جعلی جهت حمایت از کاربران ایرانی بروز کرد ولی همچنان اینترنت اکسپلورر مایکروسافت و مویلا فایرفاکس دارای خطر تهدید پذیری بالایی هستند.

تیم جیمیل  گوگل از کاربران ایرانی خواسته است که برای محافظت از ارتباطات خود اقدامات جدیتری انجام دهند هر چند سیستم‌های داخلی گوگل به هیچ وجه تحت تاثیر این حملات قرار نگرفته است.

در ویلاگ رسمی گوگل تیم جیمیل از کاربران ایرانی خواسته شده است که:

-رمز عبور خود را به صورت فوری تغییر دهند (از اینجا اقدام کنید).

-نگارش دوباره گزینه‌های بازیابی حساب  مانند آدرس ایمیل دوم ،شماره تلفن  و سایر اطلاعات تا در مواقع لزوم بتوانند حساب کاربری خود را بازیابی کنند.

-چک کردن دوباره وب سایت‌ها و برنامه‌های کاربردی که مجاز به دسترسی به حساب کاربری شما بوده و مسدود کردن وب سایت‌هایی که مورد اعتماد نیستند.

-بررسی دوباره تنظیمات جیمیل برای شناسایی آدرس های مشکوک

کاربران عزیز هموطن می‌توانند اطلاعات بیشتر را در اینجا مطالعه کنند.

تیم فارنت به صورت اکید به کاربران عزیز توصیه می کند که هر چه زوتر نسبت به تغییر رمز عبور پست الکترونیکی خود اقدام کنند تا مورد سوء استفاده های بعدی قرار نکیرند هر چند خود گوگل این تغییر رمز را به صورت گزینه اجباری برای کاربران ایرانی درآورده است.

Source:Via AfterDown

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

5 نظر برای این مطلب
  1. مهدی می‌گوید

    سلام من مهدی هستم از کرج
    من همون موقه ای که اخبار اعلام کرد متوجه شدم و نامه ای که از طرف تیم گوگل نوشته شده بود هم به دستم رسید من پسوردم رو تغییر دادم و از 8 رقمی فقط از سر ناچاری و اجبار گوگل به 16 رقمی تغییر دادم حالا خیلی اعصابم خورده چون موقه ی لاگین کردن پدر در میاد تا پسورد رو وارد کنم امروز هم خواستم تغییرش بدم دیدم همش برای تغییر رمز به 8 رقمی خطا میزنه و بعد به خاطر ازمون خطا کردنم تا بفهمم مشکل کجاست رمزم رو به رمز دیگه ی 16 رقمی تغییر دادم و دیدم که تغییر اعمال شد و حالا متوجه شدم که چه اشتباه بزرگی کردم چون حالا رمزم خیلی سختر شده و به رمز قبل برنمیگرده وقتی میخوام به رمز 16رقمی قبلی برش گردونم قبول نمیکنه با اینکه اینگلیسیم ضعیفه ولی تا حدودی فهمیدم که نوشته قبلا این رمز رو وارد کردید.
    تر خدا کمکم کنید بیچاره شدم
    دستم به هیچ جایی بند نیست کاش یه تیم گوگل یه شماره داشت زنگ میزدم هر چی از دهنم در میومد بهشون میگفتم اخه واسه من که چه فرقی میکنه من یه کاربر ساده ام که اگر هکم کنن چیزی رو از دست نمیدم چرا باید اینقدر مورد فشار تیم خرکیه گوگل قرار بگیرم
    تا حالا خیلی طرفدار گوگل بودم ولی امروز اولین باره که از این حرکتشون خیلی بدم اومده اگر نامم رو میخونید من ای دی یاهوم هست mehdi1367ify خواهش میکنم کمک کنید. من از حالا منتظر جوابتون هستم

  2. مجید قضنفری می‌گوید

    من هر چی این گواهینامه DigiNotar ر و حذف میکنم حذف میکنه ولی اگه ببندم و دوباره لیست گواهینامه ها رو باز کنم سر جاشه!!!!!!
    فایرفاکس رو هم به روز کردم بعد از این جریان!

  3. AHOORA می‌گوید

    OPERA چی اون هم نا امنه؟؟

  4. مجید می‌گوید

    بله با اجبار صفحه تغییر پسورد اومد ما هم اقدام کردیم برای تغییر پسورد … /

  5. ar30 می‌گوید

    چند روزه مسافرت بودم اومدم Google+ رو باز کنم دیدم میگه پسوردت اشتباهه! تو نگو جریان اینه ! .