گوگل 13 ساله شد!

داستان از زمانی شروع شد که پیج و برین به سال 1995 در دانشگاه استنفورد یکدیگر را ملاقات کردند . این آشنایی باعث شد تا در ژانویه 1996 آنها تصمیم به راه‌اندازی یک موتور جستجوگر با نام اولیه BackRub بکنند….

2

فارنت – 13 سال پیش در چنین روزی ، گوگل وارد دنیای اینترنت شد و طی این سالها چنان تحولی در دنیای اینترنت و رایانه ایجاد کرد که شاید دیگر شاهدش نباشیم. در 4 سپتامبر 1998، لری پیج و سرگیی برین، با هزینه صدهزار دلاری یک سرمایه گزار، اقدام به ثبت شرکت گوگل کردند.

داستان از زمانی شروع شد که پیج و برین به سال 1995 در دانشگاه استنفورد یکدیگر را ملاقات کردند . این آشنایی باعث شد تا در ژانویه 1996 آنها تصمیم به راه‌اندازی یک موتور جستجوگر با نام اولیه BackRub بکنند. برین و پیج، با بررسی مجدد نام و نشانه ساخته خود، به نام گوگل رسیدند. نامی که از “GooGol” به معنای عدد 1 با دنباله صد صفر است گرفته شد. این به معنی آن بود که موتور جستجوگر دلخواه آنها دارای منابع بی نهایت است.

امروز دیگر گوگل عضوی از میلیون‌ها خانواده از سرتاسر جهان است. از موتور جستجوگر یک کاربر عادی اینترنت، تا گوشی اندرویدی یک نوجوان پر انرژی و تبلت اندرویدی یک دانشمند. گوگل هر روز وارد عرصه جدیدی می‌شود، باید دید در تولد 23 سالگی گوگل، این نام ما را یاد چه چیزهایی می‌اندازد.

تصاویر ارائه شده در فارنت به ترتیب طرح اولیه بک‌راب، طراحی گوگل در اولین سال فعالیت و طراحی امروز گوگل است.

[ منبع:Mashable ]

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. حسین می‌گوید

    این خبر نیازمند پستی طویل تر می بود…! باز هم متشکر!

  2. tf2000 می‌گوید

    گوگل سروره …. رو دستش نیست