گوگل: استفاده از نام واقعی در گوگل پلاس اجباری است!

اریک اشمیت: گوگل پلاس کاملاً اختیاری است. هیچ کس شما را مجبور به استفاده از آن نکرده است. اگر کسی برای استفاده از نام واقعی خود احساس خطر می کند، نباید از گوگل پلاس استفاده کند…

1

به گزارش فارنت و به نقل از “مشیبل”، اریک اشمیت مدیر اجرایی گوگل در حاشیه برگزاری جشنواره ادینبورگ در پاسخ به سوالات یک خبرنگار، مواضع گوگل در مورد بحث جنجالی “استفاده از نام واقعی در شبکه‌های اجتماعی” را روشن کرد.

الزام گوگل پلاس در مورد استفاده از نام واقعی، چندی است که بحث داغ رسانه‌های عمومی شده‌است. این شرط برای افرادی که معمولاً از نام مستعار استفاده می‌کنند و یا استفاده از نام واقعی خود در شبکه‌های اجتماعی را در مقابل امنیت خود می‌دانند قابل پذیرش نیست.

اریک اشمیت روز جمعه در حاشیه جشنوراه تلویزیون ادینبورگ، در پاسخ به سوال اندی کاروین، خبرنگار NPR که پرسید ” گوگل چه توجیحی برای سیاست استفاده از نام واقعی دارد؟ در حالی که این مسئله می‌تواند امنیت کاربران را تهدید کند” گفت: “گوگل پلاس از همان ابتدا به عنوان یک سرویس بر مبنای هویت واقعی افراد ساخته شد. بنابراین اساساً متعلق به کاربرانی است که از نام واقعی خود استفاده می‌کنند، چون اگر آنها به سمت استفاده از محصولات جدید گوگل پلاس بروند، مجبور به ارائه اطلاعات واقعی خود می شوند”. کاروین در ادامه پرسید : ” پس افرادی که نگران استفاده از نام واقعی خود هستند چه؟” . اشمیت پاسخ داد: ” گوگل پلاس کاملاً اختیاری است. هیچ کس شما را مجبور به استفاده از آن نکرده است. اگر کسی برای استفاده از نام واقعی خود احساس خطر می کند، نباید از گوگل پلاس استفاده کند.”

اندی کاروین به نقل از اریک اشمیت در گزارش خود آورده است : ” اینترنت بهتر خواهد شد، اگر ما بدانیم که هویت ارائه شده توسط شما، نه یک سگ، یا یک فرد جعلی، بلکه هویت واقعی شما است. بعضی از مردم فقط شرارت دارند، و ما باید قادر به شناسایی آنها بوده و به آنها درجه پایین بدهیم.”

گوگل پلاس چه نقشه‌ای برای کشف هویت واقعی کاربران خود دارد؟ آیا موفق به پیاده کردن سیاست‌های خود خواهد شد؟ مسئله دیگری که ذهن ما به عنوان یک ایرانی را مشغول می‌کند، این است که گوگل پلاس چگونه می‌خواهد هویت کاربر ایرانی خود را کشف کند؟ فکر می‌کنم که شما هم به همین فکر می‌کنید.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. بهنام می‌گوید

    گوگل واقعا با خودش چی فکر کرده ؟! فکر می کنم پیشنهاد خوبی دادن . هر کسی نمیخواد استفاده نکنه ! استفاده نکردن از گوگل پلاس بهترین پیشنهاد ممکن بود. من هم همین الان اکانتم رو بستم .