عینک زیرنویس سونی ویژه تماشای فیلم و تئاتر برای ناشنوایان

در واقع متن زیرنویس به نحوی نمایش داده می‌شود که اصلا متوجه نزدیکی آن به چشم خود نشده و آن را در فاصله دوری حس می‌کنید و به همین خاطر نیازی به تمرکز دوباره بر روی تصویر و نوشته ندارید.

3

اگر یک شخص ناشنوا قصد تماشای یک نمایش و یا فیلم ویدیوئی بدون زیرنویس را داشته باشد احتمال بسیار کمی برای لذت بردن این فرد از فیلم وجود خواهد داشت اما اکنون شرکت سونی در حال ساخت یک عینک زیرنویس مخصوص برای نمایش همزمان زیرنویس برای افراد ناشنواست.

تیم پاتر یکی از اعضای تیم سونی در این پروژه در گفتگو با بی‌بی‌سی می‌گوید: آنچه که ما انجام داده‌ایم قرار دادن زیرنویس در زیر صفحه عینک است به طوری که گویی در زیر تصویر و یا پرده سینما در حال نمایش است.

در واقع در عینک سونی متن زیرنویس به نحوی نمایش داده می‌شود که اصلا متوجه نزدیکی آن به چشم خود نشده و آن را در فاصله دوری حس می‌کنید و به همین خاطر نیازی به تمرکز دوباره بر روی تصویر و نوشته ندارید.

سونی اعلام کرده است که از سال آینده از این عینک زیرنویس در سالن‌های فیلم و تئاتر در بریتانیا استفاده خواهد شد. البته مطمئنا برای یک فرد عادی استفاده از این عینک به دلیل عدم تطابق زمانی زیرنویس با گفتار بازیگران چندان هم راحت نخواهد بود.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. سلام می‌گوید

    عینک زیر نویس. برای ناشنوایان کی میاد در ایران ؟

  2. arash می‌گوید

    فکر کنم برا 5 دقیقه سایت و هک کرده بودنا !!!
    جالب بود !

  3. Goldenstarc می‌گوید

    سونی دنبال چیه

    سامسونگ با اون گلکسی تب 10 با اپل دنبال چی هستند!