«اینترنت اکسپلورر 9» بهترین مرورگر در شناسایی بدافزارها

طبق نتایج منتشره در این گزارش میزان شناسایی بدافزارها در مرورگر کروم نقریباً ۱۳ درصد است و این در حالیست که این میزان برای مرورگر IE9 به بیش از ۹۹ درصد می رسد.

6

به گزارش فارنت بر اساس گزارش جدیدی که موسسه تحقیقات امنیتی NSS Labs منتشر کرده قدرت شناسایی بدافزارها (Malware) در مرورگر کروم نسبت به سال گذشته چهار برابر شده اما با این حال هنوز قدرت شناسایی مرورگر IE9 نزدیک به ۸ برابر بیشتر از مرورگر کروم است.

طبق نتایج منتشره در این گزارش میزان شناسایی بدافزارها در مرورگر کروم نقریباً ۱۳ درصد است و این در حالیست که این میزان برای مرورگر IE9 به بیش از ۹۹ درصد می رسد.

بنا بر گزارش  شبکه‌گستر، مرورگر IE9 با استفاده از فناوری Smart Screen قادر به شناسایی ۹۶ درصد از نشانی (URL) سایت‎های مخرب و خطرناک است و با استفاده از فناوری Application Reputation، این میزان را به 99.2 درصد می‎رساند.

فناوری Application Reputation از hash فایل‎ها برای شناسایی منحصر به فرد آنها استفاده می‎کند. بدین ترتیب مرورگر IE می‎تواند فایل‎ها و برنامه‎های مخرب را قبل از باز و یا اجرا شدن، تشخیص داده و مانع از فعالیت آنها شود.

این دو فناوری جدید مرورگر IE اولین بار در نسخه جدید ۹ به کار گرفته شده است. مرورگر قدیمی IE8 در بررسی امسال موسسه NSS Labs قرار نداشته اما دربررسی سال گذشته، موفق به شناسایی ۸۰ درصد از بدافزارها شده بود.

مرورگرهای دیگر مانند کروم و Safari از فناوری Safe Browsing که در حقیقت یک فهرست سیاه از سایت‎های مخرب و خطرناک است، استفاده می‎کنند.

مرورگر کروم با 13.2 درصد قدرت شناسایی، نسبت به سال گذشته ۳۴۰ درصد رشد داشته است. در حالیکه مرورگر فایرفاکس با 7.6 درصد توان شناسایی، بیش از ۱۱ درصد کاهش قدرت نسبت به سال گذشته را نشان می‎دهد. با وجود اینکه هر دو مرورگر از یک فناوری واحد برای شناسایی بدافزارها استفاده می‎کنند، اختلاف تقریباً ۱۰۰ درصدی بین توان شناسایی دو مرورگر، نشان می‎دهد که مرورگر کروم از امکانات و قابلیت‎های دیگری نیز برای این کار استفاده می‎کند که در اختیار مرورگر فایرفاکس نیست.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

6 نظر برای این مطلب
  1. همایون می‌گوید

    بحث خوب بودن یا بد بودن نیست …صحبت سر اینه که به مرورگرهای اینترنتی کد بسته که دروازه اصلی ورود به اینترنت هستند نمیشه اطمینان کرد. هر چند که معتقدم بزودی مشکلات اینم رو میشه و باید منتظر باشید شرکت فاشیستی مایکروسافت بیاد براتون ردیفش کنه.
    زنده باد کروم :-)

  2. محمدرضا می‌گوید

    اکسپلورر 9 واقعا مرور گر خوبیه

  3. masoud می‌گوید

    ie9 انصافا مرورگر خوبی از آب در اومده. من سالها با فایر فاکس و اپرا و اخیرا با کروم کار کردم. درسته که ie تجربه بدی در مرورگرها بود ولی دوستان حتما قبل از نظر دادن یک بار ie9 رو امتحان کنن

  4. amir می‌گوید

    ba mehdi movafegham 100%

  5. naser می‌گوید

    بهترین مرورگری که تا حالا ساخته شده.

  6. مهدي می‌گوید

    با این حال اکسپلورر در مقام مزخرف ترین مرورگر همچنان رکورد دار است.