توئیتر هم به جمع همکاران بریتانیا در شناسایی معترضان پیوست

پیش از این فیس‌بوک و شرکت ریم به عنوان سازنده گوشی‌های تلفن همراه بلک‌بری از حضور خود در این نشست خبر داده بودند.

0

به گزارش فارنت و به نقل از Mashable توئیتر تایید کرد که در نشست نقش شبکه‌های اجتماعی در جریان اعتراضات صورت گرفته اخیر در بریتانیا با حضور “ترزا می” وزیر کشور و دیگر مقامات بریتانیا حضور داشته و مشارکت خواهد داشت.

پیش از این فیس‌بوک و شرکت ریم به عنوان سازنده گوشی‌های تلفن همراه بلک‌بری از حضور خود در این نشست خبر داده بودند اما سخنگوی توئیتر در آن زمان تنها اعلام کرده بود که به عنوان یک شنونده حضور خواهد داشت.

تحقیقات صورت گرفته پس از اعتراضات اخیر نشان می‌داد که معترضان همچون سایر کشورهای جهان از شبکه‌های اجتماعی و همچنین سیستم پیام‌رسان تلفن همراه بلک‌بری برای سازماندهی و اطلاع‌رسانی تجمعات و اعتراضات  خود بهره برده‌اند.

پس از این تحقیقات دیوید کامرون نخست‌وزیر بریتانیا در نشست خود با پارلمان این کشور اعلام کرد که به دنبال راهی برای ممنوعیت استفاده از این شبکه‌‌های اجتماعی و دیگر وسایل ارتباطی دیجیتال است.

وی تصریح کرده بود: وقتی مردم از شبکه‌های اجتماعی برای اغتشاشات استفاده می‌کنند ما نیاز داریم که آنها را متوقف کنیم. پس ما با پلیس و سرویس‌های اطلاعاتی کار می‌کنیم تا ببینیم که چگونه می‌توانیم مانع از دسترسی مردم به این شبکه‌های اجتماعی و ابزار ارتباطی شویم وقتی بدانیم که قصد ترتیب دادن اغتشاشات را دارند.

پیش‌تر اعلام همکاری شرکت ریم با دولت بریتانیا باعث هجوم هکرها به وب‌سایت این شرکت و درج پیام‌های تهدیدآمیز در آن شده بود.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.