ال‌سی‌دی‌ها در آینده نقش شارژر را برعهده خواهند گرفت!

محققان دانشگاه لس‌آنجلس از اختراع فناوری خبرداده‌اند که با استفاده از ان ال‌سی‌دی‌های آینده نه تنها انرژی مورد نیاز خود را به صورت خودکار تامین خواهند کرد بلکه انرژی سایر وسایل الکتریکی را نیز می‌توان از آنها تامین کرد.

1

به گزارش فارنت و بنا بر نتایج آخرین تحقیقات محققان دانشگاه لس‌آنجلس، امکان ذخیره انرژی نور در ال‌سی‌دی ها و تبدیل آن به انرژی الکتریکی در آینده‌ای نزدیک میسر خواهد شد.

بنا بر گزارش گیزمودو برگه برنده این فناوری، لایه پوششی است که “فتوولتائیک پلاریزه” نامیده می‌شود و ترکیبی از توانایی‌های پنل باطری خورشیدی و سلول‌های نمایشگر ال‌سی‌دی را داراست. نکته بسیار جالب اینجاست که این ال‌سی‌دی‌ها حتی از نور خود نیز می‌توانند تغذیه کنند.

photovoltaic-polarizer

بیشترین مصرف‌کننده انرژی باطری در لپ‌تاپ‌ها و و دیگر وسایل الکتریکی مشابه، ال‌سی‌دی آنهاست اما بنا به گفته محققان دانشگاه لس‌آنجلس، با استفاده از این فناوری، مصرف باطری از طریق ال‌سی‌دی‌ها بسیار کاهش یافته و در نتیجه طول عمر باطری‌ها افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

پیش‌تر از این، تجربه‌هایی در این زمینه صورت گرفته بود، از جمله این تجارب می‌توان به قرار دادن سلول‌های باطری خورشیدی در قاب ال‌سی‌دی‌ها و استفاده از انرژی جنبشی اشاره کرد.

ینگ از پرفسورهای دانشگاه لس‌آنجلس و تیم محققان این پرونده با بزرگ برشمردن این اختراع می‌گوید: “به اعتقاد من این اختراع تحول عظیمی در دنیای ال‌سی‌دی‌ها ایجاد خواهد کرد. بعلاوه این پلاریزه‌ها می‌توانند به عنوان یک شارژر استفاده شوند. چه با نور داخلی و مصنوعی و چه با نور خارجی. پس به زودی می‌توانید آیفون‌های خود را در ساحل شارژ کنید.

این اختراع شاید بتواند تحولی عظیم در دنیای نمایشگرها ایجاد کند. تصور کنید تلویزیون ال‌سی‌دی شما هنگام خاموش بودن، بتواند از طریق نور خانه در خود انرژی ذخیره کند. فکر می‌کنم برای ما که با هدفمندی یارانه ها درگیر هستیم این اختراع کارایی بسیار بیشتری خواهد داشت تا دوستانِ ساکن در ینگه دینا و در لس‌آنجلس!

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amin می‌گوید

    به نظر من از نظر نوآوری جالبه ولی مثل همون طرح استفاده از انرژی جنبشی ناشی از فشردن کلیدهای کیبورد توسط کاربر، هیچ وقت (یا اقلا به این زودی ها) به تولید انبوه نمی رسه. چون عملا تکنولوژی ساخت باتری هم همزمان پیشرفت می کنه، بقیه قطعات هم کمتر برق مصرف می کنند، و عملا طول عمر باتری ها خیلی زیاد می شه به طوری که این یه ذره انرژی که این ال سی دی می خواد برامون تولید کنه اصلا قابل توجه نخواهد بود. مثلا تبلتها 8 ساعت یا بیشتر می تونن روشن بمونن… حالا این که بیاییم با این تکنولوژی های لوکس (!) عمر باتری رو از 8 به 8.5 ساعت افزایش بدیم، اون هم به شرط وجود آفتاب، (که در بیشتر نقاط اروپا اصلا پیدا نمی شه)، خیلی اقتصادی نیست. خلاصه تنها در صورتی که هزینه تولید این ال سی دی ها تقریبا مشابه ال سی دی های معمولی باشه، این کار صرفه اقتصادی خواهد داشت، در غیر این صورت فکر نکنم. حالا باید صبر کرد و دید…