اغتشاشات سایبری بعد از اغتشاشات خیابانی در انگلیس

مطابق معمول از همان ابتدا از اینترنت به عنوان متهم اصلی در گسترش و ادامه اغتشاشات، نام برده شده است.

0

به گزارش فارنت پس از اغتشاشات چند روزه در شهرهای انگلیس، اکنون که آرامش نسبی به محله‎ها و خیابان‎های شهرها بازگشته است، همه به دنبال مقصر و یا مقصرین این اتفاقات هستند.

مطابق معمول از همان ابتدا از اینترنت به عنوان متهم اصلی در گسترش و ادامه اغتشاشات، نام برده شده است و در این میان، شرکت ریم عرضه کننده گوشی‎های همراه BlackBerry یکی از مقصرترین شرکت‎ها در حوزه IT شناخته شده و از هر دو طرف مخاصمه مورد حمله قرار گرفته است.

London riots

بنا بر گزارش روابط عمومی شرکت مهندسی شبکه‌گستر،  پلیس، دولت و مجلس انگلیس معتقد هستند که افراد اغتشاشگر با استفاده از BlackBerry توانستند حملات و آشوب‎های خیابانی را هماهنگ و برنامه‎ریزی کنند. اکنون نیز از شرکت ریم خواسته‎اند تا با ارائه داده‎هایی که بر روی سرورهای خاص این شرکت از مکالمات و اطلاعات رد و بدل شده کاربران نگهداری می‎شوند، در شناسایی افرادی که در این چند روز در خیابان‎های انگلیس جولان داده و آشوب بپا کرده‎اند، کمک و همکاری کند. البته شرکت ریم هم قول مساعد داده تا در صورت درخواست قانونی، همکاری‎های لازم را به عمل آورد.

از طرف دیگر، پس از اعلام آمادگی ریم به همکاری با مقامات انگلیس، وبلاگ این شرکت مورد حمله و نفوذ قرار گرفت و تا چند روز هم همچنان غیر فعال بود. همزمان با این حمله، اعلامیه‎ای نیز بر علیه شرکت ریم در چند وبلاگ مختلف منتشر شد که در آن مسئولان و پرسنل این شرکت تهدید به خشونت شده‎اند. در این اعلامیه ادعا شده که با نفوذ به سایت شرکت ریم مشخصات و نشانی پرسنل شرکت را به دست آورده‎اند و در صورت همکاری ریم با دولت انگلیس، این اطلاعات را به طور عمومی منتشر خواهد کرد. در اعلامیه آمده است “…. آیا واقعاً می‎خواهید یک گروه جوان عصبانی را پشت درب منزل کارمندانتان ببینید؟”

بر خلاف کشورهایی مانند تونس و مصر که در تظاهرات و حرکت‎های انقلابی، از سایت‎های اجتماعی و اطلاع‎رسانی نظیر فیس‌بوک و توئیتر برای هماهنگی افراد استفاده می‎شد، در انگلیس استفاده از گوشی‎های BlackBerry بسیار پرطرفدار است و به همین دلیل این بار شرکت ریم به جای شرکت‎هایی مانند فیس‌بوک مورد انتقاد و حمله قرار گرفته است.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.