عذرخواهی و اعتراف تاریخی بنیانگذار اچ پی: من هیچ دانشی در زمینه کامپیوتر ندارم!

به تازگی نامه‌ای متعلق به 55 سال پیش منتشر شده است که در آن بنیانگذار شرکت هیولت پاکارد (اچ.پی) متواضعانه از اینکه هیچ چیزی در مورد کامپیوتر نمی‌داند عذرخواهی کرده است.

3

به گزارش فارنت و به نقل از گیزمودو به تازگی نامه‌ای متعلق به 55 سال پیش منتشر شده است که در آن  بنیانگذار شرکت هیولت پاکارد (اچ.پی) متواضعانه از اینکه هیچ چیزی در مورد کامپیوتر نمی‌داند عذرخواهی کرده است.

hp-leter

این نامه متعلق به زمانیست که ویلیام آر هیولت هنوز لقب پدر سیلیکون والی (منطفه فناوری معروف آمریکا که بیشتر شرکت‌های فناوری در آن مستقر هستند) را به خود اختصاص نداده بود.

جریان نامه نیز از این قرار بود که فردریک ترمن رئیس دانشگاه استنفورد در نامه‌ای به هیولت از او خواسته بود تا او را در تهیه یک دستگاه کامپیوتر برای ارتش یاری رساند اما پاسخ هیولت به این نامه این بود:

من هیچ دانش شخصی در مورد کامپیوترها ندارم و هیچ شخص دیگری در سازمان ما نیز دانش قابل توجهی در این زمینه ندارد. متاسفانه ما در این زمینه نمی‌توانیم به شما کمک کنیم.

hp

این پاسخ دور از انتظار نبوده و نیست چرا که باید توجه داشت این نامه و پاسخ آن ده سال قبل از عرضه اولین کامپیوتر شرکت معظم اچ پی در آن زمان صورت گرفته و آنها تنها در حال آزمایش در کسب و کار الکترونیک بودند.

امروزه بسیار دور از انتظار است که شما تاکنون از یکی از محصولات این شرکت برخوردار نبوده و یا از آن استفاده نکرده باشید. پس از آن نامه مدت زیادی نگذشت که هیولت دانش بسیاری در زمینه کامپیوتر کسب کرد و این تا آنجا پیش رفت که امروز این موضوع یعنی عذرخواهی 55 سال پیش هیولت برای شما جالب توجه باشد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. Ehsan Paydar می‌گوید

    بنا به نقل از دستمون
    پس بنده ی خدا هیولت چه جوری می خواست به ارتش کمک کنه وقتی هنوز تازه اولین ماشین حساب تازه اختراع شده بود که فقط چهار عمل اصلی راانجام می داد ودر یک ساختمان ۴طبقه جاگرفته بود.
    (به دستانت قبل از تایپ بیاموز قبل از هر نوشتاری کمکی فکر کند! D:)
    D:D:D:D:D:D:D

  2. نام شما می‌گوید

    دوست عزیز به تاریخ نامه توجه کنید.اولین ماشین حساب تازه اختراع شده بود کهفقط چهار عمل اصلی راانجام می داد ودر یک ساختمان 4طبقه جاگرفته بود.

  3. Ehsan Paydar می‌گوید

    احتمالا منظور هیولت این بود که در ساخت کامپیوتر های ارتش نمی تواند کمک کند ..!؟!؟؟!؟! D: