چرا نوکیا شیوه نامگذاری موبایل هاى خود را تغییر داد؟
نوکیا در نهایت پذیرفت ظرفیت شیوه نامگذاری گوشی هایش به پایان رسیده و باید شیوه جدیدی اتخاذ کند و البته برای این تغییر شیوه 3 دلیل جالب و قابل تامل آورده است
به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه خبری “تک اسپوت” ، نوکیا این هفته مدل جدید تلفن همراه خود با نام “نوکیا 500” را عرضه کرد ؛ اولین گوشی از سری جدید گوشیهای نوکیا که فقط با اعداد نام گذاری می شوند و نه با حروف .
نوکیا در نهایت پذیرفت ظرفیت شیوه نامگذاری گوشی هایش به پایان رسیده و باید شیوه جدیدی اتخاذ کند و البته غول فنلاندی برای این تغییر شیوه 3 دلیل جالب و قابل تامل آورده است :
1 – قابلیتهای گوشی را به ما معرفی نمیکرد : بسیاری از تلفن های همراهی که امروزه عرضه میشوند ، دارای سخت افزارها و نرم افزارهای سازگار برای انجام هر عمل دلخواهی هستند . حتی در صورتی که برای انجام یک کار خاص تبلیغ شده باشند . دسته بندی های گوشی های نوکیا بر اساس شاخص های آنها بود ، اما اغلب با کاربردی که مردم از گوشی ها داشتند مغایرت داشت .
2 – مقایسه گوشی ها سخت بود : تفاوت “C7” با “X7” در چیست . یا “C3-01” با “C3” چه تفاوتی دارد . کدامیک ارزانتر است؟
3 – مردم با اعداد راحتترند : منطق مصرف کننده از نام محصولات ، بر اساس فلسفه ” اعداد بزرگتر ، قابلیت بیشتر” است . بعلاوه ، مردم یادگرفتهاند که انتظاراتشان از امکانات یک گوشی را بر اساس اعداد نامگذاریش پیش بینی کنند .
سیستم نامگذاری جدید نوکیا بر این اساس است : عدد اول حدود قیمت یا ویژگی اصلی و دو عدد دوم شناسه منحصر بفرد گوشی . با این حساب نوکیا در سری 500 قابلیت عرضه 99 مدل گوشی دیگر را هم دارد .
این شیوه نامگذاری را پیش از این تعداد کمی از شرکتهای سازنده تلفن همراه هم به کار گرفتهاند ، اما امیدواریم که همه شرکتها نامگذاری محصولاتشان رو به این شیوه تغییر بدهند . این شیوه ، ساده و مختصر است و از گزافه گویی پرهیز میکند .
پایان مطلب/
خطتان عربی است، آن وقت شما میگوئید از یک واژه مرسوم عربی که در فارسی جا افتاده استفاده نکنیم؟
چطور با استفاده از واژههای انگلیسی مشکل ندارید؟
از واژه های عربی استفاده نکنیییییییییییییییییید
زنده باد زبان فارسی
ا ت خ ا ذ عربی است و…