اپل از دولت آمریکا بهتر پول درمی‌آورد!

تنها تفاوت بین اپل و دولت ایالات متحده در این است که اپل می‌داند چگونه سرمایه خود را افزایش دهد در حالی که دولت ایالات متحده تنها در حال گذران امور جاری خود است.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی تک اسپوت ،با توجه به آمار منتشر شده توسط خزانه داری آمریکا مجموع پول نقد و اوراق بهادار این شرکت در بورس امریکا از مجموع درآمد دولت آمریکا در چند صباح اخیربیشتر است.

در هفته گذشته اپل گزارش 3 ماهه خود را منتشر کرد که نشان می‌داد این شرکت در حدود 28.57میلیارد دلار درآمد داشته است که از این مقدار در حدود 7.31 میلیارد دلار سود خالص است و با انتشار این خبر که بهترین فروش مالی تاریخ شرکت اپل بوده است سهام این شرکت در بورس وال استریت به بیش از 400 دلار رسید که در مجموع پول نقد اپل و ارزش اوراق سهام به مبلغ باورنکردنی 76.2 میلیارد دلار رسیده است.

obamaipadsignature

با این حال طبق گزارش خزانه داری آمریکا ،دولت ایالت متحده موفق به کسب درآمد 73.8 میلیارد دلار در 3 ماهه اخیر شده است که البته ممکن است این رقم کمی گمراه کننده باشد زیرا دولت فدرال پول بسیار بیشتری را با توجه به اخذ مالیات بدست می آورد و این اعداد در حقیقت سقف بدهی است که باید وصول شود در حالی که پول اپل نقد نقد است.

تنها تفاوت بین اپل و دولت ایالات متحده در این است که اپل می‌داند چگونه سرمایه خود را افزایش دهد در حالی که دولت ایالات متحده تنها در حال گذران امور جاری خود است.

به نظر می‌رسد اگر بزرگترین شرکت های فناوری در جهان به عمو سام پول قرض دهند تنها می توانند خرج چند روز گذران عمو سام را بدهند زیرا بر طبق اعلام فورچون ،خرج گرداندن ایلات متحده در هر روز در حدود 10 میلیارد دلار است.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.