سیستم جدید تویوتا هدایت خودرو را پس از حمله قلبی راننده برعهده می‌گیرد!

در صورت وقوع حمله قلبی در راننده سیستم به صورت خودکار تیم‌های امدادی و نزدیک‌ترین بیمارستان به محل وقوع حادثه را خبر خواهد کرد.

0

به گزارش فارنت و به نقل از دیوایس حملات قلبی در هر جایی و در هر زمانی امکان رخ دادن دارد؛ حتی خدای ناکرده هنگامی که شما در حال رانندگی هستید.

این دقیقا همان دلیلی است که تویوتا را به این فکر انداخته تا به خاطر آن دست به تولید فرمان‌هایی برای خوردوهای خود بزند که در آن سنسورهایی تعبیه شده که در صورتی که به این نتیجه برسد که در ضربان قلب راننده اختلالاتی شبیه حملات قلبی ایجاد شده است به صورت خودکار و با کمک دوربین هایتعبیه شده در عقب و جلوی ماشین، سرعت اتومبیل را پائین می‌آورد.

toyota-ecg-steering-wheel

فرضیه دیگر مطرح شده در این فرمان‌ها بدین صورت است که در صورت وقوع حمله قلبی در راننده سیستم به صورت خودکار تیم‌های امدادی و نزدیک‌ترین بیمارستان به محل وقوع حادثه را خبر خواهد کرد.

پیش از این شرکت خودروسازی فورد از طرح خود برای ساخت صندلی‌هایی خبر داده بود که در آنها سنسورهایی تعبیه شده بود که ضربان قلب راننده را ثبت می‌کردند.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.