سیستم عامل MS-DOS جشن 30 سالگی خود را می‌گیرد!

در حدود 30 سال پیش بود که در پی بروز برخی از اتفاقات سبب ثروتمند شدن بزرگترین نام در صنعت رایانه های شخصی و در نتیجه یکی از ثروتمندترین مردان روی زمین شد.

1

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی تک اسپوت در حدود 30 سال پیش بود که در پی بروز برخی از اتفاقات سبب ثروتمند شدن بزرگترین نام در صنعت رایانه های شخصی و در نتیجه یکی از ثروتمندترین مردان روی زمین شد.

در 27 ژولای 1981 ،مایکروسافت یک معامله را در مورد خرید یک سیستم عامل به نام QDOS (سیستم عامل سریع و کثیف ) با تیم پاترسون که این سیستم عامل را برای استفاده از رایانه شخصی در خانه تهیه کرده بود را نهایی کرد.

seattle-computer-ms-dos-2-640x762

بعد از خرید این سیستم عامل توسط مایکروسافت ،نام این سیستم عامل به MS-DOS یا همان Microsoft Disk Operating System تغییر پیدا کرد  و بعد از مدت کوتاهی بر روی رایانه های IBM  روانه بازار شد.

همانطور که میدانید IBM در سال 1981 از مایکروسافت تقاضای یک سیستم عامل برای خط تولید رایانه‌های شخصی خود کرد و در ان زمان یک قرار داد در این مورد بین این دو شرکت منعقد شد.

msdos-30_610x388

خود پاترسون نیز تا سال 1988 در شرکت مایکروسافت کار می‌کرد و اکنون او یک شرکت به نام فناوری‌های پاترسون در سیاتل دارد که به توسعه سخت افزار برای شرکت‌های کوچک با نرم افزار های متناسب اقدام می‌کند.

البته خود سیستم عامل داس در سال 1994 در شرف اضمحلال بود که با آمدن ویندوز 95 ، تاریخ باردیگر به نفع مایکروسافت رقم خورد و تا ویندوز 7 ،همراه همیشگی سیستم عامل ویندوز بوده است.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. یک خوشحال دیگر برای جشن 30 سالگی ! می‌گوید

    بله چه خوب که جشن گرفت و چه خوب که همگی خوشحالیم.
    دانش آموزان و دانشجویان و اساتید نیز بخوبی تاریخچۀ آنرا میدانند و میدانیم.
    ای کاش میدانستیم که سیستم عامل OSx16 و افق با تاریخچه ای نزدیک به دو دهه در ایران و توسط ایرانی ساخته شده و سازگار با همان مایۀ فخر غرب یعنی MS-DOS است.
    همان که نسخۀ 3 آنرا به موزۀ تکنولوژی ایالات متحده دادند تا در تاریخشان بدرخشد.
    همان سیستم عاملی که پایه های Windows 10 و Windows ها بوده و همچنان هست (با رابط گرافیکی مانند OSx32 !!!!!!!!).
    از خودمان چه میدانیم ؟ از آن بگویید تا خوشحال شویم، ای هموطن !
    در این روز جشن ، آنها دو جشن میگیرند، یکی برای MS-DOS و دیگری برای اینکه آنها OSx16 و “افق” و OSx32 را میشناسند ولی در یک کشور 80 میلیون نفری، دانش آموزان و دانشجویان و اساتید کشور عزیزمان، بی خبرند یا خود را به بی خبری زده اند!
    بنابر این دو بار خوشحالند. بله ، این است شادی !