ببینید: تصاویری از فروشگاه‌های تقلبی اپل در چین!

گفتنی است که در این فروشگاه های تقلبی اپل در چین محصولات بدون مجوز اپل یا به نوعی قاچاق و حتی محصولات تقلبی ساخته شده از نمونه اصلی به فروش می‌رسند.

9

رسانه‌های غربی هر روز در حال انعکاس تغییرات سریع در کشور اژدهای زرد یعنی چین هستند و همگی این نکته را نیز قبول دارند که چین سریعترین رشد اقتصادی در جهان دارد. تصاویری که به تازگی در اینترنت منتشر شده است خبر از وجود فروشگاه های تقلبی اپل در چین دارد.

وبلاگی که این تصاویر را منتشر کرده در مطلب خود آورده است که:

در دو سالی که من در آپارتمان خود در شهر کونمینگ زندگی می‌کنم تحولات بسیاری حول و حوش آپارتمان من در حال رخ دادن است، بسیاری از ساختمان ها از بین رفته‌اند بسیاری از مناطق نوسازی شده است و باور کنید برای کسی که مانند من بعد از دو ماه به چین بازگشته شاید تشخیص و پیداکردن آپارتمانش بسیار مشکل باشد. (البته شوخی کردم).

فروشگاه‌های بسیاری مانند مک دونالد ، KFC و H&M در شهر ما گشوده شده است و در حقیقت محله ما به سرعت در حال تبدیل شدن به مرکز تجاری شهر است. یک روز بعد از مسافرت دو ماهه تصمیم گرفتم تا در شهر چرخی بزنم ولی در یک خیابان که تنها چند بلوک با ما فاصله داشت با دیدن یک مکان جدید بلافاصله مانند هر آمریکایی دیگری دهانم ار نعجب باز ماند!.

IMG_6546_brighter

فروشگاه های تقلبی اپل در چین

با کمال تعجب به داخل فروشگاه اپل رفتم همانند تمامی فروشگاه های کلاسیک اپل راه پله های تودرتو و دارای معماری مدرن بوده و حتی کارمندان آن تی شرت های آبی رنگ مشهور اپل با کارتهای شناسایی اپل برگردن داشتند.

IMG_6541

من با خودم شرط بستم که آیا این فروشگاه واقعی اپل است یا خیر، ولی بعد از تحقیقات متوجه شدم که اپل در شهر ما که آخر دنیاست اصلا شعبه‌ای ندارد.

IMG_6545

IMG_6535

IMG_6534

IMG_6532

به راستی که چین در کپی کاری هیچ نمونه‌ای ندارد و بعد از گشت و گذار بیشتر، متوجه دو فروشگاه مشابه در چند خیابان آنطرف تر شدم. با اینکه فروشگاه ها یک کپی کاری تمیز از فروشگاه اپل بودند اما نباید از بعضی چیزها گذشت: پله‌ها استحکام کافی ندارند و برخی از دیوارها به خوبی رنگ آمیزی نشده‌اند.

گفتنی است که در این فروشگاه محصولات بدون مجوز اپل یا به نوعی قاچاق و حتی محصولات تقلبی ساخته شده از نمونه اصلی به فروش می‌رسند.به راستی آیا استیوجابز این ها را می‌بیند!

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

9 نظر برای این مطلب
  1. جاوید می‌گوید

    سلام آقا حسین!
    بی عرضگی ایرانی ها را با لعنت بر چینی ها نمی توان جبران کرد.با این همه منابع و این موقعیت عالی نمی توانی با چینی ها رقابت کنی؟ دلیلش هم خودت پیدا کن.بیشتر تاجرهای ما فاسد و از خدا بی خبرند. …

  2. […] ماه گذشته یک بلاگر آمریکایی خبری را منتشر کرد که در رسانه‌ها بازتاب بسیاری داشت. این بلاگر تصاویری از کپی استادانه فروشگاه اپل در کانمینگ چین منتشر کرد  که به صورت غیر مجاز اقدام به عرضه “جنیون” آیفون ، مک بوک و دیگر محصولات اپل می‌کرد(در اینجا بخوانید). […]

  3. حامد می‌گوید

    آقا پس بگو چرا تو ایران وسایل الکترونیکی ارزونتر از همه جاست

  4. […] خبر وجود فروشگاه‌های تقلبی اپل در شهر کونمینگ چین در فارنت و سایر رسانه‌ها ،مقامات دولتی در چین شروع به تحقیق در […]

  5. ali می‌گوید

    دمت گرم محسن جون
    باحال بود !

  6. محمد جلالی می‌گوید

    چینی ها اگر بخوان استیوجابز رو هم کپی می کنند.

  7. عباس می‌گوید

    سلام دوست عزیز
    من ساکن پکن هستم و نمیدونم شما از کدوم شهر چین صحبت میکنید ولی در پکن نمایندکی اپل هست و کاملا هم اصلی هست و در حال حاضر چین یکی از بزرگترین مشتریهای محصولات اپل میباشد

  8. حسین می‌گوید

    لعنت بر پدر و مادر هر چی چینی، دنیا را دارن به لجن می کشن.

  9. میلاد می‌گوید

    سلام.نکنه تاجرای ایرانی هم از همین جاها برامون آی پد و آی فون میارن؟!!!! :)