گوگل به کاربران خود هشدار می‌دهد!

این برای اولین بار است که گوگل اذعان می کند ممکن است کاربران در بازدید از وب سایت مرجع گوگل دچار آلودگی شوند

1

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی Mashable ،گوگل پس از اینکه یک تروجان را شناسایی کرد که ترافیک غیر معمول را به سرورهای این شرکت هدایت می‌کند به کاربران تحت تاثیر قرار گرفته از این تروجان هشدار می‌دهد.

“دامین منشر” کارشناس امنیتی گوگل در وبلاگ این شرکت نوشته است: “ما یک افزایش ترافیک غیر معمول را بر روی سرورهای خود احساس کردیم و پس از بررسی های فنی مشخص شد که ایراد در یکی از سرورهای دیتای ما وجود دارد و دلیل بروز این مشکل نیز تحت تاثیر قرار گرفتن از یک نوع تروجان است”.

البته تعداد کاربران تحت تاثیر قرار گرفته از این نرم افزار مخرب نامشخص است اما تعداد آن به قدر کافی زیاد بوده تا گوگل را مجاب کند تا یک اطلاع رسانی برجسته را در بالای نتایج حستجوی خود در رایانه هایی که گمان می‌برد آلوده است به نمایش گذارد.

MalwareWarningScreenshot

منشر در ادامه می‌گوید:” امیداوریم که با اطلاع رسانی ما به کاربران، این نرم افزار مخرب را که به اصطلاح ‘proxies’ می‌نامیم با کمک کاربران حذف نماییم”

این برای اولین بار است که گوگل اذعان می کند ممکن است کاربران در بازدید از وب سایت مرجع گوگل دچار آلودگی شوند هر چند یک بار در سال 2009 این وب‌سایت اشتباها و به صورت تصادفی تمام وب‌سایت‌های اینترنتی را آلوده و خطرناک شناسایی کرد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. مجید می‌گوید

    چرا خبر ورود سیستم عامل گوگل رو که هفته پیش ارائه شد اطلاع رسانی نکردین ؟