مراقب خدای یونانی اندروید باشید!

این تروجان در پس زمینه ، همه پیامک های دریافتی را رصد کرده و به یک سرور ناشناس ارسال می‌کند

2

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی افتردان ،یک تروجان بسیار خطرناک تلفن های همراه هوشمند اندرویدی را تهدید می‌کند که نام این تروجان زئوس خدای یونانی است.

موسسه امنیتی Fortinet هشدار داده است که این تروجان خطرناک اقدام به سرقت اکانت‌های بانکی کاربران کرده و آنرا برای مجرمینی ارسال می‌کند که می‌توانند از این اطلاعات سوء استفاده کنند.

یکی از این سوء استفاده ها ارسال این یک کد عبوری برای بانک‌ها است تا سرور بانک از صحت معامله از طریق تلفن همراه مطمئن شوند و بدیهی است که سارقان می‌توانند با انتقال وجه از حساب قربانی به حساب خود با ارسال این کد ، معامله را قطعی کنند.

fortinetandroid_500x443

جالب است بدانید که منشاء عمده این حملات از طریق نرم افزار Trusteer’s Rapport است که کارکرد آن این است که به کاربران اطمینان می‌دهد ارتباط امنی بین بانک و تلفن همراه برقرار شده است.!

یکی از کارشناسان Fortinet در این مورد می گوید:”این تروجان در پس زمینه ، همه پیامک های دریافتی را رصد کرده و به یک سرور ناشناس ارسال می‌کند و مجرمان پس از آن به راحتی به سرقت اعتبار و پول مبادرت می‌کنند”.

در حال حاضر اگر شما از یک برنامه امنیتی معتبر برای تلفن همراه خود استفاده نمی‌کنید بهترین راه این است بی خیال بانکداری موبایل از تلفن همراه اندرویدی خود شوید.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. ارین می‌گوید

    anti virus dr web version 8 نصب کردم این حرفا حالیش نیس میزنه بدافزار رو میترکونه . روزی دو بار هم اپدیت میزاره

  2. ايسان می‌گوید

    ما مراقبیم شما جه طور…؟