گران‌قیمت‌ترین تیغ اصلاح جهان به تیزی یاقوت!

لبه تیز این تیغ‌های اصلاح یکصدهزار دلاری ، 500 برابر نازک‌تر از یک رشته موی انسان هستند و تیزتر از هر چیزی هستند که بشناسید.

6

به گزارش فارنت و به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی‌میل گران قیمت‌ترین تیغ اصلاح جهان به قیمت یکصد هزار دلار که به دو تیغ ساخته شده از یاقوت مجهز است به فروش گذاشته شد.

Bright-Light-Zafirro-Iridiums

محققان برای ساخت این تیغ اصلاح سه سال وقت گذاشته‌اند و برای آن دسته‌ای با جنسی از ایریدیوم خالص ساخته‌اند. ایریدیوم در شیمی به عنوان مقاوم‌ترین فلز پلاتینیومی در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی شناخته می‌شود و به ندرت و در شهاب سنگ‌های آسمانی یافت می‌شود.

دو تیغه اصلاح این تیغ اصلاح از جنس یاقوت سفید است که در آزمایشگاهی متعلق به شوروی سابق در جمهوری اکراین به دست آمده است.

Zafirro-Iridiums-Bright-Light

تنها 80 اتم در لبه تیز این تیغ‌های اصلاح وجود دارد که به نازکی برابر یک ده هزارم ضخامت یک موی انسان و یا بهتر بگوئیم 500 برابر نازک‌تر از یک رشته موی انسان هستند و تیزتر از هر چیزی هستند که بشناسید.

تنها 99 عدد از این تیغ اصلاح توسط کارخانه آمریکایی برایت‌لایت ساخته خواهد شد و این شرکت اعلام کرده است که تیزی این تیغ‌های اصلاح تا یکسال دوام داشته و با سرویس رایگان این شرکت تیزی آن برای ده سال تضمین خواهد شد.

این شرکت همچنین اعلام کرده است که هر یک از این تیغ‌های اصلاح از قویترین، بهترین و پایدارترین جنس‌های موجود ساخته شده است.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

6 نظر برای این مطلب
  1. سامان می‌گوید

    جشن تولدم نزدیکه بابام گفته یکی برات میخرم

  2. علیرضا می‌گوید

    من یکیشو میخوام بخرم

  3. وحید می‌گوید

    این تیغ ها به پوست ما نمیسازه
    همین ژیلت هم از سرمون زیادیه
    این تیغ ها مال از ما بهترونه

  4. Hamid می‌گوید

    سلام
    لطفا علامت Google +1 هم به سایتتون اضافه کنید

  5. شهاب می‌گوید

    اینو هم اضافه کنم که شما برای خرید این تیغ باید 100000 دلار بابتش پول بدید..بله درسته صد هزار دلار!
    تقریبا معادل 69500 یورو!!!!

  6. پرویز می‌گوید

    شگفت آوره