بیت تورنت 10 ساله شد

در تابستان سال 2002 ،کوهم برای اینکه سرویس خود را مشهور کند شروع به اشتراک گذاری فیلم‌های حجیم و فایل‌های موسیقی بر اساس این سیستم کرد

1

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی تک اسپوت ، 10 سال از زمانی که برام کوهن پروتکل peer-to-peer یا همان p2p بیت تورنت را پایه گذاری کرد می‌گذرد.

در 2 ژولای 2001 ،او در پستی که در یاهو گروپ ارسال کرد چنین نوشت:”برنامه جدید من ،بیت تورنت  و حالا در حال کار بر روی نمونه های دیگر نیز هستم ومی‌توانید در این جا آزمایش کنید : http://bitconjurer.org/BitTorrent/”

کوهن نخستین کلاینت بیت تورنت را بر مبنای زبان برنامه نویسی پایتون تهیه کرد  و البته او در خواست توسعه نرم‌افزار را برای یک شرکت نرم افزاری ارسال کرد و پاسخی که از سوی هیئت مدیره دریافت کرد این بود:

“بیت تورنت چیه ،می خوایم چیکار!”

BitTorrent turns 10 today

در تابستان سال 2002 ،کوهم برای اینکه سرویس خود را مشهور کند شروع به اشتراک گذاری فیلم‌های حجیم و فایل‌های موسیقی بر اساس این سیستم کرد و به زودی به محبوبترین سیستم تبادل فایل یک به یک بدل تبدیل شد و نکته جالب اینکه این سرویس تمامی محبوبیت خود را به تنهایی بدست آورده و به سرویس معروف یه دزدی فایل‌ها هیچ گونه اتکایی نداشت.

امروزه بیت تورنت یکی از رایج ترین پروتکل‌ها برای انتقال فایلهای بزرگ است و در سال 2004 ،در حدود 35 درصد از ترافیک اینترنت اختصاص به بیت تورنت داشت  و طبق آخرین بررسی ها در فوریه 2009 ، از 27 درصد تا 55 درصد از ترافیک اینترنتی جهان را بسته به موقعیت جغرافیایی به خود اختصاص داده است.

در ژانویه 2011 ،این شرکت اعلام کرد که آمار کاربران ماهیانه این پروتکل و سرویس زیر مجموعه‌اش یعنی μTorrent که در 52 زبان قابل دسترسی است در حدود 100 میلیون کاربر است و به طور متوسط در یک روز 20 میلیون کاربر از 220 کشور جهان از این پروتکل استفاده می‌کنند و در حدود 400 هزار نفر نیز به صورت روزانه به مشتریان دانلود این سرویس افزوده می‌شوند.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. hadidez می‌گوید

    من که خیلی ازش استفاده می کنم. در واقع یک راه ساده واسه دزدیه …