GSM شمع 20 سالگی خود را فوت کرد!

در حال حاضر در حدود 4.4 میلیارد نفر از کاربران سراسر جهان از این فناوری استفاده می‌کنند

4

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی Gsmarena ،فناوری مخابراتی GSM بیستمین سالگرد تولد خود را جشن گرفت.

اولین تماس تجاری مبتنی بر این شبکه در در تاریخ 1 ژولای 1991  در هلسینکی فنلاند  در شبکه اپراتور مخابراتی Radiolinja’s و توسط نخست وزیر وقت فنلاند هری هولکری با معاون شهردار تمپره خانم کارینا سونیو انجام گرفت.

gsm

در مسیر تکامل فناوری موبایل ، نخست فناوری NMT یا همان 1Gبود که در سال 1995 موبایل‌ها به این فناوری مجهز شدند  و در حال حاضر نیز اکثریت شبکه‌های مخابراتی در سراسر جهان دارای فناوری 3Gهستند که در حال ارتقای خود به نسل چهارم مخابراتی یا همان 4G هستند تا از قافله پیشرفت بیشتر از این عقب نمانند.

در حال حاضر در حدود 4.4 میلیارد نفر از کاربران سراسر جهان از این فناوری استفاده می‌کنند که شامل 838 اپراتور از 234 کشور جهان هستند .

gsmarena_001

گفتنی است که فناوری‌های مخابراتی به سرعت در حال پیشرفت و توسعه هستند و به عنوان مثال شبکه‌های مخابراتی LTEدارای سرعت دانلود 100 مگابیت بر ثانیه هستند و اریسکون در حال راه اندازی شبکه مخابراتی در سوئد با سرعت دانلود یک گیگابایت در ثانیه است که تا سال 2013 وارد مرحله نهایی و راه اندازی می‌شود.

پی نوشت:راستی کاربران عزیز کشور ما تا چه اندازه به سرعت یک گیگابیت در ثانیه نزدیک هستند.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. ع.الف می‌گوید

    بخدا حسرت به دل میمیریم آدم چی بگه آخه.چرا ما باید تا این درجه عقب مونده بمونیم.اصلاح میکنم جمله م رو چرا دارن کاری میکنن که عقب مونده بمونیم آخه چرا؟ به کی بگی.آیا تو این کشور گوش شنوایی هم هست؟

  2. Irani می‌گوید

    سالهای زیادی است که از اینترنت پر سرعت در سوئد استفاده میکنم ، که ابتدا با ۱۰ مگابیت شروع شد و از حدود ۵ سال پیش سرعت را به ۱۰۰ مگابیت بدون گرفتن هیچگونه هزینه اضافه‏ای ارتقاء دادند ! در ضمن من در یک آپارتمان معمولی زندگی میکنم و از طریق کابل نوری به شبکه وصل هستم و شاید باور نکنید که ماهیانه حدود ۴۰ دلار میپردازم

  3. مسیح می‌گوید

    تا زمانی که مسئولان امر، سرعت ها و پهناهای باند بالا رو مسئله ای غیر لوکس بدونن و متوجه بشن که اینترنت و بستر IT، فرصت هست و نه الزاما تهدید، همچنان این بحث های تکراری و چک و چانه ها بر سر ارتقا پهنای باند، در بین خواهد بود.

  4. ar30 می‌گوید

    مابه یک مگ واقعی هم نمیرسیم.