آیا فایرفاکس 5 از نسخه‌های پیشین خود پایدارتر است؟

یکی دیگر از مشکلاتی که کاربران در فایرفاکس 4 از آن شکایت داشتند مشکل تخصیص فضای بسیار زیاد مرورگر در حافظه موقت (کش) سیستم بود همان مشکلی که در مرورگر کروم گوگل به چشم نمی‌خورد.

10

فارنت: در هفته‌‌ای که گذشت نسخه نهایی فایرفاکس 5 به صورت غیر منتظره به دنیای مرورگرها وارد شد زیرا نسخه 4 فایرفاکس تنها 3 ماه  پیش از حالت آزمایشی خارج شده و نسخه نهایی آن عرضه شده بود و  فایرفاکس 3 نیز در سال 2008 عرضه شده بود.

با یک نگاه گذرا به ویژگی‌هایی که توسط بنیاد موزیلا اعلام شده و با اینکه ارتقاهای قابل توجهی صورت گرفته است پرسش این است که  آیا این بروز رسانی‌ها در قالب فایرفاکس 4 به عنوان مثال نسخه 4.4 امکان‌پذیر نبود؟

با این حال مهمترین خبر در مورد نسخه 5 فایرفاکس، حل مشکل عدم پایداری فایرفاکس 4 است که مورد شکایت کاربران بسیاری بود.

Firefox-5

فایرفاکس 4 دارای  داستان جالبی بود و مهمترین مشکل این مرورگر عدم ثبات با ویندوز 7 بود که در مواردی باعث کرش و هنگ کردن سیستم کاربران می‌شد و برای کاربران دکمه ریست کیس دیگر تنهاترین راه‌حل بود.

با اینکه موزیلا در ماه مارس به روز رسانی‌های متعددی را برای نسخه 4 منتشر کرد اما به نظر مشکل فایر فاکس 4 لاینحل بود.

یکی دیگر از مشکلاتی که کاربران فایرفاکس 4 از آن شکایت داشتند مشکل تخصیص فضای بسیار زیاد مرورگر در حافظه کش سیستم بود مشکلی که در مرورگر کروم گوگل به چشم نمی‌خورد.

اکنون لیستی از جدیدترین ویژگی‌های فایرفاکس 5 که شامل اضافه شدن پشتیبانی از انیمیشن های CSS و… است در کنار گزارش‌های کاربران در مورد نسخه جدید فایرفاکس که گفته بودند دیگر مشکل فایرفاکس 4 را در مورد کرش سیستم ندارند دیده می‌شود و به نظر می‌رسد دلیل عرضه زود هنگام فایر فاکس 5 مشخص شده است:

بنیاد موزیلا سعی کرده است با ارائه فایر فاکس 5، خاطره نامطلوب فایرفاکس 4 را از ذهن کاربران محو کند و برای همیشه به تاریخ بسپارد.

منبع:  pcworld

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

10 نظر برای این مطلب
  1. فرهاد می‌گوید

    افزونه IDM CC رو از کار انداخت و من مجبور شدم دوباره فایرفاکس 4 رو نصب کنم. اونا که دانلود می کنند می دونند این افزونه چقدر حیاتی هست.

    1. x می‌گوید

      دکتر باید idm o آپدیت کنی ! نه اینکه بری …

  2. سعید اکبرزاده می‌گوید

    فایرفاکس نو آوری هاش ته کشیده. حالا فقط از بقیه مرورگر ها به خصوص اپرا داره کپی می گیره!

  3. رامین می‌گوید

    روی ویندوز XP SP3 خوب کار می کرد ورزن 4 درسته رم رو زیاد اشغال می کنه نزدیک 200 مگ رم رو اشغال می کنه که الان هم همین حدوده البته من افزونه یه 10 15 تایی دارم ولی اون موقع مشکلی نداشت با افزونه ها اما الان من نصب کردم 5 رو و افزونه ها رو به روز کردم یه مقداری سنگین شده بعضی وقتا وارد هنگ مختصری میشه که باید صبر کنی بعد روال کار خودشو پیش می گیره با افزونه FireFtp که کلا وقتی فعال می شه سنگین حرکت می کنه سیستم.
    کلا نمی دونم ولی کسایی که می ترسن افزونشون از بین بره زیاد نگران نباشن چون بعد از ورژن 3 به بعد سیستم موزیلا عوض شد و افزونه هایی که با 4 هماهنگ باشن به نظم با بقیه هم هماهنگ میشن چون من که به روز کردم کار کرد همشون.

  4. فرهاد می‌گوید

    من میخواستم آپدیت کنم ولی دیدم که میخواد افزونه ها رو حذف کنه و انصراف دادم.

  5. پویا می‌گوید

    به نظر من کروم از همه اینا بهتره

  6. مانی می‌گوید

    خدا خیرش بده که این نسخه 5 رو ارائه کرد.

  7. امیر می‌گوید

    فایر فاکس 5 بعضی از افزونه ها رو از کار میندازه

  8. کیوان می‌گوید

    من بافایرفاکس مشکل کرش داشتم مخصوصا زمانی که یه ایمیل یا صفحه ای را باز میکردی که پر از عکس بود و سنگین میشد. اینجور مواقع حتی با بستن تب مورد نظر هنوز داشت از شبکه بار میکشید هر چقدر هم صبر میکردم فایده نداشت تا مجبور میشدم کلا فایرفاکس رو ببندم. در بعضی مواقع که باید شبکه رو قطع میکرد و دوباره وصل میکردم تا درست میشد. که البته این مشکل رو با نسخه های قبلی و نسخه 5 ندارم. در ضمن کشتی گیرم نیستم.

  9. مجید می‌گوید

    من که از ورژن 4 استفاده کردم مشکل کرش نداشتم ، دیگران لابد با مرورگرشون کشتی میگیرن که این بلا سرش میاد /