ساخت دوربین عکاسی کاغذی که قادر به عکاسی با آن نیز هستید!

ماتیو نیکلسون طراح و عکاس انگلیسی توانسته است طرح کامل ساخت یک دوربین Leica M3 را در وب‌سایت خود به نمایش بگذارد که بنا بر ادعای خود او شما با ساخت این دوربین حتی قادر به عکاسی هم خواهید بود.

6

به گزارش فارنت و به نقل از اُبر گیزمو اگر چه شاید بودجه شما کفاف خرید یک دوربین قدیمی و جذاب از برند لیکا (Leica) را ندهد مخصوصا اگر از نوع قدیمی آن باشد که اخیرا در یک حراجی به قیمت 1.9 میلیون دلار فروخته شد.(اینجا بخوانید)، اما باعث خوشحالی شما خواهد بود که بدانید یک طراح انگلیسی با استفاده از هنر کاردستی با کاغذ به آرزوی شما جامه عمل پوشانده است بیشتر از آن وقتی خوشحال خواهید شد که بدانید واقعا خواهید توانست با این دوربین عکاسی هم کنید!

leica-M3-paper-craft

ماتیو نیکلسون طراح و عکاس انگلیسی توانسته است طرح کامل ساخت یک دوربین Leica M3 را در وب‌سایت خود به نمایش بگذارد که بنا بر ادعای خود او شما با ساخت این دوربین حتی قادر به عکاسی هم خواهید بود.

Leica-M3-Paper-Craft-Camera

البته طبیعتا در این طرح که به نظر ساده بوده و به سرعت قابل ساخت است برای اینکه قادر به عکاسی باشید برخی قطعات دوربین هم به کار رفته است.

LEICA-M3-PaperCraft-Layout

در وب‌سایت نیکلسون طرح کاردستی‌های کاغذی دیگری نظیر دوربین فیلمبرداری مداربسته و ساعت مچی کاغذی نیز قابل مشاهده و یادگیری است. احتمالا برنامه کاردستی خوبی برای اوقات فراغت خود در پیش رو دارید!

پ.ن: برای استفاده از طرح و نقشه ساخت دوربین کاغذی و دیدن اندازه بزرگتر بر روی آن کلیک کنید.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

6 نظر برای این مطلب
  1. امیرعلی می‌گوید

    استاد کسی که میگه موتور و لنزش رو باید کاغذی درست کنی این دوربین از اون نوار ها داره که وقتی در دوربین بازشه به کمک نور عکس روی اون میوفته بعد دوباره میچرخونی نوار رو عکس جدید میگیری

  2. محمدR3ZA می‌گوید

    با سلام و خسته نباشید.. من میخوام یه دوربینی اختراع کنم به شعاع 30میلیمتر از کی میتونم کمک بگیرم؟؟و اینم بگم بگم و میخوام روی این دوربین سیستم سرعت سنج بگذارم از کی کمک بگیرم تو نت که کمکی نیست ممنونم میشم

  3. فاطیما می‌گوید

    لطفا ادرس وب سایت ماتیو نیکلسون را بنویسید

    1. محسن صحافی می‌گوید
  4. احسان می‌گوید

    خیلی باحای بود

  5. مجید قضنفری می‌گوید

    همش که کاغذی نمیشه! اگه لنز و موتورش رو کاغذی ساخت اونوقت هنره. این کاردستی به درد آدم بزرگا میخوره تا برن اداره 20 بگیرن.

  6. احسان می‌گوید

    خیلی باحال بودممنون