هکرهای چینی جیمیل صدها مقام آمریکایی را هک کردند!

این حملات صدها آدرس پست الکترونیک جیمیل شامل مقامات آمریکایی، فعالان سیاسی چینی، مقامات برخی کشورهای آسیایی علی‌الخصوص کره جنوبی، مقامات نظامی و روزنامه‌نگاران را مورد حمله و هک قرار داده است.

5

به گزارش فارنت و به نقل از فوربس صدها اعتبار پست الکترونیکی جیمیل شامل ایمیل برخی مقامات رسمی و نظامی ایالات متحده و برخی مقامات و فعالان در کره جنوبی و چین دوباره از سوی هکرهای چینی مورد حمله قرار گرفته و هک شد.

Gmail-phishing-Attack

گوگل در این خصوص اعلام کرده است که علیرغم استحکام و فدرت سیستم امنیتی سرورهای ابری ما، بررسی‌های ما از دریافت برخی اقدامات هماهنگ و دسته‌جمعی برای جمع‌آوری اطلاعات شخصی و رمز عبور کاربران به وسیله حملات موسوم به فیشینگ حکایت دارد. این حملات که ظاهرا از استان جینان چین صورت گرفته است صدها آدرس پست الکترونیک جیمیل شامل مقامات آمریکایی، فعالان سیاسی چینی، مقامات برخی کشورهای آسیایی علی‌الخصوص کره جنوبی، مقامات نظامی و روزنامه‌نگاران را مورد حمله و هک قرار داده است.

بنا بر اعلام گوگل هکر و یا هکرها با ارسال ایمیل به اشخاص و صورت دادن حملات موسوم به فیشینگ موفق به دسترسی کامل به اعتبار پست الکترونیکی افراد شده‌اند.

در همین حال برخی تصاویر از صفحه وب‌سایت استفاده شده در این حمله فیشینگ و شباهت بسیار زیاد آن به صفحه اصلی جیمیل منتشر شده است.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

5 نظر برای این مطلب
  1. محمد می‌گوید

    هرچند اصلا از گوگل خوشم نمیاد ولی کوروش حرف حساب زده ، و حرف حساب جواب نداره.

  2. کوروش می‌گوید

    هنوز خیلی ها نمیدونن حملات فیشینگ چیه و فکر میکنن این افتضاح گوگله!!!
    حمله فیشینگ به این صورت هست که مثلا یک ایمیل برای شما میفرستند و جوری وانمود میکنن که این ایمیل از طرف گوگل برای شما اومده، توی این ایمیل یک لینک به صفحه لاگین جیمیل قرار میدن و شما رو تحریک میکنن که با استفاده از این لینک وارد جیمیل بشید، درحالیکه لینک مورد نظر اصلا ربطی به سایت گوگل نداره و آدرسی خیلی شبیه به اون داره که در اختیار هکر هست. اونها صفحه جیمیل رو روی آدرس خودشون شبیه سازی میکنن و شما که خیال میکنید با صفحه گوگل طرف هستید، آیدی و پسورد خودتون رو وارد میکنید و به همین راحتی اون رو در اختیار هکر قرار میدهید، بدون اینکه اصلا گوگل در جریان قرار بگیره یا بتونه کاری کنه.
    این نوع هک شدن فقط بخاطر حماقت کاربره نه افتضاح سرویس دهنده اصلی.

  3. کیوان می‌گوید

    باید توجه داشت که گوگل هک نشده بلکه حساب کاربری چند نفر با یه صفحه ی جعلی هک شده …گوگل بیچاره کاری نمی تونست بکنه!

  4. Farid Jabari می‌گوید

    در این مورد ذکر این نکته لازم است که آیا سران نظامی آمریکا از سرویس Gmail برای پست های الکترونیکی استفاده می کنند ؟ طبیعتا این طور نیست و در صورتی که استفاده ای از این سرویس شود صرفا شخصی می باشد.

  5. mjhu می‌گوید

    این دفعه دومی که جی میل به این افتضاحی هک میشه.