گوگل دیگر روزنامه‌های قدیمی را آرشیو نمی‌کند!

گوگل دندان گردی ناشران را برای کسب درآمد از این راه دلیل متوقف کردن این پروژه اعلام کرده است.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی افتردان، شرکت گوگل تائید کرد که دیگر روزنامه‌های قدیمی را آرشیو نکرده و مهمترین دلیل آن را نیز دندان‌گردی ناشران برای کسب درآمد برای خود و زیر سوال رفتن اصل آرشیو کردن روزنامه ها اعلام کرده است.

این شرکت با اعلام اینکه آرشیو خود را در این آدرس حفظ خواهد کرد اما دیگر مجموعه‌ای به این آرشیو اضافه نخواهد شد همچنین اعلام کرد: “ما همچنان به همکاری نزدیک با شرکای روزنامه‌ای خود با راه‌حل های جدید ادامه خواهیم داد که البته قسمتی از آن نیز آرشیو کردن و دیجیتالیزه کردن روزنامه‌های قدیمی در آرشیو اخبار گوگل نیز بود”.

Google-Old-newspaper-archive

گوگل تاکید کرده است که قابلیت برنامه جدید این شرکت شامل اضافه کردن ویژگی‌ها و عملکردهای جدید به این بخش از اخبار موجود است و این شرکت به همین دلیل از پذیرش میکروفیلم های جدید و یا فایلهای اسکن شده معذور است.

The-Halifax-Gazette-Mar-23-1752

در حال حاضر در حدود 3.5 میلیون نسخه از 2000 روزنامه مختلف در دسترس است. قابل ذکر است که قدیمی‌ترین روزنامه موجود در آرشیو گوگل به روزنامه‌ای به تاریخ 23 مارس سال 1752 از انتشارات هالیفاکس تعلق دارد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.