دکمه لایک فیس‌بوک یک‌سالگی خود را جشن گرفت!

بیش از 2.5 میلیون وب‌سایت در سرتاسر جهان به شبکه فیس‌بوک مرتبط هستند که 80 درصد 100 وب‌سایت برتر آمریکا در میان آنها می‌باشند.

3

به گزارش فارنت و به نقل از Mashable، درست یک سال از اضافه شدن قابلیت لایک به شبکه اجتماعی فیس‌بوک می‌گذرد و این روزها به راحتی می‌توان مدعی شد که دکمه لایک فیس‌بوک (که برخی کاربران ایرانی بجای آن واژه «زیبنده» را بکار می‌برند) دکمه‌ایست که می توان آن را به‌نوعی «همه جا حاضر» دانست و هنوز هم روزانه صدها وب‌سایت جدیدالتاسیس آن را به وب‌سایت خود اضافه می‌کنند.

فیس‌بوک برای اولین بار از این قابلیت در کنفرانس توسعه‌دهندگان F8 در کنار دیگر امکاناتی نظیر Open Graph  وinstant personalization رونمایی کرد. در واقع می‌توان گفت که فیس‌بوک با عرضه دکمه لایک ردپای خود را در وب گسترش داد تا تنها 50 هزار وب‌سایت در هفته اول عرضه از دکمه لایک فیس‌بوک بهره ببرند و در کمتر از یک ماه این رقم به یکصدهزار وب‌سایت برسد و این تعداد همچنان تا این روزها غیرقابل توقف باقی بماند.

Farnet_Facebook

فیس‌بوک روز پنج‌شنبه اعلام کرد که اکنون روزانه بیش از 10 هزار وب‌سایت در سراسر جهان دکمه لایک را به طراحی خود اضافه می‌کنند. البته این رقم تقریبا شش ماه پیش نیز اعلام شده بود و این بیانگر آن است که این آمار نسبت به شش ماه گذشته متوقف نشده و حتی سرعت آن کاهش پیدا نکرده است.

بزرگترین شبکه اجتماعی جهان همچنین اعلام کرده است که بیش از 2.5 میلیون وب‌سایت در سرتاسر جهان به شبکه فیس‌بوک مرتبط هستند که 80 درصد 100 وب‌سایت برتر آمریکا در میان آنها می‌باشند.

موفقیت فیس‌بوک چندان هم بدون حاشیه نبوده است چرا که گوگل چندی پیش از عرضه دکمه google +1 برای رقابت با لایک فیس‌بوک خبر داده بود اما این درحالیست که آخرین نتایج تحقیقات بیانگر آن است که این روزها در دنیای وب زدن یک لایک بسیار پرسودتر از یک توئیت است.

با وجود محدودیت‌های پیش‌روی کاربران ایرانی هنوز هم بسیاری از کاربران به این شبکه اجتماعی دسرتسی داشته و هر روز به آن سر می‌زنند اگر شما هم خود را فیس‌بوکی می‌دانید نظر شما در مورد دکمه لایک فیس‌بوک چیست؟ لایک زدن صفحه فارنت در فیس‌بوک پیشنهاد ویژه این مطلب پر از لایک ماست لطفا اگر فارنت می‌پسندید ما را در فیس‌بوک لایک بزنید و به دیگران هم پیشنهاد دهید..!

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. خرید شارژ می‌گوید

    واللا ما که جایی ندیدیم کسی واژه‌ی «زیبنده» رو به کار ببره. واژه‌ای که الان رایجه، «پسندیدن»ه، و با توجه به این که این «پسندیدن» شکل مصدری داره، میشه اونو به شکل افعال مختلف درآورد. ولی «زیبنده» چنین قابلیتی نداره.

  2. ar30 می‌گوید

    قبلا لایکیدیم :D

  3. بابک می‌گوید

    جالبه ما هم با دوستامون تو گفت و گو های عادی اگه از جمله یه نفر خوشمون بیاد سریع میگیم لایک الان دیگه جا افتاده اگه یکی جمله جالبی بگه همگی با هم میگیم لایلک :-)