اینتل: «تاندربولت» و «یو.اس.‌بی3» همزیستی مسالمت‌آمیزی خواهند داشت!

اینتل که پیش از این از عرضه محصولات خود با امکان پشتیبانی از هر دو فناوری در سال 2012 خبر داده بود، تاکید کرد که فناوری تاندربولت زندگی مسالمت‌آمیزی با فناوری یو.اس.بی 3 خواهد داشت.

1

به گزارش فارنت و به نقل از تی‌جی‌دیلی یکی از مدیران ارشد اینتل تاکید کرد که فناوری جدید انتقال داده تاندربولت (Thunderbolt) که پیش از این با عنوان لایت‌پیک (Light Peak) معرفی شده بود زندگی مسالمت‌آمیزی با فناوری یو.اس.بی 3 خواهد داشت.

کرک اسکاژن نایب‌رئیس گروه معماری اینتل تاکید کرد که “رابطه میان این دو فناوری بیشتر تکمیلی خواهد بود تا رقابتی”. اینتل پیش از این از عرضه محصولات خود با امکان پشتیبانی از هر دو فناوری در سال 2012 خبر داده بود.

پشتیبانی ذاتی اینتل از هر دو فناوری به عرضه چیپست موسوم به ایوی‌بریدج باز می‌گردد که به طور موثر پشتیبانی از فناوری یو.‌اس.‌بی 3 را در تمامی دستگاه‌های مجهز به این چیپست گسترش می‌دهد.

لازم به یادآوری است که محصول جدید مک‌بوک‌پرو شرکت اپل مجهز به چیپست‌های سندی‌بریدج شرکت اینتل اولین محصول با فناوری تاندربولت به حساب می‌آیند.

Thunderbult

پیش از این در گزارش‌ها آمده بود که برخی غول‌های سخت افزاری دنیا نظیر LaCie و وسترن‌دیجیتال  به زودی محصولات خود در بازار حافظه‌های جانبی را مجهز به فناوری تاندربولت به بازار عرضه خواهند کرد. در این گزارش‌ها نام‌های بزرگ دیگری همچون AJA، BlackMagic،Matrox ، Sonnet دیده می‌شد.

در همین حال  شرکت هیولت‌پاکارد که پیش از این فناوری یو.اس.بی 3 را در لپ‌تاپ‌های کلاس بالای خود به‌کار برده بود اعلام کرده است که در حال ارزیابی فناوری تاندربولت و آینده بکارگیری این فناوری در محصولات خود است.

شرکت سونی نیز در اقدامی مشابه اعلام کرده است که از فناوری تاندربولت پشتیبانی خواهد کرد اما همانطور که انتظار می‌رود برنامه زمانی بکارگیری این فناوری در محصولات این شرکت محرمانه باقی مانده است.

در فناوری تاندربولت که از تمامی استانداردهای I/O پشتیبانی می‌کند، سرعت انتقال داده‌ها تا 10 گیگابیت در هر ثانیه می‌رسد و برای انتقال داده از دو کانال مجزا بهره برده می‌شود. فناوری تاندربولت همچنین از فایروایر، فناوری‌های پیشین یو.اس.بی، شبکه‌های اترنت و درگاه‌های نمایشگرهای کیفیت بالا مانند HDMI و DVI پشتیبانی می‌کند.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. […] از این در گزارش‌ها آمده بود که برخی غول‌های سخت افزاری دنیا نظیر LaCie و […]