عرضه بلو-ری 100 گیگابایتی ری-رایت از سوی شرکت پاناسونیک

قابلیت رایت بر روی هر دو طرف این دیسک تنها قابلیت آن نیست و ظرفیت 100 گیگابایتی به همراه لایه محافظ (hard coat) برای جلوگیری از خش و آلودگی و نهایتا صدمه به اطلاعات روی آن از دیگر قابلیت‌های این محصول است.

2

به گزارش فارنت به نقل از اوبرگیزمو در حالی که هنوز درایوهای بلو-ری خوان همچنان در بازار سخت‌افزارهای جهان علی‌الخصوص کشورمان تازه‌وارد به حساب می‌آید و در این میان درایوهای بلو-ری رایتر غریب به حساب می‌آیند، شرکت پاناسونیک از عرضه اولین دیسک بلو-ری دو رو با قابلیت چندین بار رایت (re-writable) خبر داده است.

این تنها قابلیت این دیسک نیست و ظرفیت 100 گیگابایتی به همراه لایه محافظ (hard coat) برای جلوگیری از خش و آلودگی و نهایتا صدمه به اطلاعات روی دیسک از دیگر قابلیت‌های این دیسک است.

22_LM-BE100J

LM-BE100J BDXL دارای ظرفیتی برابر 12 ساعت فیلم Full HD با کیفیت  17Mbps و یا 8 ساعت و 40 دقیقه فیلم HD  با کیفیت 24Mbps است.

دیسک بلو-ری جدید شرکت پاناسونیک در حالی با قیمت نه چندان ارزان 10 هزار ین ژاپن (119 دلار) و در 24 فروردین به بازار ژاپن عرضه خواهد شد که هنوز این فرمت دیسک به عنوان فرمت رسمی انتقال اطلاعات شناخته نمی‌شود و به طور مثال در ایران بسیار کم شناخته شده و در میان کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد. آیا شما تاکنون از این دیسک‌ها استفاده کرده و یا می‌کنید؟

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. امین می‌گوید

    قیمتش بیش از اندازه نجومیه.
    الان با حدود 100هزار تومان می شه یه هارد اکسترنال (2.5 اینچ) 500 گیگابایتی یا بیشتر خرید.

  2. ar30 می‌گوید

    من که استقاده نکردم تا حالا از نزدیکم ندیدمش!

    کسی هم به اون صورت نمیشناستش .