عکس/ «ساعت زمین» در برج میلاد تهران، ایفل پاریس و بیگ‌بن لندن!

امسال برای اولین بار شاهد برگزاری مراسم ساعت زمین در برج میلاد تهران به نمایندگی از ایران در این طرح بودیم که یک‌ساعت در خاموشی به سر برد.

9

امسال نیز همچون سال‌های گذشته مراسم ساعت زمین در ساعت 20:30 دقیقه شنبه 26 مارس برابر با ششم فروردین ماه در سراسر جهان برگزار شد.

Earth-Hour-2011-Eiffel-Tower

ساعت زمین در برج میلاد

برتری اصلی مراسم امسال برای ایرانیان را باید در برگزاری مراسم ساعت زمین در برج میلاد تهران دانست که برای اولین بار به نمایندگی از دوستداران محیط زیست در ایران در پنجمین سال این طرح شرکت کرد و یک ساعت در خاموشی به‌سر برد.

Big-Ben-Earth-Hour-2011

Frankfurt-Earth-Hour-2011

در این طرح مردم در سراسر جهان با خاموش کردن چراغ‌ خانه‌ و محل کار خود به مدت 60 دقیقه  و در ساعت 20 و 30 به وقت محلی اراده خود برای تغییر آنچه که در دنیا برای تخریب محیط زیست می‌گذرد، نشان می‌دهند.

Dom-Tower-Earth-Hour-2011

Sphinx_Pyramid_Earth_Hour_2011

اولین برنامه جهانی ساعت زمین، سال 2007 در استرالیا برگزار شد که در آن سال تنها دو میلیون و 200 هزار نفر عضو عادی و دو هزار عضو سازمانی داشت اما این تعداد تا سال  2009 به میلیون‌ها نفر از چهار هزار شهر در  88 کشور رسید و تعداد شهرهای شرکت‌کننده در آن تا سال 2010 به 128 شهر از سراسر دنیا رسید.

Taipei-Earth-Hour-2011

Moscow-High-House-Earth-Hour-2011

+ دیدن تصاویر بیشتر در فلیکر

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

9 نظر برای این مطلب
  1. پرتو می‌گوید

    کاملا کار درستی انجام میدن مرحبا به خارجیا

  2. روابط عمومي ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران می‌گوید

    با سلام،
    لازم به ذکر است که همانطور که توسط آقای میرزاخلیل ذکر شد، مشارکت ایران در ساعت زمین برای نخستین بار و با تلاش گروه آلودگی هوا و بهینه سازی مصرف انرژی و کارگروه آلودگی نوری محقق شد؛ بنابراین بهتر بود خبر به صورت کامل بیان شود (اگرچه ستاد محیط زیست خود هم از دوستداران محیط زیست بوده و هم از حمایت آنها برخوردار بوده است اما بیان صحیح خبر باید به گونه ای باشد که هم اطلاع رسانی کامل انجام شود و هم منابع تصاویر به درستی ذکر شود)

    فارنت: دست همگی دوستان درد نکنه اما باز هم تاکید می کنیممنبع تصاویر خارجی فلیکر و تصویر برج میلاد، تصویر ارسالی از سوی یکی ازخوانندگان بوده که البته ظاهرا پیش از فارنت در وب سایت آلودگی نوری هم منتشر شده و توسط این وب سایت تهیه شده است. انشالله سال آینده با همکاری شما پوشش کاملتری از این رخداد داشته باشیم.
    با تشکر

  3. سید حامدمیرزاخلیل می‌گوید

    البته نباید یادمون بره که این حرکت به همت گروه کاهش آلودگی نوری ستاد محیط زیست شهرداری برای بار اول انجام گرفت که امید وارم برای سالهای دیگه برج آزادی و بناهای دیگر شهر های کشورمان نیز به این حرکت بپیوندند و فارنت نیز برای گزارش هاش گزارش گر و عکاس به منطقه اعزام بکنه تا شاهد سرقت های معنوی نشویم. برای دیدن اصل عکس ها و گزارش ها می توانید به سایت زیر بروید.

    فارنت: هیچ کس منکر زحمات شما نیست اما بهتر بود در مورد سرقت های معنوی بیشتر توضیح می دادید منبع عکس های خارجی در زیر مطلب ذکر شده و عکس برج میلاد هم توسط یکی از خوانندگان ارسال شده است و در هر صورت اگر شما واقعا به فکر ترویج این فاندیشه هستید نباید زیاد به منبع و سایت خودتون اهمیت بدهید. با تشکر.

  4. دبی می‌گوید

    ظاهراً بزرگترین برج جهان رو یادتون رفت ذکر کنید بر ج خلیفه در دبی

  5. مینا می‌گوید

    همینکه دنیا واسه 1 ساعت برقای پرمصرف بزرگترین ساختموناشو خاموش کرده خودش کلی حرفه..!!!

  6. امين می‌گوید

    فوق العاده بود

    واقعا لذت بردم

    بیشترین مصرف برق رو فکر کنم برج بیگ بن لندن داره !!!

  7. مینا می‌گوید

    پیچ گوشتی راست میگه، منم موافقم ایرانیا خیلی هم اسراف کارن..

  8. pej می‌گوید

    واقعا حرکت جالبیه.باید این فرهنگ جا بیفته.اصلا مهم مقدار یا تعداد چراغها نیست مسئله فرهنگ سازیه.

  9. پیچ گوشتی می‌گوید

    هنر کردیم واقعا. کار ما ایرانی ها شده فقط ادعا و تظاهر
    دلم میخواست یه آمار دقیق میگرفتن تا به همه بگن ایران از دشمن ترین کشورهای محیط زیست هست نه دوستدار محیط زیست. بهینه سازی انرژی در ایران کاملا بی معناست.
    مثال بارزش، تو دانشگاه ما چندین ملیارد خرج ساخت یک ساختمان با عایق بندی تمام عیار کردن، بعد تو زمستون سیستم های گرمایشیشون را اونقدر به کار مینداختن که مجبور میشدن این پنجره های دوجدارشون را باز نگه دارن.