فرانسه گوگل را 100 هزار یورو جریمه کرد!

گوگل به جمع آوری اطلاعات شخصی شهروندان فرانسوی به صورت سهوی پرداخته است.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی تک اسپوت ،کمیسیون ملی آزادی اطلاعات در فرانسه شرکت گوگل را به خاطر جمع آوری اطلاعات خصوصی شهروندان فرانسوی از طریق شبکه های بی‌سیم نا امن به پرداخت 100 هزار یورو جریمه محکوم کرد.

در اوایل سال گذشته میلادی بود که اعلام شد خودروهای مشهور گوگل استریت ویو غول دنیای جستجو به طور سهوی از شبکه‌های بیسیم خانگی نا امن به جمع اوری اطلاعات شخصی شهروندان فرانسوی  همچون ایمیل و کلمه‌های عبور پرداخته است .

google-streetviewcar

البته این بزرگترین جریمه این کمیسیون است که از سال 2004 نصیب گوگل میشود که در قیاس با جریمه‌های شرکتهای بزرگی همچون اینتل و مایکروسافت در کمیسیون اروپا که میلیارد دلاری است بسیار ناچیز به نظر می‌رسد.

در ضمن این کمییسون از شرکت گوگل خواسته است هر چه سریعتر علاوه بر پرداخت مجازات نقدی ،تمام اطلاعات خصوصی جمع اوری شده را به شکل غیر قابل بازگشت پاکسازی کند.

وکیل شرکت گوگل ضمن دریافت حکم دادگاه ،از اینکه این اطلاعات به صورت سهوی و ناخواسته جمع آوری شده است از تمامی شهروندان فرانسوی عذرخواهی کرد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.