مرور اینترنت در اندروید 52درصد سریعتر از آیفون!

این بررسی بر روی حدود 1000 وب سایت مختلف و با اینترنت بی‌سیم یا همان وای-فای صورت گرفته است.

5

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی اسلش گیر،سرعت مرور اینترنت در موبایل به صورت تصاعدی در حال افزایش است و به تازگی بر طبق تحقیقات وب سایت Blaze به نظر می‌رسد سرعت مرور بر خلاف تصور در تلفن های همراه اندرویدی بسیار بیشتر است.

این پژوهش که بر روی 3 تلفن همراه هوشمند آیفون 4،سامسونگ گالاکسی اس و نکسوس اس انجام شده است نشان می‌دهد که سرعت مرور اینترنت در اندروید در حدود 52 درصد بیش از آیفون است به طوریکه در حدود 82 درصد از نتایج این پژوهش ،بارگذاری کامل یک وب سایت در اندروید در حدود 2.1 ثانیه بوده است در حالی که این آمار برای آیفون 3.2 ثانیه است.

برای این بررسی و برای اینکه تمامی شرایط یکسان باشد در حدود 1000 وب سایت مختلف و با محتویات مختلف از جمله ویدیو و تصویر از طریق اینترنت بی‌سیم یا همان وای-فای مورد بررسی قرار گرفتند.

یکی از مهمترین دلایل این برتری به نظر کارشناسان، نحوه بهره بردن مرورگر در استفاده از سرعت موتور جاوا اسکریپت است  زیرا مرورگرهای اندرویدی دارای نوعی مدیریت دانلود و بارگذاری تصاویر هستند بطوریکه این مرورگرها از اطلاعاتی که برای نخستین بار برای بارگذاری تصاویر استفاده شده مانند  آدرس سرور در حافظه موقت خود نگاهداری کرده تا در بارگذاری مجدد این کار بسیار سریع‌تر صورت گیرد.

با این حال در برسی موتور جاوا اسکریپت اندروید 2.2 و 2.3 مشخص شد که افزایش کارایی جاوا اسکریپت به میزان 40 درصد تنها در حدود 10 درصد درافزایش سرعت  بارگذاری صفحات تاثیر مثبت داشته است.

البته ممکن است در هنگام استفاده از شبکه های موبایل ،کاربران نتایج متفاوتی را مشاهده کنند که آنهم به دلیل استفاده از سرعت های مختلف در شبکه های موبایل و تنوع سرویس دهی اپراتورهای تلفن همراه است.

گفتنی است که سیستم عامل مورد استفاده در این آزمایش ،اندروید 2.3 و IOS 4.3 است.

نتایج کامل این بررسی در اینجا قابل دستیابی است

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

5 نظر برای این مطلب
  1. همایون می‌گوید

    شکی در برتری اندروید نسبت به آیفون نیست….خداحافظ اپل.

  2. ar30 می‌گوید

    اندروید آخرشه

  3. بابک می‌گوید

    بله جناب فرهاد درست میگن. پس از انتشار نتایج شرکت اپل اعتراض کرد که این ارزیابی در مقایسه با سافاری انجام نشده. blaze هم این موضوع رو قبول کرده.

  4. فرهاد می‌گوید

    این تحقیق اومده از UIWebView استفاده کرده و در صورتی که اگراز safari خود آیفون استفاره میکرد هم سرعت بالاتر بود و هم نتیجه متفاوت.چون اپل همیشه third party رو محدود میکنه به خاطر امنیت سیستم.

  5. فرهاد می‌گوید

    دوستان من میخوام یک گوشی بخرم ولی نیاز به راهنمایی دارم که آیفون بخرم یا HTC . در ضمن عجله هم ندارم و میتونم صبر کنم تا زمان بیرون اومدن آیفون 5. با تشکر