نمایشگر شفاف سامسونگ نیازی به برق ندارد!

این نمایشگر که تمام چیزهای پشت آن مشهود است بدون انرژی برق کار می‌کند و برای تامین انرژی خود از نور محیط استفاده می‌کند.

1

به گزارش فارنت و به نقل از تچ‌تری بسیاری از ما با فناوری نمایشگرهای ال.سی.دی آشنا هستیم و احتمالا شما اکنون در برابر یکی از همین نمایشگرها نشسته‌اید و یا یکی از انها را در خانه خود دارید. همه شما می دانید که این نمایشگرها به انرژی برق برای راه‌اندازی نیاز دارد تا بتواند تصاویر مورد نظر شما را به نمایش بگذارد.

اما چه اتفاقی می‌افتد اگر شما نیازی به اتصال نمایشگر خود به برق نداشته باشید؟ چه می‌شود اگر نمایشگر شما تنها با نور محیط انرژی مورد نیاز خود را تامین کند؟ این رویائیست که شرکت سامسونگ در حال تحقق آن است.

شرکت سامسونگ در نمایشگاه سبیت 2011 نمایشگر خارق‌العاده‌ای را به نمایش گذاشت که انرژی مورد نیاز خود را از نور جاری محیط کسب می‌کرد تا بتوانید از نمایشگر خود در هر محیطی به دور از دسترسی به انرژی برق استفاده کنید.

Samsung_Transparent_LCD

در تنها رونمایی که تاکنون سامسونگ از این نمایشگر عرضه کرده، نمایشگر شفاف 46 اینچی را به نمایش گذاشته که کیفیت فول اچ.دی با دقت 1920×1080 را پشتیبانی کرده و صفخه لمسی آن به لمس تمامی ده انگشت شما واکنش نشان می‌دهد.

سامسونگ اعلام کرده است که برنامه‌هایی برای تجاری کردن این محصول در سر دارد اما هنوز جزئیات بیشتری از این محصول اعلام نشده تا شاید در هنگام عرضه و اعلام قیمت آن، بیشتر از آن سر در بیاوریم.

اما خوب چیزی که روشن است این است که این فناوری هنوز راه زیادی را در پیش داشته و در حال توسعه به حساب می‌آید و برخی مشکلات در هنگام تنها نمایش آن در نمایشگاه سبیت خود را نشان داده بود.

برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که سامسونگ از این فناوری برای گسترش صفحه نمایش‌های بزرگ استفاده خواهد کرد که تاکنون این شرکت تا اندازه 65 اینچی ان را عرضه کرده است.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. هادی می‌گوید

    Woooooooooooooooooooooooooooooooowwwwwwwww